וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס: אימוג'י חדש, כרכרות מזוהבות ויהלומים

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 14:26

המלך הבריטי החדש יוכתר לצד אשתו, קמילה, בטקס דתי בכנסיית וסטמינסטר. שתי תהלוכות יעברו ברחובות הבירה ביום ההכתרה - אחת שתיקח את המלך לטקס ההכתרה והשנייה, גדולה יותר, שתיקח אותו בחזרה לארמון, היכן שהמלך ובני המשפחה המלכותית יופיעו באופן מסורתי במרפסת

ארמון בקינגהאם חשף אתמול (ראשון) פרטים נוספים לגבי ההכתרה הקרבה של המלך צ'ארלס השלישי, שתיערך בלונדון ב-6 במאי.

המלך הבריטי החדש יוכתר לצד אשתו, קמילה, בטקס דתי בכנסיית וסטמינסטר. שתי תהלוכות יעברו ברחובות הבירה ביום ההכתרה - אחת שתיקח את המלך לטקס ההכתרה והשנייה, גדולה יותר, שתיקח אותו בחזרה לארמון, היכן שהמלך ובני המשפחה המלכותית יופיעו באופן מסורתי בפני הציבור במרפסת.

כרכרות, תלבושות מיוחדות ואימוג'י חדש של כתר אדוארד הקדוש, כתר ההכתרה הרשמי של מלכי הממלכה המאוחדת, עוצבו בשביל החגיגות. האימוג'י יופיע בטוויטר כשיעשה שימוש בהאשטאג של ההכתרה במהלך סוף השבוע.

כתר אדוארד הקדוש. GettyImages
כתר אדוארד הקדוש/GettyImages
אימוג'י חדש לכבוד טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי. טוויטר, צילום מסך
האימוג'י החדש/צילום מסך, טוויטר

הדרך לווסטמינסטר

המלך צ'ארלס בחר לנסוע בכרכרת "יובל היהלום" המוזהבת, שנבנתה לכבוד המלכה אליזבת II בהגיעה לגיל 60. זאת אחת מהכרכרות החדשות יותר באוסף המלכותי. היא נבנתה באוסטרליה ונשלחה למלכה ב-2014. השימוש הראשון בה נעשה במהלך פתיחת מושב הפרלמנט באותה שנה.

התהלוכה תעזוב את ארמון בקינגהאם בליווי גדודי חיילים מהצבא וחיל הפרשים. התהלוכה תעבור בקשת האדמירליות לפני שתסתובב בווייטהול ותנוע לאורך רחוב פרלמנט עד לכנסיית וסטמינסטר, שם יתחיל הטקס בשעה 11 בבוקר (1 בצהריים, שעון ישראל).

עוד בוואלה!

המלך צ'ארלס השלישי בהצהרה לאומה: "אמא היקרה, תודה לך"

לכתבה המלאה
ארמון בקינגהם בזמן הלוויתה של המלכה אליזבת השנייה. 19 בספטמבר 2022. עמית סלונים, מערכת וואלה!
ארמון בקינגהאם בלוויית המלכה אליזבת/מערכת וואלה!, עמית סלונים
דגל בריטניה בחצי התורן על גג מנזר וסטמינסטר, 7 ביולי 2015. רויטרס
כנסיית סטמינסטר אבלה על מות המלכה אליזבת השנייה/רויטרס

התהלוכה המלכותית

לאחר הטקס, תהלוכת ההכתרה תנוע באותו מסלול בחזרה לארמון בקינגהאם. ישתתפו בה חיילים "מכל חבר העמים והטריטוריות של בריטניה מעבר לים וחיילים מהממלכה המאוחדת, לצד חיילי צבא המשמר של המלך", על פי הארמון.

המלך צ'ארלס וקמילה ייסעו בכרכרת המדינה המוזהבת, שבה השתמשו בכל הכתרה מאז ויליאם הרביעי ב-1831. "היא בגובה ארבעה מטרים ובאורך יותר משבעה מטרים. היא שוקלת ארבע טונה, בשל כך הקצב הנסיעה בה הוא אטי, מה שמוסיף למלכותיות והחגיגיות של המעמד", אמרה סאלי גודסיר, אוצרת אמנות באסף המלכותי, ל-CNN.

כשתגיע התהלוכה לארמון בקינגהאם, החיילים בתהלוכה יצדיעו הצעדה מלכותית לזוג המלכותי ואחריה ייקראו שלוש תרועות "תחי המלך!". בסוף השבוע של ההכתרה, שייחשב חג, תיערך הופעת ענק בטירת וינדזור, בדומה להופעה לכבוד המלכה אליזבת ביובל הפלטינה בקיץ, כמו גם מסיבות רחוב ויום של התנדבות ברחבי המדינה.

הארמון הציג גם את החפצים המלכותיים שמסמלים את "האחריות של המלך" שיופיעו בטקס ההכתרה. בין האוצרות, שבדרך כלל נשמרים במצודת לונדון, נמנה כתר האימפריה הממלכתי שיוצר בעבור טקס ההכתרה ב-1937 של המח ג'ורג' השישי, אביה של המלכה אליזבת ה-II. בסוף הטקס, צ'ארלס יחליף אותו בכתר אדוארד בקדוש ששוקל כ-2.2 קילוגרמים, ועשוי מזהב מלא. קמילה תענוד את הכתר של המלכה מרי ולא תזמין כתר חדש.

בטקס ייעשה שימוש בשרביט אדוארד הקדוש ושרביט היושר והרחמים, שמייצגים את הכוח הזמני של המלך ואת תפקידו הרוחני, שרביט סקוטלנד, חרב המתת, חרב הרחמים וחרב סקוטלנד, כמו גם גלובוס הריבון.

ההזמנה המלכותית לטקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי. טוויטר, צילום מסך
ההזמנה המלכותית לטקס ההכתרה/צילום מסך, טוויטר

בנוסף נחשף כי יותר מ-850 נציגי קהילות ועובדים חיוניים הוזמנו לחגיגות כהוקרה על עבודתם הפילנתרופית, בהם 450 מקבלי מדליית האימפריה הבריטית. עוד הוזמנו 400 צעירים מארגונים שנבחרו על ידי המלך וקמילה. ההזמנה המעוטרת לטקס ההכתרה, שנחשפה מוקדם יותר החודש, משקפת את אהבת המלך לטבע. עוד נכתב בה לראשונה "המלכה קמילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully