וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "אסור שיהיה תחליף למודל צבא העם"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 8:17

הלוי אמר כי מודל צבא העם שקיים מאז קום המדינה הוא "סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה". הרמטכ"ל אמר את הדברים על רקע המחלוקות סביב חוק הגיוס, כשגורמים בצבא אומרים שיש הבדל בין ההצעה של צה"ל לבין זו שהציג גלנט

בוידאו: גנץ על המתווה המסתמן של חוק הגיוס: "סכנה לצבא העם בעתיד"/ללא

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר היום (חמישי) כי "אסור שיהיה תחליף לצבא העם", על רקע המחלוקות סביב חוק הגיוס והפטור לחרדים וכן המחאות נגד המהפכה המשפטית.

"אנחנו צועדים היום יחד - משרתים בסדיר ובמילואים, מכל חלקי צה''ל ומכל קשת התפקידים; על גווניה השונים של המדינה ומכל קשת הדעות והאמונות - כדי להדגיש שיחד, כוחנו רב יותר", אמר הלוי. "מודל צבא העם הוכיח מעל לכל ספק כבר 75 שנה כי אין ואסור שיהיה לו תחליף. זהו סוד כוחו של צה"ל, זהו סוד כוחה של אומה".

הרמטכ"ל אמר את הדברים בלטרון, במסגרת מיזם "צועדים בשבילי צה"ל", שבו צועדים אלפי משרתי צה"ל, מכלל היחידות, בסדיר ובמילואים, בתשעה מקטעים שונים של שביל צה"ל לאורכה ולרוחבה של הארץ.

הוא הוסיף: "נלבש מדים ונותיר את כל המחלוקות בחוץ, כדי שיידעו אזרחי ישראל וידע הנוער הישראלי שיש לכולנו מכנה משותף אחד רחב וחזק - ביטחון המדינה. למענו כולנו מתייצבים, מגנים ומסתכנים כתף לכתף ביחד. שביל צה"ל אחד וצה"ל אחד ומאוחד צועד בו ומחויב להגן על המדינה ועל אנשיה בכל עת".

הרמטכ"ל הרצי הלוי. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי/דובר צה"ל

גורמים בכירים בצה"ל אמרו שיש הבדל בין מודל השירות המוצע על ידי הצבא, שעבדו עליו עוד לפני כניסת יואב גלנט לתפקיד שר הביטון, לבין ההודעה של גלנט לתגמל את הלוחמים ואת מי שתורם יותר. מדובר בסכום של יותר מעשרה מיליארד שקל, וגם הבכירים לא יודעים מאיפה יביאו את הסכום הזה.

לפי המתווה שגיבשה הממשלה, ירד גיל הפטור מגיוס לצה"ל מ-26 לגיל נמוך משמעותית - 23 או 21, כך שהחרדים שאינם מתגייסים יוכלו להשתלב בשוק התעסוקה בגיל מוקדם יותר.במקביל, יתווספו מילארדי שקלים לחיילים בשירות סדיר ובמילואים - אותו סכום שלא ברור מהו מקורו.

ההצעה צפויה לכלול גם יעדי גיוס לחרדים בצה"ל, אך לדרישת החרדים אלה ייקבעו בהחלטת ממשלה, כך שיהיה ניתן להקטין אותם בהחלטה חדשה אם לא יעמדו ביעדים בסוף כל תקופה. המתווה שנועד לתת מענה לתלמידי ישיבות ש"תורתם אומנותם" כולל גם קיצור שירות לשנתיים חיילים עורפיים שאינם בעלי תפקידים ייחודיים, וכן הגדלת שכרם של כלל המשרתים בצה"ל או אלה שישרתו יותר בהתאם לרצונם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully