וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיפה מגיע שמן הזית הירושלמי שיקדש את המלך צ'ארלס בלונדון

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 18:11

השמן מופק מזיתים שנאספו משני מטעים בהר הזיתים, במנזר העלייה הרוסי לשמיים וכנסיית מריה מגדלנה, היכן שסבתו של צ'ארלס קבורה: "משקף את הקשר ההיסטורי העמוק בין ההכתרה, התנ"ך וארץ הקודש"

השמן הקדוש שבו ישתמשו כדי למשוח את המלך צ'ארלס ביום הכתרתו במאי יופק ויקודש בירושלים, בצעד שמשקף את הקשרים של המלך הבריטי לארץ הקודש, כך דיווח ביום שישי ארמון בקינגהאם.

הפטריארך היווני-אורתודוכסי תיאופילוס השלישי מירושלים, והארכיבישוף האנגליקני הוסאם נאום, יקדשו את שמן הקודש בכנסיית הקבר, על פי הארמון. בשמן ישתמשו כדי למשוח את צ'ארלס כשאשתו קמילה והוא יוכתרו בכנסיית וסטמינסטר בלונדון ב-6 במאי.

משיחת השמן נחשבת לחלק הקדוש ביותר של טקס ההכתרה. הריבון עוטה את גלימת המשיחה והולך לכיסאו של המלך אדוארד, הניצב במקום הגבוה ביותר באולם. חופה מורמת מעל לראשו של המלך בזמן טקס המשיחה. הדיקן של וסטמינסטר מוזג את השמן ה"קדוש" לתוך כף והארכיבישוף מקנטרברי מושח בשמן את המלך על ידיו, על חזהו ועל ראשו. מכל השמן דמוי הנשר והכף שבה הוא משתמש, הם כלי המלכות היחידים ששרדו מימי הביניים. טקס המשיחה מסתיים בברכה של הארכיבישוף.

השמן יופק מזיתים שנאספו משני מטעים בהר הזיתים, במנזר העלייה הרוסי לשמיים וכנסיית מריה מגדלנה, היכן שסבתו של צ'ארלס קבורה.

מכינים את השמן להכתרת המלך צ'ארלס. רויטרס
הפטריארך היווני-אורתודוכסי תיאופילוס השלישי, ירושלים/רויטרס
מכינים את השמן להכתרת המלך צ'ארלס. רויטרס
הפטריארך היווני-אורתודוכסי תיאופילוס השלישי, ירושלים/רויטרס
מכינים את השמן להכתרת המלך צ'ארלס. רויטרס
הפטריארך היווני-אורתודוכסי תיאופילוס השלישי, ירושלים/רויטרס

הנסיכה אליס, נסיכת באטנברג, אמו של פיליפ, אביו של צ'ארלס, שהתה במנזר הסמוך לכנסייה בשנות השלושים של המאה ה-20 היא שהתה במנזר הסמוך לכנסייה ורצתה להיקבר שם. לאחר מותה ב- 1969, עצמותיה הועברו לקריפטה של הכנסייה ב-1988. הנסיכה אליס הוכרזה לאחר מותה כחסידת אומות העולם. צ'ארלס נטע עץ על שמה בשדרת חסידי אומות העולם במוזיאון יד ושם בירושלים. לדברי הארכיבישוף מקנטרברי, ג'סטין וולבי, המלך הביע את רצונו להימשח בשמן שיוצר בהר הזיתים.

"זה משקף את הקשר ההיסטורי העמוק בין ההכתרה, התנ"ך וארץ הקודש", אמר וולבי, המנהיג הרוחני של הכנסייה האנגליקנית. "מלכים מתקופות קדומות ועד היום נמשחו בשמן מהמקום הקדוש הזה".

השמן, מכיל גם סומסום, ורדים, יסמין, קינמון, נרולי, בנזואין ופריחת תפוז. הפורמולה מבוססת על זאת שבה נמשחה המלכה אליזבת השנייה, אמו של צ'ארלס, לפני 70 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully