וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש במשפחת המלוכה: התארים, הכסף והנכסים החדשים

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 22:56

העידן האליזבתני השני הגיע לסיומו עם מותה של המלכה אליזבת השנייה - והכרזתו של צ'ארלס השלישי כמלך בריטניה. הלוויתה תתקיים ב-19 בספטמבר אך כעת משפחת המלוכה מתאחדת סביב המלך החדש - לקראת עידן חדש בהיסטוריה הבריטית. מה צפוי להשתנות עבור הדור הבא?

המלך צ'ארלס השלישי בהצהרה ראשונה לאומה/רויטרס

צ'ארלס השלישי הוכרז היום (שבת) באופן רשמי כמלך בריטניה בטקס היסטורי בארמון סנט ג'יימס. עם מותה של המלכה אליזבת השנייה ביום חמישי, קיבל את כס המלכות בנה בן ה-73 שנשא הצהרה רשמית לאומה ונשבע לשמר את הכנסייה של סקוטלנד. הלוויתה של המלכה תתקיים ב-19 בספטמבר אך כעת משפחת המלוכה מתאחדת סביב המלך החדש - לקראת עידן חדש בהיסטוריה הבריטית.

עד עתה, צ'ארלס היה אחראי על כיסוי העלויות של יורשו, הנסיך ויליאם. עם זאת, ויליאם יורש כעת את התואר של אביו - הדוכס מקורנוול, שמגיע עם נחלה שהכניסה בשנה שעברה 23 מיליון ליש"ט (26 מיליון דולר). הכסף יגיע כעת היישר לוויליאם.

התואר החדש שלו הוא הוד מלכותו הדוכס מקורנוול וקיימברידג', ובנוסף, המסורת מחייבת שבתור הראשון בתור לכתר הוא יוכר גם בתואר הנסיך מוויילס. אם ויליאם יחליט לערוך את ההכרזה הרשמית בנוגע לכך, כמחויב במסורת, קייט תיהפך להוד מלכותה הנסיכה מוויילס והדוכסית מקורנוול וקיימברידג'.

וויליאם, קייט, הארי ומייגן בהופעה משותפת נדירה בציבור, 10 בספטמבר 2022

הנסיך וויליאם, הנסיכה קייט, הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור/רויטרס
הנסיך וויליאם והנסיכה קייט עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הנסיך וויליאם והנסיכה קייט עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022/רויטרס

ויליאם וקייט יוכלו מעתה לבסס את החצר העצמאית שלהם, שנמצאת כיום בארמון קנזינגטון במערב לונדון, בדירה ששופצה זמן קצר לפני נישואיהם. לא סביר שוויליאם ירצה לעבור, כך שמגורים הקודמים של המלך צ'ארלס, ובהם בית קלארנס ובירקהול בסקוטלנד, יישארו ריקים עד שבני מלוכה אחרים יקבלו הזמנה להתגורר בהם מהמלך. קייט וויליאם מתגוררים געת באדלייד קוטג' בווינדזור למשך שנת הלימודים.

הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט והנסיך לואי יקבלו גם כן תארים חדשים. הם כעת הוד מלכותם הנסיך ג'ורג', הנסיכה שרלוט הנסיך לואי מקורנוול וקיימברידג'. הם יוכרו באופן כללי כג'ורג', שרלוט ולואי וויילס.

הציבור ממתין להארי, וויליאם, קייט ומייגן בדרך לטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הציבור ממתין לנסיכים ולרעיותיהם בדרך לטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022/רויטרס

בנו השני של המלך צ'ארלס, הארי, לא יקבל ככל הנראה משכן מלכותי אלא אם כן הוא ואשתו מייגן ישובו וייקחו על עצמם את החובות המלכותיים. המלך אז יצטרך לאשר שהם יכולים להמשיך להתגורר בפרוגמור קוטג' בנחלת וינדזור המלכותית. כיום הם חיים עם הילדים ארצ'י וליליבת בקליפורניה.

כשהארי ומייגן הודיעו בתחילת 2020 כי הם מוותרים על חובותיהם המלכותיים, הם אמרו כי הם רוצים להיות עצמאים פיננסית. כלומר, כל עוד הם אינם חלק מהמשפחה, הם לא יכולים להשתמש בתואר הוד מלכותו/הוד מלכותה. הארי ומייגן נראו הערב (שבת) בפעם הראשונה בצוותא עם וויליאם וקייט מאז שנת 2020, כאשר הגיעו לטירת ווינדזור לקדם את פני הציבור שבא לחלוק כבוד לאליזבת השנייה.

ארצ'י נהפך באופן אוטומטי להוד מלכותו הנסיך ארצ'י מסאסקס, ואילו ליליבת תוכר כהוד מלכותה הנסיכה ליליבת מסאסקס.

הנסיך וויליאם והנסיכה קייט עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הנסיך וויליאם והנסיכה קייט בטירת ווינדזור עם הנסיך הארי ואשתו מייגן, 10 בספטמבר 2022/רויטרס
הנסיך וויליאם והנסיכה קייט עם הנסיך הארי ומייגן מרקל בטירת ווינדזור, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
וויליאם, קייט, הארי ומייגן סוקרים את הפרחים שהונחו לזכר אליזבת השנייה, 10 בספטמבר 2022/רויטרס

המלך צ'ארלס אחראי כעת על חלוקת תפקידים ומשאבים לשאר בני המלוכה. אנדרו, אחיו הצעיר, ויתר על חובותיו המלכותיים בשל קשריו עם ג'פרי אפשטיין הידוע לשמצה שהלך לעולמו בכלא, לאחר שהואשם בסחר בקטינות ואונס. בינואר 2022, התואר הוד מלכותו ניטל מאנדרו, כמו גם תארים אחרים קשורים לצדקה ולצבא. לא ברור אם המלך ימשיך להעניק לו תמיכה פיננסית ואישור להמשיך להתגורר בארמון בקינגהאם.

הנסיך אנדרו. GettyImages
אנדרו בחוץ/GettyImages
הנסיך הארי והנסיך וויליאם בטירת ווינדזור, 9 בספטמבר 2022. רויטרס
לראשונה ביחד מאז 2020, הנסיכים הארי וויליאם/רויטרס

בנוסף, יש את הילדים האחרים של המלכה: הנסיכה אן, בתה, והנסיך אדוארד, בנה הצעיר ביותר. וקרובי משפחה רחוקים יותר כמו משפחת גלוסטר ומשפחת קנט שמתגוררות במגורים מלכותיים בקנזינגטון. הנסיך אדוארד ואשתו סופי, הרוזנת מווסקס, צפויים להמשיך בחובות המלכותיים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully