וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בשנת בחירות: ראש עיריית ירושלים עשה שימוש בתעמולת בחירות פסולה

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 17:59

בכמה פרסומים על אירועי יום העצמאות בעיר נכתב כי האירועים "בברכת ראש העיר משה ליאון", זאת, בניגוד לתקנות שקובעות כי מדובר בתעמולה פסולה. כשקיבלה את מכתב ההתראה לפני העתירה - הורידה העירייה את הפרסומים. עיריית ירושלים: פרסום המודעה היה ללא ידיעתנו

בווידאו: סרטוני תדמית של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון/צילום: עריית ירושלים

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הסתבך שוב בתעמולת בחירות אסורה. לאחר שבתחילת השנה קבעה ועדת הבחירות האזורית שראש העיר עשה שימוש אסור בחומרי תעמולה, על כמה פרסומים שונים שהוציאו מינהלים קהילתיים בעיר נכתב: "בברכת ראש העיר משה ליאון". זאת, בניגוד לתקנות שקובעות כי מדובר בתעמולה פסולה.

הפרסומים הוצאו על ידי "יובלים" - המינהל הקהילתי של מספר שכונות, לקראת אירועי יום העצמאות בעיר. בפרסומים מוזכר שמו של ראש העיר משה ליאון, כמי שמברך את האירועים, למרות שאין בכוונתו להשתתף.

התראה לפני עתירה הוגשה נגד ליאון והעירייה, ואלו מצידם הסירו את הפרסומים מיד דרך המינהלים הקהילתיים, ובכך הודו במעשה. יו"ר ועדת הבחירות האזורית, אריה רומנוב קבע כי בשל הורדת הפרסומים העתירה הופכת לתיאורטית, אך הטיל את האחריות למעשה ואת הוצאות העתירה על ראש העיר והמשיבים הנוספים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון. יחצ,
משה ליאון/יחצ

מיד לאחר הסרתם, פרסומים נוספים על אירועים אחרים יצאו לאור, בהם "שבת חזנות מרוקאית" ואירוע "שבת שלום ירושלים". גם בהם מופיע שמו של ראש העיר - חצי שנה לפני הבחירות המוניציפליות. העותרים טוענים שמדובר באירוע נוסף של שימוש בתעמולה אסורה. היועץ המשפטי של העירייה דחה את הטענות במכתב מטעמו, וגם על הפרסומים האלו ידונו ככל הנראה בוועדת הבחירות האזורית.

בתחילת השנה קבעה ועדת הבחירות האזורית כי ראש עיריית ירושלים השתמש שימור אסור בחומרי תעמולה במגוון פרסומים רשמיים מטעם העירייה. ביניהם אירועים רשמיים תחת הכותרת "בברכתו של משה ליאון" והפקת סרטונים בהם הוא משמש כפרנזטור. ועדת הבחירות קבעה כי עליו לשלם 40 אלף שקלים הוצאות משפט, ומאוחר יותר פורסם בוואלה! כי העירייה היא זו שנשאה בהוצאות.

עוד בוואלה!

ועדת הבחירות האזורית: ראש עיריית כפר סבא עשה שימוש לא חוקי במשאביה

לכתבה המלאה

מהעירייה נמסר בתגובה כי "בנוגע לעתירה הראשונה מציינים בעירייה כי כפי שהוצג בפני השופט רומנו, המינהל הקהילתי פרסם את המודעה על דעת עצמו ללא אישור של העירייה וללא ידיעתה. מיד כשהתקבלה הפניה על המודעה הוסר שמו של ראש העיר לבקשת העירייה. למרות הכל העתירה הוגשה ונדחתה על ידי בית המשפט בהיותה עתירה תיאורטית בלבד". על הפרסומים הנוספים מסרה העירייה כי "על פי חוות הדעת של יועמ"ש העירייה ופסה"ד של השופט רומנוב אין כל מניעה בציון העובדה שהאירוע במעמד והשתתפותו של ראש העיר".

מהמינהל הקהילתי "יובלים" נמסר: "ראש העיר משה ליאון מגיע מידי שנה לאירוע ערב יום העצמאות שמפיק המינהל הקהילתי יובלים במימון עיריית ירושלים בפארק דניה. גם השנה אישר ראש העיר מבעוד מועד את השתתפותו. יחד עם זאת מפאת החשש שעיכוב בלו"ז ימנע ממנו להגיע העדפנו לכתוב "בברכת ראש העיר" ולא "במעמד ראש העיר" בכדי לא לאכזב תושבים שציפו לפגוש אותו באופן אישי. יש לציין כי ראש העיר אכן הצליח להגיע כמתוכנן ולברך את אלפי תושבי השכונות שהשתתפו באירוע". במינהל הוסיפו כי "כזרוע ביצוע עירונית מכלול אירועי התרבות של מינהל קהילתי יובלים מתואמים מול עיריית ירושלים".

בתגובה לפרסום, מאדיר שוורץ, יו"ר תנועת התעוררות בירושלים, נמסר: "ראש העיר משה ליאון ממשיך במסע קידום אישי ופוליטי על חשבונם ומכיסם של תושבי העיר. הוא עובד בשיטת מצליח, עובר על החוק שוב ושוב ועל הדרך גם מבזה את בית המשפט שאסר עליו לעשות את זה, רק לפני חודש. אולי הפעם יאות ראש העיר לשלם את הקנס שגזר עליו בית המשפט מכיסו ולא מכספי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully