וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ ספרד הביע תמיכה במפגינים, השר כהן: "אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל"

עודכן לאחרונה: 29.4.2023 / 22:08

בסרטון שהוקרן במהלך ההפגנה בתל אביב, אמר סנצ'ס כי מפלגתו מתייצבת לצד המוחים. "צריך להילחם מדי יום על ערכי השוויון, השלום והדמוקרטיה", אמר. שר החוץ מתח ביקורת על דבריו, והאשים את המפגינים בניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי של ישראל

בוידאו: סרטון ברכה של ראש ממשלת ספרד הוקרן בהפגנה בקפלן/ללא

ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, הביע הערב (שבת) תמיכה במפגינים נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי מפלגתו מתייצבת לצידם. "תמיד נלחמנו בשביל שלום, שוויון ודמוקרטיה, למרות זאת, הרבה מכם יודעים שאלו ערכים שקשה לקחת כמובן מאליו", אמר בסרטון שהוקרן במהלך המחאה בתל אביב. "עלינו להגן ולקדם את הערכים האלו מדי יום".

שר החוץ אלי כהן מתח ביקורת על דבריו של ראש הממשלה הספרדי, וכתב בציוץ בטוויטר: "למתנגדי הרפורמה, אין קווים אדומים, לרבות הניסיון לפגוע במעמד הבינלאומי. אף גורם זר לא יחליט בשביל הציבור בישראל ואני בטוח שלסנצ'ס אין כוונה כזאת. בתור מי שתומך ברפורמה, אין לי ספק שהיא תחזק את הדמוקרטיה ותאזן את הרשויות".

סנצ'ס אינו הראשון שיוצא נגד הרפורמה במערכת המשפט שמבקשת הממשלה להעביר. לפני כמה שבועות הגיעו קריאות לעצור את החקיקה ממדינות שונות באירופה, ולבסוף גם מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הנשיא האמריקני אמר בחודש שעבר כי הוא מצפה שנתניהו "ייסוג" מהרפורמה.

"אני מודאג ורוצה שהם יסדרו את זה. הם לא יכולים להמשיך בדרך הזו והבהרתי זאת", הדגיש ביידן. לאחר מכן השיב ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר שישראל היא "מדינה עצמאית שמקבלת את החלטותיה על פי רצון אזרחיה ולא על סמך לחצים חיצוניים, כולל מחברינו הטובים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully