וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכתרה של המלך צ'ארלס: האורחים שהוזמנו - ואלה שלא

עודכן לאחרונה: 2.5.2023 / 15:39

כאלפיים אורחים צפויים להגיע ב-6 במאי לטקס ההכתרה של המלך בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון, בהם משפחות מלוכה מאירופה ומנהיגי עולם, כולל הנשיא הרצוג ואשתו. מי לא יגיע? מייגן, אשתו של הנסיך הארי; שרה פרגסון, אשתו לשעבר של הנסיך אנדרו; ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן

צ'ארלס מוכתר בתור נסיך ויילס ב-1 ביולי 1969/רויטרס

עוד פחות משבוע להכתרת המלך צ'ארלס השלישי בלונדון, ועל פי דיווחים, כאלפיים אורחים צפויים להגיע ב-6 במאי לטקס בכנסיית ווסטמינסטר, שיהיה מצומצם וקצר יותר לעומת ההכתרה הקודמת של המלכה אליזבת השנייה ב-1953, שאליה הגיעו 8,000 אורחים.

מי יגיע לטקס?

הנסיך הארי, שמסוכסך עם משפחתו לאחר שפרש מחובותיו המלכותיים, עבר להתגורר בקליפורניה ופירסם אוטוביוגרפיה המשמיצה את משפחת המלוכה, צפוי להגיע לבדו לטקס בכנסייה.

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ואשתו אקשאטה מורטי, לצד חברי קבינט, יגיעו לטקס, עם 80 חברי פרלמנט משני הבתים.

רישי סונאק ואשתו אקשתה מורתי. רויטרס
ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק ואשתו/רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן בארוחת ערב לכתבי הבית הלבן. רויטרס
הנשיא ג'ו ביידן לא יגיע/רויטרס
נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי פעולות האיבה. הר הרצל, ירושלים. אריק מרמור, פלאש 90
הנשיא הרצוג יגיע/פלאש 90, אריק מרמור
ג'יל ביידן, קייט מידלטון. GettyImages
גיל ביידן והנסיכה קייט/GettyImages

מנהיגים

מנהיגי עולם שאישרו את הגעתם כוללים את נשיא צרפת עמנואל מקרון; ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלבניזי; נשיא גרמניה פרנק-ולטר סטיימאייר; נשיא פולין אנדז'יי דודה; נשיא הפיליפינים פרדיננד מרקוס ג'וניור; נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין; ראש ממשלת ניו זילנד כריס היפקינס; וראש ממשלת פקיסטן שבאז שריף.

סגן נשיא סין, האן ז'נג, גם כן צפוי לנכוח בטקס למרות התנגדות המפלגה השמרנית הבריטית. השרה הראשונה של צפון אירלנד, מישל אוניל ממפלגת שין פיין הלאומנית, תהיה בטקס. המפלגה שלה רוצה להתאחד עם הרפובליקה של אירלנד מדרום ומתנגדת למלוכה. שין פיין היא הזרוע הפוליטית של המליציה IRA, שפוצצה את הדוד רבא של צ'ארלס, לואי מאונטבטן ב-1979.

הנשיא יצחק הרצוג והרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, יגיעו לטקס ההכתרה בלונדון בהליכה, משום שנסיעה במכונית אסורה בשבת, נמסר מלשכת הרצוג היום (שלישי). הרצוג ואשתו ייצגו את ישראל באירוע. הרב הראשי של בריטניה יישא תפילה מיוחדת במהלך הטקס.

הנסיך ויליאם, אשתו קייט והילדים בפסחא. רויטרס
הנסיך ויליאם, קייט והילדים יגיעו/רויטרס
מייגן מרקל מזילה דמעה ליד הנסיך הארי בתהלוכה מאחורי ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. רויטרס
מייגן מרקל לא תגיע/רויטרס

משפחות מלוכה

הנסיך אלברט והנסיכה שרלן ממונקו היו בני המלוכה הזרים הראשונים שאישרו את הגעתם לטקס. נסיך הכתר אקישינו והנסיכה קיקו מיפן יגיעו, אישר ארמון הקיסרות בתחילת החודש.

נסיך הכתר פרדריק ונסיכת הכתר מרי ייצגו את משפחת המלוכה של דנמרק. המלכה מרגריט, שהיתה חברה קרובה של המלכה אליזבת השנייה, לא תגיע.

משבדיה יגיעו המלך קרל השישה עשר גוסטב ונסיכת הכתר ויקטוריה. המלך פליפה והמלכה לטישיה מספרד שברו את המסורת של אי-הגעה להכתרות בבריטניה - וינכחו בטקס השנה.

מטה מאריט, נסיכת נורבגיה, והוקון, נסיך נורבגיה, יגיעו לטקס. מלוקסמבורג הודיעו על השתתפותם אנרי, הדוכס הגדול ומריה תרזה, הדוכסית הגדולה.

חברים ממשפחת המלוכה לשעבר ביוון - המלכה אן-מארי, נסיך הכתר פבלוב ונסיכת הכתר מארי-שנטל יהיו בהכתרה, כמו גם בתי המלוכה לשעבר של בולגריה ורומניה. מלך הולנד וילם-אלכסנדר והמלכה מקסימה יגיעו עם בתם הנסיכה קתרינה-אמליה. אלויס, נסיך ליכטנשטיין וסופי נסיכת ליכטנשטיין אישרו הגעתם.

ג'יגמה קיזר נאמגייל ואנגצ'וק, מלך בהוטן יגיע, כמו גם מלך ירדן עבדאללה השני עם אשתו המלכה ראניה. גם מלכי תאילנד וטונגה ישתתפו בטקס.

מלכת דנמרק מרגריטה והנסיך הנריק בטקס חתונת ויקטוריה בשבדיה. Torsten Laursen, GettyImages
מלכת דנמרק מרגריטה והנסיך הנריק/GettyImages, Torsten Laursen

בנוסף, יותר מ-6,000 נשים וגברים מצבא הבריטי ייקחו חלק באירוע ההיסטורי, במה שמכונה המבצע הצבאי הטקסי הגדול ביותר מזה 70 שנים. מלחים, חיילים וטייסים ילוו את המלך והמלכה-רעיה קמילה לכנסייה ולאחר מכן מהכנסייה לארמון בקינגהאם.

כ-400 אנשי צבא מלפחות 35 מדינות חבר העמים יצעדו גם כן בתהלוכה. בהמשך היום, יערכו אנשי צבא מטס מעל מרכז לונדון, של יותר מ-60 מטוסים מהצי המלכותי, הצבא הבריטי וחיל האוויר המלכותי. במטס ישתתף גם מטוס שסיפק סיוע לאוקראינה.

3,800 מושבים שמורים הוקצו ליוצאי צבא ואחיות בשירות הבריאות הלאומי בחזית ארמון בקינגהאם כדי לסמל את "ההוקרה של האומה", לדברי שרת התרבות לוסי פרייז'ר. ארגוני צדקה שונים יקבלו מושב שמור גם כן.

לטיסיה מלכת ספרד. GettyImages
לטישיה מלכת ספרד/GettyImages
חתונה נסיכת ירדן, ראניה מלכת ירדן. ארמון המלוכה הירדני, רויטרס
המלך עבדאללה והמלכה ראניה מירדן בחתונת בתם/רויטרס, ארמון המלוכה הירדני

מי לא מגיע

הגברת הראשונה ג'יל ביידן תייצג את בעלה, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. גורמים רשמיים בבריטניה וארצות הברית אמרו כי שום נשיא אמריקני לא נכח בהכתרה של מלך בריטי, כך שאי-הגעתו של ביידן היא בהתאם למסורת.

מרבית הדוכסים הלא מלכותיים, שמונים 24, לא יגיעו לטקס. אנשי האצולה בדרך כלל משתתפים בהכתרה, אך רצונו של המלך להזמין אורחים על בסיס מריטוקרטי ולא על בסיס אריסטוקרטי, הותיר אותם הפעם בחוץ. גם בני ובנות הזוג של חברי הפרלמנט לא הורשו להשתתף בטקס.

אשתו של הנסיך הארי, מייגן, תישאר בביתם בקליפורניה עם שני ילדיהם. שרה פרגסון, אשתו לשעבר של הנסיך אנדרו, אחיו של המלך, שמתגוררת עדיין בטירת וינדזור לא תגיע גם כן.

שרה פרגסון הדוכסית מיורק. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שרה פרגסון, אשתו לשעבר של הנסיך אנדרו, לא תגיע/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

סלבריטאים

על פי "סקיי ניוז", השחקנית הבריטית, דיים ג'ואנה לאמלי, תשתתף בטקס.

שום סלבריטאי אחר לא אישר השתתפותו, אך יש המעריכים כי השחקנים הבריטים סטיבן פריי, רואן אטקינסון ריצ'רד אי. גרנט יגיעו, כמו גם דיוויד ו-ויקטוריה בקהאם, שנכחו בחתונה של הנסיך ויליאם וקייט מידלטון ושל הנסיך הארי ומייגן מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully