וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למפלגות החרדיות: "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מצה"ל"

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 18:23

לוואלה! נודע כי ראש הממשלה אמר לחרדים ש"אין לו רצון להיכנס לעימותים ציבוריים חדשים בשלב זה". עד כה החרדים לא השיבו לשאלה אם יסכימו לסגת מההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים שלפיה יש לקדם את המתווה לפני אישור התקציב בסוף חודש מאי. המתנגדת העיקרית - אגודת ישראל

בוידאו: נתניהו: משיקים את השלב הראשון לחינוך חינם בגילים 3-0/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת ראשי הקואליציה כי הוא "לא רואה אפשרות לקדם כעת את מתווה הפטור מגיוס לצה"ל" - כך נודע לוואלה. נתניהו הסביר לראשי המפלגות החרדיות: "אין לי רצון להיכנס לעימותים ציבוריים חדשים בשלב הזה". עם זאת, למרות דברי נתניהו - עד כה החרדים לא השיבו תשובה נחרצת לשאלה האם יסכימו לסגת מההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים לפיה יש לקדם את המתווה קודם לאישור התקציב בסוף חודש מאי הקרוב.

המתנגדת העיקרית לדחיית החקיקה היא סיעת אגודת ישראל שבראשה עומד השר יצחק גולדקנופף. האחרון הבהיר בישיבה כי הסיעה ממתינה להכרעה סופית של מועצת גדולי התורה בסוף השבוע הקרוב. בקואליציה מעריכים כי אם אגודת ישראל תאשר את הדחייה, גם דגל התורה וש"ס יישרו קו ויסכימו לכך.

גוטליב: "הרפורמה מתה"; רגב: "למה את אומרת?" | מתוך סיעת הליכוד

מוקדם יותר היום, במהלך ישיבת סיעת הליכוד, שבסופה נתניהו בחר שלא למסור הצהרה לתקשורת, חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה למהפכה המשפטית ואמרה כי "אין רפורמה", ו"לא תהיה" רפורמה. בתגובה, השרה רגב שאלה אותה: "למה את אומרת?", והיא השיבה: "את משקרת, הרפורמה מתה". בהמשך הדיון, הבהירה גוטליב כי לא תצביע בעד חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית.

מצידו, השר אמסלם קרא לחברי הליכוד "ליישר קו" ו"לשמור על הקואליציה". לדבריו, "רק הליכוד יכול להפיל את הקואליציה". עוד במהלך ישיבת הסיעה, ראש הממשלה נתניהו בירך את חברי הכנסת על הפגנת התמיכה במהפכה המשפטית שהתקיימה ביום חמישי שעבר בירושלים. "כל הכבוד על ההפגנה. הציבור שלנו לא מהונדס", אמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה כלכלית בהשתתפות שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ושר החינוך יואב קיש , 30 באפריל 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
לא מעוניין להיכנס לעימותים חדשים. בנימין נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ סיפר היום כי המשא ומתן בבית הנשיא על המהפכה המשפטית לא מתקדם. "ההידברות לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות ובפרט לא בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים - לא נאפשר משחק על זמן כדי לאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה ב'זמן ובמקום שנוח לה', נחתור להתקדמות והסכמות בדגש על פתרון לוועדה לבחירת שופטים", אמר עם פתיחת כנס הקיץ של הכנסת.

גנץ התייחס גם להאשמה של שר המשפטים יריב לוין בהקלטות שפורסמו בוואלה, על כך שהאופוזיציה "לא מסכימה לפסיק" ברפורמה. "העקרונות שלנו לא השתנו, אנחנו נכונים להסכמות איפה שאפשר להסכים אבל לא לפשרות איפה שאסור להתפשר", אמר יו"ר המחנה הממלכתי בישיבת סיעתו. "יצאנו לדרך עם מספר עקרונות ובראשם שלא תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט. זה לא השתנה וזה לא ישתנה".

עוד בוואלה!

גנץ על הקלטות לוין: להגיד שהאמריקנים מעורבים במחאה - חסר כל יסוד ומסוכן

לכתבה המלאה
אריה דרעי. ראובן קסטרו
"ההידברות לא מתקדמת". גנץ/ראובן קסטרו

מצידו, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הציג בישיבת סיעתו את "חוק הגיוס הלאומי" שיקדם את גיוס החרדים. "החוק מבוסס על החוק שהעברתי ב-2014, יחד עם בנימין נתניהו, שעבר ברוב של 67 נגד 1. מה שמוכיח שניתן להגיע להסכמות רחבות גם בנושא הגיוס", הסביר לפיד. "זה חוק שכבר הוכיח את עצמו, בזכותו הייתה עלייה משמעותית בגיוס חרדים, בזכותו עשרות אלפי חרדים יצאו לשוק העבודה".

"התיקון המהותי היחיד שעשינו לעומת החוק המקורי, הוא שהורדנו את גיל הפטור ל-22, בהתאם להצעה של צה"ל ומערכת הביטחון", המשיך יו"ר האופוזיציה. "מעבר לזה העקרון היסודי נשאר אותו דבר - כולם מתגייסים. או לצבא, או לשירות אזרחי. יהיה מספר קבוע של תלמידים מצטיינים שיקבלו פטור, אבל מלבדם כולם יגיעו לבקו"ם עם צו גיוס. לצבא תהיה זכות ראשונים על מי שמתאים לשירות צבאי, האחרים ילכו לשירות אזרחי, כולל בתוך הקהילות שלהם".

אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו בישיבת סיעה, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"להפסיק את השיחות בבית הנשיא". ליברמן/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קרא ללפיד וגנץ להפסיק את השיחות בבית הנשיא. "המחאה יצרה הזדמנות חד פעמית, אולי האחרונה, לתקן את כל הכשלים שהצטברו במדינה מאז 48", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "אי אפשר לחזור לנקודת ההתחלה ואסור להסתפק בפשרות סביב מערכת המשפט".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הדף בישיבת סיעתו את הטענות נגד לוין בעקבות הקלטותיו שבהן התבטא נגד ארצות הברית. "יש לנו יחסים טובים עם הממשל האמריקני, כך זה יישאר. יש שיח מצוין עם הערכה וכבוד אבל גם חילוקי דעות שאנחנו יודעים ללבן", טען סמוטריץ'. לדברי השר, "השותפים בבית הנשיא מנסים להכשיל כל יוזמה או הצעה, ייתכן שיהיו קשה להגיע להסכמות. אם לא נגיע להסכמות, נתכנן את המהלכים שלנו מחדש. הרפורמה טובה ומחזקת את בית המשפט וסוף סוף תחזיר את אמון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully