וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל משוחרר? זכאי לרישיון נשק: תוכנית בן גביר להצפת אקדחים ברחובות

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 18:58

לוחמים משוחררים עד חמש שנים מהשחרור, שוטרים, כבאים ומשרתי מילואים פעילים יהיו זכאים לפטור מריאיון בלשכות כלי ירייה, ויסתפקו בהצהרת בריאות ואישור מהמשטרה. הביקורת כבר נשמעת: "זה לא הפתרון לגל האלימות ששוטף את רחובות ישראל - בדיוק ההפך"

בווידאו: מדריך להוצאת רישיון לכלי ירייה/צילום: משרד הפנים

לאחר הזינוק במתן רישיונות נשק בחודשים האחרונים ובהמשך ישיר ל-12 אלף הרישיונות החדשים שהונפקו בעקבות הנחיית השר איתמר בן גביר, מהלך נוסף אושר היום (ראשון) במשרד לביטחון לאומי, מהלך שעשוי להביא לגידול נוסף בכמות מחזיקי רשיון הנשק בישראל.

לפי ההנחייה החדשה של בן גביר, קבוצות נוספות יזכו לקיצור בהליכים להוצאת רישיונות נשק, באופן שיחסוך מהם את זמני ההמתנה הארוכים. מדובר בפטור מריאיון אישי בלשכות כלי יריה ללוחמים משוחררים (עד 5 שנים מיום השחרור), שוטרים, כבאים ומשרתי מילואים פעילים. אותן קבוצות "יסתפקו" בהגשת הצהרת בריאות ואישור ממשטרת ישראל בעת הגשת הבקשה.

מטווח להב תל אביב, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
שימוש באקדח. אילוסטרציה/ראובן קסטרו

גורמים בלשכת השר לביטחון לאומי ציינו כי בימים אלו נערכת עבודת מטה במשרד על מנת להקל בתבחינים. על פי פסיקת בג"צ, יש להביא את התבחינים החדשים לאישור הוועדה לביטחון לאומי של הכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל, לאחר סיום עבודת המטה.

לדברי השר לביטחון לאומי בן גביר: "אנחנו רואים שוב ושוב שבאירועי טרור רבים יש משמעות גדולה מאוד לנושאי נשק אישי שנמצאים בסביבה, ונעשה כל מה שנוכל כדי לשחרר את הפקק ולאפשר לכל מי שעומד בתבחינים לקבל אישור לנשק".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בכנסת, 22 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השר לביטחון לאומי בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בחודש פברואר האחרון פורסם בוואלה! כי אחרי הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים תהליכי קבלת הרישיון לנשיאת נשק הואצו משמעותית, זאת בעקבות הנחיית בן גביר כך שנרשמה עלייה של פי חמישה במתן הרישיונות לנשק בתוך חודש, כשבתוך יממה אחת כ-408 אישורים הונפקו במשרד לביטחון לאומי - עלייה של פי שלושה ביחס לממוצע היומי.

יו"ר נעמת, חגית פאר התריעה: "הקלות בהיתרי נשיאת נשק אינן הפתרון לבעיית המשילות. הן הביטוי האולטימטיבי לחוסר המשילות בהתגלמותה הפרועה ביותר. האם אנחנו באמת רוצים שאנשים שלא עברו סינון קפדני יסתובבו בינינו עם נשק שלוף?".

עוד היא אמרה: "כדאי רק לראות את התוצאות הקטלניות של השפעת לובי הנשק בארה"ב כדי להבין אלו אסונות עלולים להתרחש כאן אצלנו, דווקא כאשר כולנו 'על הקצה' וחרדים לבטחון האישי. נשים החיות תחת טרור של בן זוג אלים בתוך ביתן יישנו עוד פחות כאשר מתחת לכרית של הבעל מונח אקדח. זה ממש לא הפתרון לגל האלימות ששוטף את רחובות ישראל- בדיוק ההפך", הוסיפה.

דירת המסתור, בה נעצרו 12 חשודים, כשברשותם עשרות אלפי שקלים במזומן, ונמצאו גם אקדח 'אייר סופט', סכינים, מכשירים ניידים ו 2 רכבים, שנתפסו ע"י השוטרים. 22 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
"ממש לא הפתרון לגל האלימות", אקדח/דוברות משטרת ישראל

ו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני מסרה כי "לריבוי כלי הנשק יש השלכות הרות גורל על החיים של כולנו. יותר נשק משמעותו יותר נשים וילדים תחת טרור האלימות בבית ויותר התאבדויות בעיקר אצל גברים. יותר נשק הוא הפרטה של הביטחון האישי שלנו והעברתו לידיים פרטיות, במקום לחזק את מוסדות המדינה".

הדס דניאלי ילין, מנכלית שדולת הנשים, מסרה: "אנחנו מתנגדות בכל תוקף לתוכנית החדשה של השר בן גביר. עבור אלפי נשים וילדים הקלות במתן רשיונות לנשק והצפת המדינה בכלי נשק מהווה סכנה של ממש, ומערערת עוד יותר את תחושת הבטחון האישי. בשנים 2019-2021 נרצחו בישראל תשע נשים על ידי גברים שהיה להם רשיון נשק. הימצאות נשק חם בתוך הבית גורמת לנשים הנמצאות בתוך מערכת יחסים אלימה לחיות בתחושת סכנה תמידית, ומקשה על יציאה ממעגל האלימות. רגע לפני שיוצאים בהצהרות מסכנות חיים צריך לזכור שמתן ההקלות להחזקת נשק מאיימת על אלפי נשים וילדים שחיים תחת אלימות בביתם. אנחנו חיים בתקופה בה האלימות בחברה הישראלית בשיאה, והוספת כלי נשק למציאות הזו רק תשפוך עוד דלק למדורה הלוהטת הזו. אזרחי ואזרחיות מדינת ישראל צריכים להרגיש בטוחים בכל מקום שהם נמצאים בו, גם בבית. הפתרון לאלימות ולבעיות הבטחוניות הוא חיזוק כוחות הבטחון ובמיוחד חיזוק משטרת ישראל, ולא בהצפת המדינה בעוד ועוד כלי נשק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully