וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס - קצר יותר ורשמי פחות

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 10:05

משרד ההגנה הבריטי חשף כי במסגרת הטיוטה שמכונה "מבצע הכדור המוזהב", טקס ההכתרה יימשך קצת יותר משעה לעומת יותר משלוש שעות בטקס של המלכה אליזבת ב-1953. רשימת האורחים תיחתך מ-8,000 ל-2,000

טקס ההכתרה של המלך צ'ארלס השלישי צפוי להימשך קצת יותר משעה, חשף היום (ראשון) "מייל און סאנדיי". הטקס בכנסיית וסטמינסטר בשנה הבאה יכלול פחות טקסים מסורתיים ישנים ויהיה קצר משמעותית מזה של אמו, המלכה אליזבת השנייה ב-1953.

ככל הנראה, המלך רוצה שההכתרה שלו תהיה מודרנית, עם מאפיינים מוגבלים של ההוד וההדר המסורתיים. משרד ההגנה הבריטי חשף כי במסגרת הטיוטה שמכונה "מבצע הכדור המוזהב", טקס ההכתרה יימשך קצת יותר משעה לעומת יותר משלוש שעות. רשימת האורחים תיחתך מ-8,000 ל-2,000. דיונים נערכו לגבי קוד לבוש פחות רשמי, וחליפות במקום גלימות. טקסים מסורתיים ותיקים שנמשכים זמן רב יקוצצו. הנסיך ויליאם ימלא תפקיד מרכזי בתכנון ההכתרה.

טקס ההכתרה של המלכה אליזבת הסתמך על זה של אביה, ג'ורג' השישי ב-1937, שהסתמך בתורו על ההכתרה של המלך ג'ורג' החמישי ב-1911. כ-8,000 אורחים הגיעו לכנסייה ובילו שם יותר משלוש שעות בצפיפות. מנגד, ההכתרה של צ'ארלס צפויה להימשך שעה עם אלפיים אורחים ומכובדים.

בווידאו: צ'ארלס השלישי הוכרז כמלך בריטניה/צילום: רויטרס
תיעוד התהלוכה להעברת ארונה של מלכת בריטניה אליזבת מארמון בקינגהאם לבתי הפרלמנט. 14 בספטמבר 2022. רויטרס
המלך צ'ארלס והנסיך ויליאם בלוויית המלכה אליזבת השנייה/רויטרס
המלכה אליזבת השנייה והנסיך פיליפ ביום הכתרתה, יוני 1953. גטי אימג'ס - AFP, אסור להשתמש
המלכה אליזבת השנייה בטקס ההכתרה/אסור להשתמש, גטי אימג'ס - AFP

הטקס גם יהיה מגוון יותר תרבותית ודתית. בעוד המלכה היתה צריכה להחליף תלבושות כמה פעמים במהלך הטקס, מקור אמר כי "המלך צ'ארלס לא צפוי לעשות זאת. גם הניסוחים והשפה בטקס יעודכנו ויהיו פשוטים ומובנים יותר לקהל המודרני".

לפני 70 שנה, הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה, מילא תפקיד חשוב לקראת טקס ההכתרה כשפיקח על סידורים שונים לקראת היום הגדול. הוא הסכים לשדר את הטקס בטלוויזיה לראשונה - הפעם הנסיך ויליאם, יורש העצר, צפוי למלא תפקיד דומה בוועדת ההכתרה. ה"מייל" חשף גם המלכה-רעיה קמילה תוכתר לצד בעלה בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully