וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המשפטים מאשים: הממשל האמריקני עובד בשת"פ עם המחאה נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 1.5.2023 / 14:11

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! לוין האשים גם חברי ליכוד בכישלון אישור הרפורמה. לדבריו, "צריך יישור שורות - זה מה שמנע לסיים את העניין". עוד טען כי תומכי החקיקה "נמצאים בנחיתות" מול המתנגדים: "הם מחזיקים את בית המשפט, היועמ"שית, ראשי המערכת הכלכלית והתקשורת"

בוידאו: הקלטות לוין: הממשל האמריקני עובד בשיתוף פעולה עם המחאה/מערכת וואלה!

שר המשפטים יריב לוין האשים אמש (ראשון) בתיעוד שהגיע לידי וואלה! את הממשל האמריקני בשיתוף פעולה עם המחאה נגד המהפכה המשפטית. לוין גם תלה את כישלון החקיקה בחברי כנסת מתוך הליכוד שהתנגדו לה, ולדבריו, הוא "נחוש להיאבק על העניין הזה".

במפגש עם פעילים חרדים בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים אמר לוין: "אין ספק שאנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת ממש. הם מחזיקים את בית המשפט, את היועמ"שית, את כל ראשי המערכת הכלכלית, את הממשל האמריקני שעובד איתם בשיתוף פעולה על הדבר הזה כמו שרואים את הדברים שנאמרים על ידי האנשים מהממשל שם". לוין הדגיש כי הוא לא חושב שמישהו עומד מאחורי פעולותיהם, אלא "הם הם עושים את זה מתפיסה אמיתית שלהם".

יריב לוין, מליאת הכנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"אנחנו נמצאים בנחיתות בלתי נתפסת". לוין/ראובן קסטרו

לוין הודה כי "אין ספק שנעשו שגיאות, אבל שלא תהיה לך לרגע אחד טעות שלו היינו עושים קמפיין הסברה מושלם, אין סיכוי שהיינו מגיעים למצב שונה מהמצב הנוכחי. לצד השני יש ארסנל כלים מדהים והעוצמה שלו נחשפה באירוע הזה כמו שלא נחשפה אף פעם - יש שם מימון בסכומים דמיוניים. תוסיף שליטה מוחלטת בעיתונות, באתרים ynet, וואלה! וגם ישראל היום". לוין האשים את האופוזיציה בכך שהיא לא מסכימה לאף חלק ברפורמה במסגרת שיחות ההידברות: "האופוזיציה לא מסכימה לפסיק", טען. "אבל עדיף לנסות ניסיון ולמצות את המהלך הזה - זה ייטיב עם כולם".

לוין טען כי מה שגרם לכישלון החקיקה הוא התנגדות של חברי כנסת מהליכוד להליך. "אנחנו צריכים להבטיח יישור שורות בליכוד, לכם יש חלק מאוד חשוב בזה. זה מה שהכשיל אותנו במושב הקודם ומנע מאיתנו לסיים את העניין", הסביר השר. "המצב לא יכול להישאר כמו שהוא, אני עושה מאמץ גדול לייצר הידוק שורות בתוך הליכוד ובקואליציה, שם אני רואה פחות בעיה. ברגע שייראו שאנחנו מלוכדים, זה ישפיע על הצד השני".

לוין גם התייחס לשאלה של אחד הנוכחים על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו סביב קידום הרפורמה. על כך לוין השיב כי הוא "מציע לא להיכנס לשמועות ולא לאמירות". עוד אמר: "עדיפה הסכמה על אי-הסכמה אבל כל עוד הסכמה מביאה שינוי אמיתי ולא קוסמטיקה ללא משמעות".

הקלטות לוין: הממשל האמריקני עובד בשיתוף פעולה עם המחאה. שיקי העביר, מערכת וואלה!
לוין במפגש עם פעילים חרדים בביתו של האסטרטג החרדי יוסי רוזנבוים/מערכת וואלה!, שיקי העביר

חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד תקפה את לוין בעקבות פרסום ההקלטות, ומסרה כי הוא "שר שבמקום לקדם את זכויות האזרחים ממשרדו החשוב, עסוק בלחרב את יחסי ישראל וידידתה החשובה ארצות הברית". חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) הוסיף: "אחרי הנזק האדיר שהשר לוין גרם ליחסים בתוך החברה הישראלית הוא פונה גם אל עבר גרימת נזק דרמטי ליחסים עם הממשל האמריקני באמצעות הפרחת שקרים וסיפורי בדים. במציאות הביטחונית המורכבת, מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה את חוסר האחריות המשווע של חלק ניכר משרי הממשלה".

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הוסיפו: "מי שאמר שבתי המשפט מגינים על אנסים וטרור מביא עכשיו הזיה קונספירטיבית חדשה ומחריב את היחסים עם בת בריתנו בתקופה מדינית וביטחונית רגישה. לוין לא כשיר באופן קיצוני לתפקידו. הוא הוזה, ממלמל שטויות במסע ההזוי שלו להפוך את ישראל לדיקטטורה ולהחלפת נתניהו. בחמישי חובה לצאת ולשבש כדי להציל את המדינה מידיו של יריב המחריב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully