וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדי צבא במקום גרביונים: פורסמו תוכניות ההכתרה של המלך צ'ארלס

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 10:54

אירועי ההכתרה של המלך החדש יימשכו שלושה ימים ויתחילו בטקס בכנסיית וסטמינסטר ב-6 במאי. לאחר 70 שנה שלא הוכתר מלך חדש בממלכה המאוחדת, בית המלוכה רוצה להבליט את הרלוונטיות שלו בבריטניה המודרנית ולהתמקד בקהילתיות והתנדבות

בווידאו: צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה/צילום: רויטרס

ארמון בקינגהאם מתכנן סוף שבוע של אירועים קהילתיים ופרויקטים של התנדבות לציון ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי, בפעם הראשונה שבריטניה מכתירה ריבון חדש מזה 70 שנים. התוכניות נחשפו אמש (שבת) כשהארמון פירסם את לוח הזמנים לסוף שבוע ההכתרה, שיימשך שלושה ימים, ויתחיל בטקס הכתרה של צ'ארלס וקמילה, המלכה-רעיה, ב-6 במאי.

לפני הטקס בכנסיית וסטמינסטר תצא תהלוכה עם המלך וקמילה מארמון בקינגהאם לכנסייה. אחריה תיערך תהלוכה נוספת, שאליה יצטרפו בני משפחה אחרים מהמשפחה המלכותית. לאחר טקס ההכתרה, תשוב המשפחה המלכותית לארמון בקנגהאם להופעה המסורתית על המרפסת.

בנוסף לאלפי אנשים שיגיעו להריע למלך, לאורך המסלול יעמדו חיילים, טייסים ומלחים. הנסיך והנסיכה מוויילס, ויליאם וקייט, צפויים לקחת חלק בתהלוכה, ככל הנראה עם שלושת ילדיהם. הנסיך הארי, אשתו מייגן וילדיהם אולי ישתתפו בתהלוכה גם כן. הם לא ישתתפו בהופעה המסורתית על המרפסת לצד המלך.

הארמון רוצה שההכתרה תבטא את העובדה שמלוכה יש עדיין תפקיד למלא בבריטניה שמתקשה להתמודד עם משבר יוקר המחיה, קיצוצים בתקציב וגל של שביתת במגזר הציבורי.

ההכתרה עצמה תהיה טקס רציני שעליו ינצח הארכיבישוף מקנטרברי ג'סטין וולבי. בניגוד למסורת, קמילה תוכתר לצד בעלה. בצעד נוסף שמנוגד לעבר, במקום ללבוש את התלבושת המסורתית שלבשו מלכים קודמים, צ'ארלס צפוי ללבוש מדי צבא.

הטקס בכנסייה יימשך 90 דקות-שעתיים, לעומת טקס ההכתר השל המלכה אליזבת שנמשך שלוש שעות. כאלפיים אורחים צפויים לנכוח בטקס.

המלך צ'ארלס השלישי וקמילה בפרלמנט. רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי וקמילה בפרלמנט/רויטרס
שטר 5 ליש"ט עם דמותו של המלך צ'ארלס השלישי בבריטניה. טוויטר, צילום מסך
השטרות החדשים של המלך/צילום מסך, טוויטר
כרטיס של המלך צ'ארלס השלישי על ארון הקבורה של המלכה אליזבת השנייה. רויטרס
לוויית המלכה אליזבת/רויטרס

במהלך שאר סוף השבוע, ייערכו מגוון אירועים קהילתיים ותרבותיים. הארמון מבקש משכונות ברחבי המדינה לקחת חלק ב"ארוחת הצהריים הגדולה של ההכתרה" ביום ראשון, 7 במאי. באותו לילה ייערך קונצרט בטירת וינדזור שבו יופיעו מקהלה שחבריה נאספו ממקהלות חובבות ברחבי בריטניה, מקהלות של פליטים, מקהלה של שירות הבריאות הלאומי, קבוצות שירה של להט"בים ומקהלה של חרשים.

"המנון ההכתרה" יבוצע על ידי מקהלה של זמרים מרחבי חבר העמים שתופיע וירטואלית בקונצרט שישודר בטלוויזיה. במהלך הקונצרט, יוארו אתרים שונים במדינה באמצעות קרני לייזר ומל"טים. למחרת, הארמון מזמין אנשים להתנדב בקהילות המקומיות במסגרת פרויקט "העזרה הגדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully