וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלכה מתה; יחי המלך!": המלך צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה

עודכן לאחרונה: 10.9.2022 / 16:16

המלך החדש הוכרז באופן רשמי בטקס היסטורי בארמון סנט ג'יימס בלונדון, שבו הדגלים שהורדו לחצי התורן בעקבות מותה של המלכה, והורמו שוב עם ההכרזה הרשמית. צ'ארלס הקריא הצהרה ונשבע לשמר את הכנסייה של סקוטלנד: "אקדיש את מה שנותר מחיי למלוכה". בסיום נורו מטחי כבוד

שידור חי מלונדון

LIVE

צ'ארלס השלישי הוכרז היום (שבת) באופן רשמי מלך בטקס היסטורי בארמון סנט ג'יימס. הדגלים שהורדו לחצי התורן בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה, אמו, התרוממו שוב לאחר הכרזת מועצת העלייה (Accession Council) שאישרה את שמו של היורש. השנה לראשונה בהיסטוריה שודרה ההכרזה בטלוויזיה.

עם הכרזתו, נשא צ'ארלס את נאומו הראשונה כמלך. תחילה, ספד צ'ארלס לאימו, המלכה אליזבת השנייה."זוהי חובתי המצערת להודיע ​​על מותה של אמי האהובה, המלכה. אני יודע כמה אתם, העם, והעולם כולו, מזדהים איתי באובדן הבלתי הפיך שסבלנו כולנו", אמר המלך צ'ראלס והוסיף, "אמי הייתה דוגמה לשירות חסר אנוכיות, אני מודע לעומק הירושה הגדולה הזו, לחובות ולהאחריות הכבדה של הריבונות שעברו עכשיו אליי".

המלך צ'ארלס המשיך בנאומו והוסיף: "בלקיחת האחריות הזו על עצמי, אשאף ללכת בעקבות דוגמתה מעוררת ההשראה של אימי, בשמירה על השלטון החוקתי, בחיפוש אחר השלום, ההרמוניה והשגשוג של הממלכה הבריטית". המלך סיכם את נאומו בכך שאישר כי יקדיש את שארית חייו לתפקיד המלכה. "בביצוע המשימה הכבדה שהוטלה עליי, שלה אקדיש כעת את מה שנותר מחיי, אני מתפלל להדרכתו ולעזרתו של האל הכול יכול". בתום ההכרזה, נורו ברחבי הממלכה מטחי כבוד לרגל הכרזתו של צ'ארלס כמלך בריטניה.

הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022/רויטרס
הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
הטקס שודר לראשונה בטלוויזיה. המלך צ'ארלס, קמילה ויורש העצר וויליאם, בהכרזה היום/רויטרס

מועצת העלייה היא גוף טקסי המתאסף בארמון סנט ג'יימס לאחר מות המונרך המכהן, על מנת להכריז באופן רשמי על עלייתו של יורש העצר למלוכה, ולשמוע מהמונרך החדש שבועה דתית. חברי המועצה יזומנו לטקס, ובהם חברי בית הלורדים, ראש העיר לונדון ואזרחים מובילים אחרים בעיר, כמו גם נציבים גבוהים שמייצגים את מדינות חבר העמים.

על פי המסורת, ההכרזה הרשמית הפומבית הראשונה על מלך חדש נקראת באוויר פתוח בארמון סנט ג'יימס על ידי האחראי על הסמלים במסדר הבירית - מסדר אבירים אנגלי שייסד המלך אדוארד השלישי ב-1348. לאחר שורה של הכרזות ברחבי בריטניה שיימשכו עד יום ראשון, הדגלים יורדו שוב לחצי תורן.

מטחי כבוד עם ההכרזה הרשמית של צ'ארלס השלישי כמלך בריטניה, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
מטחי כבוד עם ההכרזה הרשמית של צ'ארלס השלישי כמלך בריטניה, היום/רויטרס

ההכרזה של מועצת העלייה התחילה בשעה 12:00 שעון ישראל. לאחר מכן, צ'ארלס הקריא הצהרה ונשבע שבועה לשמר את הכנסייה של סקוטלנד. בנוסף הוא התחייב להישבע שבועה שקשורה לכנסייה של אנגליה, הכרזת העלייה, זאת על מנת לשמר את שרשרת הירושה הפרוטסטנטית. טקס זה קורה בדרך כלל בפתיחת מושב הפרלמנט הבא. טקסים דומים ייערכו באדינבורו, בווינדזור וביורק. ראשי העיר נוהגים אז לשתות לכבוד בריאות המלך החדש מגביע מוזהב.

ההכרזה הפומבית הראשונה מתקיימת ממרפסת חצר פרייר בארמון סנט ג'יימס בלונדון בשעה 13:00 שעון ישראל, עם חצוצרות ומטחי כבוד בהייד פארק וטאואר אוף לונדון. המלים "המלכה מתה, יחי המלך" בדרך כלל נאמרות לאחר מכן. בין הנוכחים אשתו קמילה, המלכה-הרעיה, ובנו ויליאם, הנסיך מוויילס.

מטחי כבוד לכבוד הכרזת המלך צ'ארלס השלישי כמלך, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
מטבחי כבוד ליד גשר לונדון, היום/רויטרס
הכרזה על המלך צ'ארלס השלישי כמלך באופן רשמי, 10 בספטמבר 2022. רויטרס
המוזמנים בטקס, היום/רויטרס

לוח הזמנים של הטקס

  • 12:00: מועצת העלייה - טקס רשמי להכרזת צ'ארלס כמלך
  • 13:00: הדגלים הועלו לראש התורן ונורו מטחי כבוד ברחבי הבירה
  • הכרזות נוספות במרפסת של ארמון סנט ג'יימס והסיטי של לונדון
  • חברים בכירים בממשלה יישבעו שבועה למלך צ'ארלס השלישי בבית התחתון
המלך צ'ארלס השלישי נכנס לארמון בקינגהאם, 9 בספטמבר 2022. Henry Nicholls, רויטרס
המלך צ'ארלס השלישי מגיע לארמון בקינגהאם מסקוטלנד, אתמול/רויטרס, Henry Nicholls

טקס ההכתרה של צ'ארלס יתקיים בהמשך, משום שלוקח זמן לתכנן את הפרטים הרבים. לאחר שהמלכה אליזבת הוכרזה כמלכה, עברו 16 חודשים עד לטקס ההכתרה שבו השתתפו מנהיגים מכל קצוות תבל.

המלך צ'ארלס השלישי, שנהפך למלך בריטניה עם מותה של אמו המלכה אליזבת השנייה, נשא אתמול הצהרה ראשונה לאומה. במהלך הנאום הוא חלק כבוד למלכה והבטיח את חובתו לשירותו כמונרך החדש.

צ'ארלס השלישי, מלך בריטניה בן ה-73, המתין מגיל שלוש במשך שבעה עשורים לתורו על כס המלוכה - ההמתנה הארוכה ביותר בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. הוא מעולם לא דיבר בפומבי על הרגע שזה יקרה, בעיקר משום שמשמעות הדבר הייתה שאמו, המלכה אליזבת השנייה, הלכה לעולמה.

המלך צ'ארלס השלישי בנאום ראשון לאומה, 9 בספטמבר 2022. Yui Mok, רויטרס
המלך צ'ארלס בנאום ראשון לאומה, אתמול/רויטרס, Yui Mok

כעת מתחיל פרק חדש בחייו של צ'ארלס, גם אם קצר יותר לאור גילו. הנסיך נהפך אתמול, עם החדשות על מותה של המלכה, למלך של הממלכה המאוחדת, שכוללת את אנגליה, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד, כמו גם 56 מדינות חבר העמים הבריטי שאוכלוסייתן מונה 2.4 מיליארד אנשים. המלך הוא גם ראש המדינה של 14 מדינות מתוך ה-56. המדינות האלה הן אוסטרליה, אנטיגוה וברבדוס, איי הבהאמה, בליז, קנדה, גרנדה, ג'מייקה, פפואה גיניאה החדשה, סנט כריסטופר ונביס, סנט לוסיה, סנט וינסנט, ניו זילנד, איי סולומון וטובלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully