וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני חזרת הכנסת מפגרה: עשרות אלפים הפגינו ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית

המחאות נגד הממשלה נערכות בכ-150 מוקדים ברחבי הארץ, זו השבת ה-17 ברציפות. מובילי ההפגנות הודיעו על "יום השוויון הלאומי" בחמישי הקרוב. יו"ר לשכת עורכי הדין הזמני: "במקום שבו דורכים על תמונות של שופטי בג"ץ בקרוב ידרשו לתלות אותם"

בוידאו: המונים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/satview

כ-200 אלף איש הפגינו הערב (שבת) בכ-150 מוקדים נגד הממשלה והמהפכה המשפטית - זו השבת ה-17 ברציפות. המוקד העיקרי של ההפגנות ברחוב קפלן בתל אביב, שם היו על פי הערכות כ-130 אלף מפגינים, בחיפה היו כ-30 אלף.

במקביל, אלפי מפגינים הגיעו לצומת כרכור, שניים נעצרו, חמישה מפגינים שניסו לחסום את איילון נעצרו בתל אביב. עם תחילת ההפגנה בתל אביב הודיעו המארגנים כי ביום חמישי הקרוב יתקיים "יום השוויון הלאומי", שבו יינקטו בפעולות מחאה ברחבי הארץ. "ביום זה נודיע רשמית להנהגה החרדית - זה נגמר", נכתב בהודעת המארגנים.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את שר המשפטים יריב לוין בנאום בהפגנה בכפר סבא. "הממשלה לא יכולה לנהל שיחות בבית הנשיא, ואז שלוין יעמוד בהפגנה ויכפיש את שופטי בג"ץ כאחרון ביריוני לה-פמיליה", אמר. "ביום חמישי הייתה הפגנה בירושלים - חידוש עולמי, ממשלה שמארגנת הפגנות נגד המדינה. אחד אחרי השני עלו שרים וחברי כנסת והסבירו שכולם אשמים - בג"ץ והתקשורת, האופוזיציה, השמאלנים, וכמובן המחאה. כולם אשמים, כולם בוגדים, את כולם הם שונאים".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

יו"ר לשכת עורכי הדין הזמני, עמית בכר, נאם בפתח ההפגנה ואמר: "במקום שבו דורכים על תמונות של שופטי בג"ץ - בקרוב גם ידרשו לתלות אותם. במקום שבו הביטוי 'דיקטטורת בג"ץ' הפך לשגור ויומיומי, בקרוב גם יעלו על בג"ץ עם פלוגות של טנקים. אנחנו כאן כדי להגן".

שופט בית המשפט העליון לשעבר יורם דנציגר מתח ביקורת בעקבות תיעוד מהפגנת התמיכה ברפורמה, שבה משתתפים דרכו על תמונות השופטים. "בחודשים האחרונים הותר דמה של הנשיאה חיות ודברי הבלע, ההכפשה, ההסתה והשנאה שנשמעו מפי נבחרו ציבור כלפיה חצו כל גבול", אמר. "אני לא בטוח שצריכים להתייחס לאירוע הדריכה המביש לפני ימים ספורים - אבל הוא מזכיר את טהראן".

במהלך המחאה הוקרן קטע של ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס שהביע תמיכה במפגינים. "תמיד נלחמנו בשביל שלום, שוויון ודמוקרטיה, למרות זאת, הרבה מכם יודעים שאלו ערכים שקשה לקחת כמובן מאליו", אמר. "עלינו להגן ולקדם את הערכים האלו מדי יום".

שר החוץ אלי כהן הגיב לדבריו של סנצ'ס בחשבון הטוויטר שלו שם כתב: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

גם יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הגיב לדברים בטוויטר וכתב: "איזה ראש ממשלת ספרד? זה שרק לפני מספר חודשים ניסה להוריד את הרוב של חברי הפרלמנט שנדרש כדי למנות שופטים, מ 3/5 לרוב רגיל, ונחסם על ידי בית המשפט החוקתי של ספרד? תשתדלו שם לא להעליב אותו עם אמירה שמינוי פוליטי של שופטים זה קץ הדמוקרטיה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

ח"כ בני גנץ אמר הערב בהפגנה ברעננה: "תארו לעצמכם ששר הביטחון היה פוגע בלגיטימיות של צה"ל - לוין פוגע בבסיס הלגיטימיות של מערכת המשפט" גנץ הוסיף: "כיבדנו את זכות ההפגנה של מי שבעד הרפורמה אבל לא את ההתנהגות המבישה שדורכים על תמונות של שופטים. זה מתחיל בזה, זה מתחיל בגניבת סמל של רכב וזה נגמר בהלוויה. תארו לעצמכם שאני כשר ביטחון הייתי הולך לתקוף את צה"ל ומשמיץ את מערכת הביטחון. זה בלתי קביל ששר משפטים תוקף, מסית ופוגע בלגיטימיות של מערכת המשפט".

ח"כ אביגדור ליברמן אמר בהפגנה בבאר שבע: "אני קורא לידידיי גנץ ולפיד, תודיעו לאלתר שאתם מפסיקים כל הידברות עם ממשלת נתניהו. כל פשרה היא גול עצמי מבחינתה של האופוזיציה ומהווה חיזוק של הממשלה המשיחית של נתניהו. המשך של המפגשים הללו הם בגדר מתן לגיטימציה לאנשים שריסקו את המדינה בתוך כשלושה חודשים וממשיכים לרסק אותה ביתר שאת כל יום".

ליברמן הוסיף: "אסור לנו להסתפק בהסכמות בסעיפים פרטניים כאלו ואחרים, חשובים ככל שיהיו, כי זאת הדרך של נתניהו למסמס את המחאה. מי שעומדים מאחורי המהפכה המשפטית, הם העסקנים החרדים בכנסת, שרואים בכך שלב ראשון בדרך למדינת הלכה. אני יכול לעמוד פה עוד שעתיים ולפרט את כל העוולות והמזימות של הקואליציה הנוכחית, אבל הדבר שאסור להסכים עליו, הדבר שמסמל את הקו האדום, זהו חוק ההשתמטות".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב, 29 באפריל 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, הערב/ראובן קסטרו

חבר הכנסת גדעון סער גם תקף את לוין בהפגנה שנערכה בהרצליה. ביום חמישי נשא שר המשפטים נאום של הסתה ושקרים שהוציא את דיבת המערכת שהוא עומד בראשה. מי שרוצה שופטים מ'הצד שלו' רוצה שופטים שכפופים לשלטון", אמר. "כשמאשימים את שופטי בג"ץ האשמות שקריות שהוא מחפש להקל על אנסים ומחבלים זה במטרה להשניאם. זה במטרה להפוך אותם ללא לגיטימיים וזה דבר מסוכן".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בראש העין, 29 באפריל 2023. ללא קרדיט, אתר רשמי
הפגנה בראש העין, 29 באפריל 2023/אתר רשמי, ללא קרדיט
מחאת הסטודנטים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה, 29 באפריל 2023. מחאת הסטודנטים, אתר רשמי
מחאת הסטודנטים בחיפה, היום/אתר רשמי, מחאת הסטודנטים

לפני ההפגנות נמסר ממובילי המחאה: "ערב לפני החזרה לחקיקה, כשישראל הופכת למדינה סף דיקטטורית נצא במאות אלפים להפגין ברחבי הארץ. יש רק מחסום אחד בפני הדיקטטורה - מאות אלפים נחושים ברחובות. ההסתה החמורה בהפגנה אמש הכוללת את המראות המזעזעים של הדריכה על פניהם של שופטי העליון, מזכירה את הפגנות משטר האייתוללות באיראן. לשם ממשלת ישראל גוררת אותנו. עלינו לעצור את זה".

מוקדם יותר השבוע כ-200 אלף איש הגיעו להפגנת תמיכה ברפורמה שמבקשת הממשלה להעביר.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הגיע להפגנה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מתרגש עמוקות מהתמיכה האדירה של המחנה הלאומי שעלה הערב לירושלים בהמוניו. כולנו, 64 מנדטים שהביאו את הניצחון, אזרחים סוג א'".

מפגינים בצומת זכרון יעקב נגד המהפכה המשפטית, 29 באפריל 2023. שוהם אבן, אתר רשמי
מפגינים בצומת זכרון יעקב נגד המהפכה המשפטית, 29 באפריל 2023/אתר רשמי, שוהם אבן

שר המשפטים יריב לוין, שנשא נאום במהלך ההפגנה, תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת בית המשפט. "באיזה דמוקרטיה היועצים המשפטיים מחליטים?", טען. "אני מאמין שאפשר להסכים על כך שהגיע העת לבית משפט שלא מעניק זכויות למשפחות הטרוריסטים ולא מאפשר קיום טקסי זיכרון מזויפים ביחד עם תומכי טרור".

בהמשך, לוין אמר: "יש ביכולתינו להגיע להסכמה. הסכמה משמעותה משא ומתן ענייני וגם נכונות לקבל חלקים גדולים ברפורמה, ולא שייערכו דיונים יותר מחודש ויאמרו בהם 'לא' לכל הצעה". בתגובה לדבריו אלו, חלק מהמפגינים הגיבו בשריקות בוז. "אין ברפורמה שום פגיעה בזכויות הפרט שחשובות לכולנו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully