וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות האזורית: ראש עיריית כפר סבא עשה שימוש לא חוקי במשאביה

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 14:47

בעתירות שהוגשו והתקבלו נגד רפי סער, נטען שעשה שימוש במאגרי המידע ובמשאבי העירייה כדי לקדם את עצמו. שופטת הוועדה הורתה לעירייה ולסער להסיר את שמו מכל פרסום ושילוט שלה, ולחדול מהניצול של מאגרי המידע שברשותה. "אין לאפשר לראש העיר והעירייה להפוך לישות אחת"

שופטת ועדת הבחירות האזורית חנה קיציס קיבלה השבוע עתירות נגד השימוש הלא-חוקי שעושה לטענתם ראש העיר רפי סער, במשאבי העירייה, כדי לקדם את עצמו. מדובר בפסיקה שתשליך על ראשי ערים רבים המפרסמים את שמם על שלטים של העירייה ומשתתפים בסרטונים. "אין פסול ברצונה של העיריה לפרסם את פעולותיה בדרכים שונות לרבות במדיה הדיגיטלית ואולם נאסר עליה ליחס את פעולותיה לפועלו של ראש העיר כך שראש העיר והעיריה יהפכו לישות אחת", כתבה השופטת קיציס בפסק הדין.

בעתירתם טענו חברת מועצת העיר הדר לביא והפעיל החברתי ערן ורנר כי ראש העיר עושה שימוש במאגרי המידע ובמשאבי העירייה באופן לא-חוקי על מנת לקדם את עצמו. עוד טענו העותרים כי לסער ישנה שיטת עבודה סדורה ולא חוקית להפקה והפצה של מסרים פוליטיים ברשתות החברתיות על חשבון משלמי הארנונה.

השופטת קיציס קיבלה חלק מטענות העותרים, ונתנה צו מיידי המורה לרפי סער ולעיריית כפר סבא
להסיר את שמו של ראש העירייה מכל פרסום ושילוט אינפורמטיבי, לחדול באופן מיידי מהשימוש הפסול במאגרי המידע של העיריה לצורך משלוח הודעות מטעמה בצירוף שמו של ראש העירייה. כמו כן הורתה
על העיריה לחדול מכל שיתוף או תיוג של פרסומים מעמוד הפייסבוק של ראש העיריה.

עיריית כפר סבא. -, מערכת וואלה! NEWS
מדובר בפסיקה שתשליך על ראשי ערים רבים. עיריית כפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, -

העיריה תסיר כל שיתוף ופרסום שכזה שנעשו בעבר, והיא וראש העיריה יסירו את הסרטונים שפירסמו את אותו שלא כחוק מהמדיה הדיגיטלית. "אומנם כפי שטוענים המשיבים המדובר בסרטוני ברכה הומוריסטיים שעיקרם דברי ברכה וסיקור פעולות העירייה ולכאורה אין בהם קידום מטרות אישיות של המשיב", כתבה השופטת קיציס על הסרטונים "ואולם, בהתאם להנחית היועמ"ש השתתפות המשיב בסרט מבוים שאין בו דיווח אינפורמטיבי על פעולות העיריה, אסורה". כמו כן הורתה השופטת לראש העיר לשלם לעותרים 8,000 שקלים הוצאות משפט.

חברת מועצת העיר הדר לביא מסרה כי "היה לכולנו ברור ששימוש במשאבי הציבור לטובת יחצנות של ראש העיר הוא מנהג פסול שיש להפסיקו. חבל שנאלצנו לעתור על מנת להפסיק את ההתנהלות המבישה הזאת".

מעיריית כפר סבא נמסר כי "העירייה מברכת את בית המשפט על החלטתו לדחות את מרבית טענות העותרים. נדגיש כי מעט הטענות אשר התקבלו מיושמות בידי העירייה זה מכבר. כל פרסום אשר מקדמת העירייה כחלק מתקשורת עם התושב, אינו שונה מבכל רשות מקומית אחרת. ראש העירייה הוא הדמות המייצגת והמובילה את מדיניות העירייה ומתוקף כך מלווה חלק נכבד מפרסומי העשייה העירונית, כפי שקיים בכל יישוב אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully