וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרזה על צ'ארלס כמלך ואישור תוכנית הלוויה: כך נראה היום שאחרי מות המלכה

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 19:49

בנה של אליזבת שמתה אמש בגיל 96 ייפגש עם ראש הממשלה בלונדון ויישא נאום ראשון לאומה. במקביל יצלצלו פעמוני הכנסיות והתקיים מטח כבוד של 96 יריות - לציון שנות חייה של המלכה. בהמשך, צ'ארלס צפוי לאשר את טקס הלווייה והממשלה תאשר 12 ימי אבל לאומי. הלו"ז המתוכנן

בווידאו: המלכה אליזבת השנייה מתה בגיל 96/קרדיט: רויטרס

יום אחרי ההודעה על מות המלכה אליזבת השנייה, מיליוני אזרחי הממלכה המאוחדת אבלים על לכתה, ובבריטניה ערוכים ליום עמוס באירועים רשמיים, חצי רשמיים ומאולתרים לציון האירוע. כך נראה הלו"ז המתוכנן.

המלך צ'ארלס שהפך למלך עם מותה של אמו, המריא מסקוטלנד ונפגש היום (שישי) עם ראשת ממשלת בריטניה ליז טראס בלונדון. צ'ארלס נכנס לארמון בקינגהאם וצפוי לשאת נאום ראשון לאומה, שבו הוא יחלוק כבוד למלכה ויבטיח את חובתו לשירותו כמונרך החדש. הנאום צפוי להיות מוקלט מראש וישודר בשעה 20:00. בנו של צ'ארלס, הנסיך וויליאם, הפך להיות יורש העצר.

אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
אבל מחוץ לארמון. היום/רויטרס
המלך צ'ארלס בדרכו לפגוש את ראש הממשלה ליז טראס
9 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס בדרכו לפגוש את ראש ממשלת בריטניה/רויטרס

ברחבי אנגליה יישמע צלצול פעמונים בכנסיות במהלך שעות הצהריים, כולל במנזר ווסטמינסטר, בקתדרלת סנט פול ובטירת ווינדזור. בנוסף, התקיים מטח כבוד של 96 יריות לציון שנות חייה של המלכה. ראש הממשלה הבריטית אמרה בכינוס הפרלמנט על מותה של המלכה כי "היא הייתה אחת המנהיגות הגדולות בעולם, סלע שעליו נבנתה בריטניה המודרנית. אבל היא גם ידעה להינות, כמו לצנוח ממטוס או לשתות תה עם הדוב פדינגטון. גם באבל, תחושת שליחותו של המלך צ'ארלס ברורה, הוא כבר תרם רבות בעבודתו, שיחותיו והדיפלומטיה שלו".

בהמשך, המלך צ'אלרס צפוי לפגוש את הדוכס מנורפולק, האחראי על הלווייה המלכותית, והשניים יאשרו את לוח הזמנים שנקבע בקפידה לימים הקרובים. מלכת הממלכה המאוחדת, שמתה אמש לאחר 70 שנות מלוכה, תיטמן ביום שני בעוד כשבוע וחצי.

עוד בוואלה!

המלכה אליזבת ה-2 נהפכה למונרך בעל הכהונה השנייה באורכה בהיסטוריה המודרנית

לכתבה המלאה
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
12 ימי אבל. אזרחים בריטים אבלים על מות המלכה. לונדון, היום/רויטרס
בווידאו: המלך צ'ארלס השלישי נכנס לארמון בקינגהאם/צילום: רויטרס

בנוסף, הממשלה צפויה לאשר את משך האבל הלאומי, שצפוי להיות כ-12 ימים - מהיום ועד למחרת הלווייתה של המלכה. האבל הלאומי יכלול גם תקופת אבל נפרדת עבור משפחת המלוכה. המלך צ'ארלס צפוי להחליט גם על משך תוקפה זו, שתימשך כחודש ימים. בינתיים, מאתמול אלפי אזרחי בריטניה כבר מתאספים בהמוניהם מחוץ לארמון בקינגהאם ומבנים אחרים המזוהים עם בית המלוכה.

בתוך כך, שגרירות בריטניה הודיעה כי השגרירות תיפתח בין השעות 10:00 ל-15:00 למי שירצה לכתוב הספד או להביע צער על לכתה של המלכה. השגרירות תיפתח שוב ביום ראשון בין השעות 9:00 ל-16:00.

אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם. אבל בממלכה/רויטרס
המלכה אליזבת, 2022. רויטרס
70 שנות מלוכה. המלכה אליזבת/רויטרס

אליזבת אלכסנדרה מרי וינדזור נולדה ב-21 באפריל 1926, כבת הראשונה של אלברט ואליזבת בווס-ליון - הדוכס והדוכסית מיורק. ב-1936 סבה, המלך ג'ורג' החמישי, מת וליורשו התמנה דודה של אליזבת, אדוארד השמיני. ואולם, בתוך זמן קצר הוא ויתר על כס המלוכה כדי להתחתן עם ווליס סימפסון, גרושה אמריקנית. למלך החדש התמנה אביה, שקיבל את הכינוי ג'ורג' השישי - והיא נהפכה ליורשת העצר.

באפריל האחרון היא ציינה יום הולדת 96, באותה שנה שבה ציינה גם 70 שנה בכס המלוכה - המלכה היחידה במדינה שציינה מועד זה בעודה מכהנת. יובל פלטינה ציין שבעה עשורים מאז שהמלכה עלתה לכס המלוכה ב-1952, מה שהפך אותה למונרך בעל הכהונה הארוכה ביותר בהיסטוריה המודרנית.

אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה. רויטרס
אלפים נהרו לארמון בקינגהאם לחלוק כבוד אחרון למלכה אליזבת השנייה, בריטניה, אנגליה, המלכה, מלכה/רויטרס
הנסיך הארי עוזב את סקוטלנד יום לאחר ההודעה על מות אמו, המלכה אליזבת השנייה, בריטניה, מלכה. רויטרס
הנסיך הארי עוזב את סקוטלנד יום לאחר מות אמו/רויטרס

אליזבת זכתה באהדת העם הבריטי מחדש ונחשבת למלכה שהצליחה לשקם את תדמית מוסד המלוכה,
זאת אחרי שנים שבהן בריטניה איבדה מעוצמתה הגיאו-פוליטית, ולאחר שפל ביחסי המלוכה עם הציבור עקב מותה של הנסיכה דיאנה ב-1997.

באוגוסט השנה החל מצבה הבריאותי להתדרדר. אתמול בצהריים הודיע ארמון בקינגהאם כי רופאיה חוששים למצבה, ולכן היא נמצאת תחת השגחה רפואית בטירת בלמורל שבסקוטלנד, מעון הקיץ שלה. עקב מצבה הבריאותי, הוחלט לבטל את חילופי משמר הכבוד בארמון בקינגהאם, ובערב, לאחר מותה, הורד הדגל בארמון לחצי התורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully