וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא חיכה לו 70 שנה - כעת יכביד הכתר על ראשו של המלך צ'ארלס השלישי

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 12:46

צ'ארלס בן ה-73 המתין לתורו על כס המלוכה מגיל שלוש, ההמתנה הארוכה ביותר של יורש עצר בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. כעת, הוא יצטרך לענות על השאלה איזה מלך הוא הולך להיות - האם הוא ימשיך לחיות בצילה של אמו הנערצת או ידבוק בעקרונותיו?

בווידאו: המלכה אליזבת השנייה מתה בגיל 96/קרדיט: רויטרס

המלך צ'ארלס השלישי, מלך בריטניה בן ה-73, המתין מגיל שלוש במשך שבעה עשורים לתורו על כס המלוכה - ההמתנה הארוכה ביותר בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. הוא מעולם לא דיבר בפומבי על הרגע שזה יקרה, בעיקר משום שמשמעות הדבר הייתה שאמו, המלכה אליזבת השנייה, הלכה לעולמה.

כעת מתחיל פרק חדש בחייו של צ'ארלס, גם אם קצר יותר לאור גילו. הנסיך נהפך אתמול, עם החדשות על מותה של המלכה, למלך של הממלכה המאוחדת, שכוללת את אנגליה, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד, כמו גם 56 מדינות חבר העמים הבריטי שאוכלוסייתן מונה 2.4 מיליארד אנשים. המלך הוא גם ראש המדינה של 14 מדינות מתוך ה-56. המדינות האלה הן אוסטרליה, אנטיגוה וברבדוס, איי הבהאמה, בליז, קנדה, גרנדה, ג'מייקה, פפואה גיניאה החדשה, סנט כריסטופר ונביס, סנט לוסיה, סנט וינסנט, ניו זילנד, איי סולומון וטובלו.

צ'ארלס יצטרך כעת לענות על השאלה החשובה מכל: לאחר חיים שלמים שבהם נאלץ להתיישר לפי רצון בית המלוכה - ובפועל לחיות תחת צלה של אמו הנערצת - איזה מלך הוא עומד להיות?

המלכה אליזבת השנייה הכתירה את צ'ארלס נסיך ויילס ב-1969. GettyImages
צ'ארלס נסיך ויילס. המלכה מכתירה את צ'ארלס ב-1969/GettyImages

מבחינה מעשית, ההכרזה הרשמית על כך תיעשה ברגע שהדבר יהיה אפשרי, במועצת העלייה (Accession Council), גוף טקסי המתאסף בארמון סנט ג'יימס לאחר מות המונרך המכהן, על מנת להכריז באופן רשמי על עלייתו של יורש העצר למלוכה, ולשמוע מהמונרך החדש שבועה דתית. חברי המועצה יזומנו לפגישה, ובהם חברי בית הלורדים, ראש העיר לונדון ואזרחים מובילים אחרים בעיר, כמו גם נציבים גבוהים שמייצגים את מדינות חבר העמים.

על פי המסורת, ההכרזה הרשמית הפומבית הראשונה על מלך חדש נקראת באוויר פתוח בארמון סנט ג'יימס על ידי האחראי על הסמלים במסדר הבירית (מסדר אבירים אנגלי שייסד המלך אדוארד השלישי ב- 1348).

לאחר ההכרזה, צ'ארלס יקריא הצהרה ויישבע שבועה לשמר את הכנסייה של סקוטלנד. הוא חייב גם להישבע שבועה שקשורה לכנסייה של אנגליה: הכרזת העלייה, זאת על מנת לשמר את שרשרת הירושה הפרוטסטנטית. טקס זה קורה בדרך כלל בפתיחת מושב הפרלמנט הבא. טקסים דומים ייערכו באדינבורו, בווינדזור וביורק. ראשי העיר נוהגים אז לשתות לכבוד בריאות המלך החדש מגביע מוזהב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"נייטרלי מבחינה פוליטית"

טקס ההכתרה של צ'ארלס יתבצע בהמשך, משום שלוקח זמן לתכנן את הפרטים הרבים. לאחר שהמלכה אליזבת הוכרזה מלכה, עברו 16 חודשים עד לטקס ההכתרה שבו השתתפו מנהיגים בכל קצוות תבל.

צ'ארלס איבד את אביו, הנסיך פיליפ, שהלך לעולמו בגיל 99 בטירת וינדזור לפני כשנה בלבד, באפריל 2021. "אבי היקר היה אדם מאוד מיוחד", ספד אז צ'ארלס. ביוני הוא נשא נאום אישי לכבוד אמו המלכה בחגיגות יובל הפלטינה מחוץ לארמון בקינגהאם. "את בוכה וצוחקת איתנו, וחשוב מכך, את נמצאת איתנו ובשבילנו במשך 70 השנים האחרונות". הוא אמר גם כי הוא מקווה לחגוג ואיתה את זכיית הסוס שלה במרוץ דרבי בשנה הבאה.

הוא נכנס עתה לתפקיד המלך כדי לייצג יציבות בתקופה של שינויים וטלטלות פוליטיות וחברתיות, אך כשמאחוריו עשורים של פעילות ציבורית בתור הנסיך מוויילס, הוא מקווה לעמוד במשימה. צ'ארלס גם רושם הישג חדש למשפחת המלוכה: הוא בן המלוכה הראשון שלמד בבית ספר.

הנסיך צ'ארלס וקמילה. חגיגות יובל הפלטינה של המלכה אליזבת השנייה בבריטניה, יוני 2022. רויטרס
צ'ארלס וקמילה/רויטרס

המלך החדש פגש בחייו עשרות מנהיגים זרים, היה עד לכמה ממשלות בריטיות וביסס רשת של קרנות צדקה ומטרות פילנתרופיות. הוא הפך את חצר המלוכה שלו למעין סלון של מנהיגי עסקים, אנשי דת ופוליטיקאים שדנים בסוגיות שונות, מאיכות הסביבה ועד לחידוש עירוני. דעותיו לגבי רפואה אלטרנטיבית, סגנון אדריכלי וחקלאות הובילו אותו לעתים לעימותים, אך הוא תמיד הציג את עצמו כסוג של טריבון של העם, שמשקף את הדעות של הרוב השקט.

ב-2014, אמר אחד מעוזריו ל"גרדיאן" כי "צ'ארלס היה נאמן לערכיו ולאמונתו בתרומה שלו. הוא לא ינסה לחקות את אמו, אלא ימשיך לדבוק במה שהוא מאמין תוך כדי שמירה על כך שפעילות הצדקה שלו לא מזיקה למלוכה". ביוני, על רקע דיווחים כי צ'ארלס הביע דעות המתנגדות למדיניות הממשלה לגבי הגירה, בית קלארנס פרסם הצהרה שבה נאמר כי הוא "ישאר נייטרלי מבחינה פוליטית" בתור מלך.

מעמדה של אשתו של צ'ארלס, קמילה, גם כן משתנה כעת. קמילה פרקר-בואלס, שנודעה לשמצה בשל הרומן שניהלה עם צ'ארלס בזמן שהיה נשוי לנסיכה דיאנה, וזכתה גם לכינוי "הורסת משפחות" בין השאר, תהיה כעת המלכה-הרעיה ותעמוד לצדו של צ'ארלס בטקס ההכתרה שלו. המלכה עצמה הודיעה בפברואר כי זה רצונה שקמילה תוכר בתואר המלכה-הרעיה. זה אותו תואר שניתן גם לאליזבת, אשתו של המלך ג'ורג' השישי, שנהפכה למלכה האם ביום מותו של המלך. זה היה רצונו של צ'ארלס במשך כמה עשורים, וכעת הוא סוף כל סוף זוכה לראות את אשתו מקבלת את הכבוד שמגיע לה, לאחר שנים של תדמית ציבורית שלילית ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully