וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדו לשעבר של נתניהו: "הברזת ממילואים במלחמת לבנון הראשונה - אתה הסרבן"

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 20:00

סא"ל במיל' שלומי ריזמן, שהיה מג"ד המילואים של נתניהו בסיירת מטכ"ל, שלח לו מכתב בעקבות הנאום שנשא אמש. לדבריו, לוחמים אחרים הגיעו מחו"ל כדי לשרת, אך נתניהו סירב. מלשכת נתניהו נמסר: "בכל עת שנקרא לדגל, נתניהו התייצב לשירות מילואים"

נתניהו הצהיר: גלנט לא יפוטר מתפקידו/לע"מ

סא"ל במיל' שלומי ריזמן, שהיה המפקד בסיירת מטכ"ל של בנימין נתניהו, תקף אותו היום (שלישי) במכתב ששלח לו. "במלחמת לבנון הראשונה הברזת ממילואים ממשימה שלא הייתה לרוחך ונעלמת. עשית מספר אפסי של ימי מילואים, ולכן גרעתי אותך מהיחידה. אתה הסרבן", כתב ריזמן בתגובה לנאום ראש הממשלה אמש.

עוד כתב ריזמן כי "באותן השנים שהייתי מג"ד המילואים שלך כרענו תחת הנטל וכל אחד מחבריך, צעיר או קשיש, עשה 70-40 ימי מילואים בשנה, חלק אפילו במיוחד מחו"ל. לעומתך, אנשי המילואים שאתה משתלח בהם 'טוחנים' ימי מילואים בתי תירוצים וסיפורים, והם אינם 'סרבנים'. אתה מסרב לעצור את דריסת הדמוקטיה וצה"ל".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
"ביבי, אתה הסרב"/ראובן קסטרו

במהלך מלחמת לבנון הראשונה נתניהו כיהן כציר ישראל בוושינגטון, אך ביחידה טוענים כי כל הלוחמים עזבו את תפקידיהם, גם בחו"ל, כדי להילחם. "כינית 'סרבנים' אנשי מילואים יקרים שהודיעו שלמען דיקטטור לא יהיו מוכנים להמשיך להתנדב ולסכן את חייהם", המשיך ריזמן במכתבו. "על פי התקשורת, גם נזפת בפורום מטכ"ל. שרה בממשלתך כינתה לוחמי אוויר 'נפולת של נמושות. לא פיטרת אותה, שתיקתך הופכת אותך לשותף לדברים הנלוזים".

בנאומו אתמול האשים נתניהו את ממשלה הקודמת בהסלמה. "מתקפת הטרור התחילה עוד בפסח הקודם, תחת הממשלה הקודמת", טען. הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה שטחים ומאגרי גז לאויב מבלי לקבל שום תמורה". זאת, על אף שהממשלה הקודמת לא חתמה על הסכם עם הארגון, אלא עם לבנון. "כפי שהזהרנו והתרענו, התקפות רק גברו וההרתעה נפגעה. לצערי, היא נפגעה עוד יותר כשאויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו", המשיך.

תגובת רה"מ: בכל עת שנקרא לדגל, נתניהו התייצב לשירות מילואים

"הטענות של שלומי רייזמן הן שקר מוחלט. הוא כלל לא היה מפקדו במילואים של ראש הממשלה נתניהו, שכן כשרייזמן מונה למג"ד במילואים נתניהו כבר שירת את המדינה כציר ישראל בוושינגטון וכשגריר ישראל באו"ם.

ראש הממשלה נתניהו הקדיש את חייו למען ביטחון ישראל ואף סיכן את חייו מספר פעמים בקרבות אש במלחמת ההתשה בתעלת סואץ' ובמבצעים רבים. הוא אף נפצע במבצע לשחרור חטופי מטוס סבנה.
כאיש מילואים ראש הממשלה נתניהו חזר מלימודיו בארצות הברית על מנת להשתתף במלחמת יום הכיפורים ושנה לאחר מכן הוא חזר שוב מלימודיו בחו"ל כדי להתנדב לשירות מילואים.

חודש לפני מלחמת לבנון הראשונה, ראש הממשלה נתניהו מונה לתפקיד ציר ישראל בוושינגטון כדי לסייע במלחמת ההסברה על דעת הקהל בארצות הברית. ערב יציאתו לשליחותו המדינית, פרצה המלחמה. ראש הממשלה נתניהו התייצב ביחידתו ותוך זמן קצר יצא לסיור מיוחד בהרי השוף מעל ביירות, שהוכן עבור שליחותו המדינית. משם הוא יצא מייד לוושינגטון והתייצב לצידו של משה ארנס בחזית המאבק המדיני וההסברתי הקשה של ישראל לכל אורך המלחמה.

בכל עת שנקרא לדגל, ראש הממשלה נתניהו התייצב לשירות מילואים. כך הוא מצפה מכולם לעשות והוא מלא הערכה למשרתי המילואים שנושאים בנטל הגנת המדינה".

ריזמן השיב לתגובת ראש הממשלה וכתב לו כי "אם היית עושה מילואים הייתי יודע שאני המג"ד שלך". "באותן שנים הנורמה היתה שכולם עושים מילואים 'מלא על מלא', עד גיל 45, כולל אנשי ציבור וחברי כנסת. חלקם הגיע במיוחד מחו"ל, חלקם הקדיש את חופשותיו בארץ למילואים. אין לך זכות להשתלח, ישירות או באמצעות הסובבים אותך, במילואימניקים של היום", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully