וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הפגנת התמיכה במהפכה: שיחות ההידברות אצל הנשיא ממשיכות

עודכן לאחרונה: 27.4.2023 / 10:22

שיחות ההידברות בין צוותי הקואליציה לצוותי יש עתיד והמחנה הממלכתי יתחדשו היום בפעם הרביעית. עד כה לא הושגו הסכמות משמעותיות במשא ומתן, אך בקואליציה מעריכים כי ההידברות תמשיך גם אחרי החזרה מפגרת הכנסת וכי החקיקה לא תקודם כל עוד השיחות ממשיכות

בווידאו: נתניהו: "נמצאים בתהליך של הידברות במטרה להגיע להסכמה רחבה"/מערכת וואלה!

שיחות ההידברות בין צוותי העבודה של הקואליציה ושל יש עתיד והמחנה הממלכתי על המהפכה המשפטית יתחדשו הבוקר (חמישי) במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. זו הפגישה הרביעית של הצדדים במסגרת מרתון השיחות שהחל אחרי פסח, אך עד כה לא הושגו הסכמות משמעותיות או פורצות דרך.

השיחות היום יתקיימו במקביל להיערכות הקואליציה והליכוד להפגנת הענק הערב מול הכנסת בדרישה לקדם את הרפורמה המשפטית, שהושהתה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוף חודש מרץ לפני יציאת הכנסת לפגרת פסח. בקואליציה מעריכים כי ההידברות בבית הנשיא תימשך גם לאחר החזרה מהפגרה, והמהפכה המשפטית לא תקודם כל עוד השיחות נמשכות.

שיחות ההידברות בבית הנשיא, שהחלו אחרי ההכרזה על הקפאת המהפכה בסוף מרץ, עסקו בינתיים בנושאי הליבה - חוק יסוד השפיטה והרכב הועדה למינוי שופטים וחוק יסוד החקיקה - אך הצדדים לא הגיעו להסכמות משמעותיות באף אחד מהם. הצדדים אמנם הסכימו על הצורך בחוק יסוד שיסדיר את היחסים בין הכנסת והרשות השופטת וגם שחוק יסוד צריך להיות מעוגן בתהליך מיוחד של ארבע קריאות, אך נותרו ביניהם פערים גדולים לגבי הרוב הדרוש לחקיקת חוקי יסוד וכן לגבי האפשרות של בית המשפט לפסול את חוקי הכנסת.

לפי עקרונות המסגרת של ההידברות הוחלט כי גם אם יושגו הסכמות בודדות במשא ומתן - הן לא יוכרזו בנפרד, אלא רק אם תהיה הסכמה על כלל הנושאים. במחנה הממלכתי הדגישו אתמול כי מבחינתם "לא יהיו שום הסכמות עד להסדרת סוגית הוועדה לבחירת שופטים".

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה במהפכה המשפטית בחודש שעבר/ניב אהרונסון

את הקואליציה מייצגים בדיונים השרים רון דרמר ויואב קיש, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, המשפטנים אביעד בקשי וטליה איינהורן וחברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי. בצוות של יש עתיד חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר; מנכ"לית משרד ראש הממשלה לשעבר נעמה שולץ ועורך הדין עודד גזית. בצוות של המחנה הממלכתי חברים שר המשפטים לשעבר גדעון סער, ח"כ חילי טרופר ואורית פרקש הכהן ועו"ד רונן אביאני. את ההידברות בבית הנשיא מרכז מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל בליווי אנשי מכון תכלית למחשבה ישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully