וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגלים, מטבעות, שטרות: מה צפוי להשתנות לאחר מות המלכה אליזבת

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 17:23

דיוקן המלכה מופיע על בולים, מטבעות ושטרות. ראשי התיבות שלה מופיעים על תיבות דואר, מדים ומסמכים ממשלתיים. כל אלה ישתנו כעת בעלות גבוהה ובתהליך שיימשך כמה שנים

מותה של המלכה אליזבת השנייה מסמל את תום העידן האליזבתני השני ואת תחילתו של העידן הקרוליאני , על שם המלך צ'ארלס השלישי. כשעידן אחד מסתיים ואחר מתחיל, שינויים רבים נעשים כדי לציין זאת, כולל שינויים בפריטים שנמצאים בשימוש יומיומי שנושאים את דיוקן המלכה.

דיוקן המלכה מופיע על בולים, מטבעות ושטרות. ראשי התיבות שלה מופיעים על תיבות דואר, מדים ושילוט ממשלתי. כעת כל הדברים האלה ישתנו בעלות גבוהה מאוד בתהליך שיימשך כמה שנים.

העידן הקרוליאני

המלך החדש הוא המלך צ'ארלס השלישי ועלייתו לשלטון מבשרת את תחילת העידן הקרוליאני - כמו בתקופה של המלך צ'ארלס הראשון שמלך ב-1625-1649. קרוליאיני נובע מהמילה הלטינית ל"צ'ארלס", היא "קרולוס" (Carolus).

בולים

הדואר המלכותי ישנה את הבולים, ועל הבולים החדשים יופיע דיוקנו של המלך צ'ארלס השלישי.

על תיבות דואר של הדואר המלכותי חרוטות ראשי התיבות המלכותיות ERII (אליזבת רג'ינה ). אלה יצטרכו להשתנות כעת ל-CRII. כשתיבות דואר מיוצרות, הן מקבלות את הסימן של המונרך ששולט באותה עת. על פי הערכות, יש יותר ממאה אלף תיבות דואר בבריטניה, כך שהתהליך יימשך זמן רב עד שכולן יוחלפו. על פי מוזיאון הדואר, תיבות הדואר החדשות יתווספו לישנות - שיישארו ללא שינוי.

בול של המלכה אליזבת השנייה. ויקיפדיה, אתר רשמי
דיוקן המלכה אליזבת השניה על הבולים/אתר רשמי, ויקיפדיה
תיבת דואר בריטית. ויקיפדיה, אתר רשמי
ראשי תיבות ER/אתר רשמי, ויקיפדיה

המלך החדש יצטרך גם מונוגרמה מלכותית חדשה שתוטבע על גבי מסמכים מלכותיים וממשלתיים. המונוגרמה של המלכה, ERII, מופיעה על קסדות שוטרים.

כסף

על פי "גרדיאן", יש 4.5 מיליארד שטרות בתפוצה עם הדיוקן של המלכה עליהם, בשווי כולל של 80 מיליארד ליש"ט. החלפתם תימשך כשנתיים. הדיוקן של המלכה מופיע גם על שטרות כסף בקנדה, על מטבעות בניו זילנד ועל כל המטבעות השטרות שמונפקים על ידי הבנק המרכזי של מזרח הקאריביים, כמו גם חלקים אחרים בחבר העמים.

מטבע פאונד בריטי עם דיוקן המלכה אליזבת השנייה. ויקיפדיה, אתר רשמי
מטבע 1 ליש"ט/אתר רשמי, ויקיפדיה

מטבעות שעליהם מופיע המלך החדש יראו אותו פונה לכיוון שמאל, בעוד תבליט פניה של אליזבת השנייה פנו לכיוון ימין. שינוי הכיוון של התבליטים על גבי המטבעות היא מסורת מאז המאה ה-17.

שטרות בריטיים. ויקיפדיה, אתר רשמי
שטרות של המלכה/אתר רשמי, ויקיפדיה

המטבעות ושטרות הכסף שנושאים את הדיוקן של המלכה יונפקו עד תום השנה לפחות, ולאחר מכן אמור להיכנס לתפוצה הדיוקן החדש של המלך. ההוצאה מהמחזור של המטבעות והשטרות הישנים תהיה הדרגתית, ומטבעות רבים עם דיוקן אליזבת השנייה יישארו בתפוצה במשך שנים.

דרכונים

הניסוח בדרכונים חדשים ישתנה. משרד הדרכונים של הוד מלכותה ישנה שמו למשרד הדרכונים של הוד מלכותו. שינוי דומה יחול גם בשירות בתי הסוהר של הוד מלכותה והכוחות המזויינים של הוד מלכותה.

דרכונים ישנים שלא יכללו את הניסוח החדש לא יצטרכו להשתנות עד שיפוג תוקפם ויצטרכו להתחדש. הדרכונים החדשים יונפקו בהדרגה.

ההמנון הלאומי

המלים של ההמנון הלאומי שונו ל"אלוהים נצור את מלכנו החנון" במקום "מלכתנו". זאת מסורת ולא חוק במדינה. הגירסה הזכרית היתה בשימוש בפעם האחרונה בתקופה של המלך ג'ורג' השישי, אביה של אליזבת.

הנס המלכותי של הממלכה המאוחדת

מהדגלים שמתנופפים על גבי בניינים ועל גגות תחנות משטרה ברחבי בריטניה לדגלים שבהם משתמשים בצבא, אלפי דגלים שעליהם מופיעים ראשי התיבות EIIR יצטרכו להתחלף.

חטיבות צבאיות משתמשות בדגלים שהמונוגרמה של המלכה שזורים עליהם בחוטי זהב; הדגלים של מכבי האש כוללים את ראשי התיבות של המלכה, ומדינות שבהן המלכה היא ראש המדינה, כמו אוסטרליה, קנדה וניו זילנד, משתמשות בדגלים שמכונים "דגלי E" - דגלים שבהם משתמשים רק בביקור המלכה.

הנס המלכותי של הממלכה המאוחדת. ויקיפדיה, אתר רשמי
הנס המלכותי/אתר רשמי, ויקיפדיה

הדגל המלכותי הסטנדרטי - שמתנופף מעל הארמון כשהמלכה נמצאת בו, אולי יעבור שינוי גם כן. בדגל של המלכה רבע אחד מייצג את סקוטלנד (אריה), רבע אחד את צפון אירלנד (נבל) ושני רבעים את אנגליה (שלושה אריות), אך אין ייצוג לוויילס. יכול להיות שהמלך החדש ישלב בדגל גם את וויילס.

סמל הממלכה המאוחדת

סמל הממלכה המאוחדת נקרא גם שלט האצולה הרשמי של המונרך הבריטי. גרסאות של שלט האצולה נמצאות בשימוש בידי בני ובנות משפחת המלוכה הבריטית ובידי ממשלת בריטניה כזרוע האמונה על הממשל של המדינה. בסקוטלנד מחזיקה המלכה בגרסה שונה של שלט אצולה. כל שינוי בסמל יהיה יקר, אך אולי לא יהיה בו צורך. רק במקרה שהמלך צ'ארלס יחליט להוסיף ייצוג לוויילס על המגן, בהתאם לשינויים בדגל, ישתנה גם הסמל.

הסמל המלכותי של בריטניה. ויקיפדיה, אתר רשמי
אין ייצוג לוויילס/אתר רשמי, ויקיפדיה

בדומה לדגל, שלט האצולה המלכותי מייצג כיום את שלוש האומות המרכיבות את הממלכה המאוחדת: אנגליה, סקוטלנד וצפון אירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully