וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים אחרי ביטול השביתה: "בית הדין קיבל את שקרי משרד החינוך"

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 9:48

היו"ר רן ארז התייחס בריאיון ל-"103FM" לצו המניעה שהוציא בית הדין לעבודה נגד השביתה שתכננו בארגון המורים בתיכונים ברחבי הארץ, ולעבודה המשותפת עם שר החינוך קיש. "קיש לא טיפל בכלום, הוא רק רוצה שקט. העבודה עם שאשא-ביטון הייתה טובה יותר"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

יו"ר ארגון המורים רן ארז התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-"103FM", שם התייחס בין היתר לצו המניעה שהוציא אמש בית הדין לעבודה נגד השביתה שתכננו בארגון המורים בתיכונים ברחבי ארץ, ולעבודה המשותפת עם שר החינוך יואב קיש.

"אנחנו לא משחקים כדורגל עם משרד החינוך, הוא פנה לבית המשפט תוך הדגשת דברים שקריים. בית הדין הארצי לעבודה קיבל צו מניעה בנוכחות צד אחד בלבד בלי לשמוע אותנו, לכן כנראה שכל השקרים של משרד החינוך התקבלו כעובדות", טען והוסיף: "אנחנו, כהורים ומנכים ואזרחים נאמנים, נכבד את החלטת בית המשפט ונערער עליה ונמשיך במאבק שלנו. קיש רוצה שקט במערכת החינוך, לא מעניין אותו שמורים מקבלים שכר נמוך", אמר ארז.

בהתייחסו לעבודה עם שר החינוך קיש, ארז טען: "הוא לא אומר אמת, כדי להשתמש במילה עדינה, ולכן אני מעדיף לא לדבר על הפגישות שהיו לנו. הוא, בסופו של דבר, לא תורם שוב דבר למשא ומתן. ההפך הוא הנכון - השר הוא זה שמפריע במשא ומתן. הוא לא עושה שום מאמץ על מנת להשפיע במשרד האוצר שיתנו את מה שהוא טוען שהוא רוצה". כשנשאל האם העובדה המשותפת עם שרת החינוך לשעבר יפעת שאשא-ביטון הייתה טובה יותר, השיב בנחרצות: "כן".

בסיום דבריו אמר ארז: "אני חושב ששר החינוך מאמין שהוא מנהיג מערכת החינוך ולא שר החינוך. הוא מנסה לראות את עצמו כמפקד העל של הצבא של המורים, אבל לא ככה מנהלים את מערכת החינוך - העובדה היא שהוא לא. הוא לא טיפל באלימות, באלכוהוליזם, בסמים - הוא לא טיפל בכלום. אנחנו נמשיך במאבק, לא נוכל להסכים שהמורים יקבלו שכר כל כך נמוך". כשנשאל איפה הוא ממקם את השר קיש ברשימת שרי החינוך שעבר איתם, ארז השיב: "כרגע, במקום האחרון".

אמש כך יוזכר, בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה לארגון המורים, שביקש להשבית את הלימודים בכיתות י' ו-י"א ברחבי הארץ. בית הדין מתח ביקורת על הארגון, שהודיע על הההשבתה בתקשורת ולא למשרד החינוך, שמולו מתנהל המשא ומתן. "עיתוי ההודעה היה צהריי יום שישי, ביחס לצעדים כבר ביום ראשון בבוקר מבלי שיש זמן מספק להיערך או לברר את סיבת ההחרפה בצעדים הארגוניים", נימק השופט.

בתגובה להחלטת בית הדין, משרד החינוך מסר: "משרד החינוך עושה מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים בסוגיית הסכם השכר של עובדי ההוראה בבתי הספר העל יסודיים, ותומך בדרישת ארגון המורים ובמאבקם הצודק לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. נבהיר כי משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים".

עוד בוואלה!

הוצא צו מניעה למורים: הלימודים בתיכונים יתקיימו מחר כרגיל

לכתבה המלאה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
כיתה ריקה בעקבות שביתת ארגון המורים. פתרואר 2023/ראובן קסטרו

הנהגת ההורים הארצית בירכה גם היא על החלטת בית הדין: "אנו מברכים על החלטת בית הדין הארצי לעבודה אשר ביטל את שביתת ארגון המורים שתוכננה להיום ואנו נערכים להציג את עמדתנו בדיון שיתקיים בנושא במהלך השבוע במידה ויתקיים דיון נוסף בעניין. הנהגת ההורים הארצית שבה וקוראת לכל הצדדים להאיץ את המו"מ ולהגיע להסכמות, שיעצרו את הסבל המתמשך של תלמידי ישראל".

ביום שישי האחרון, ארגון המורים הודיע על שביתת אזהרה בת יום אחד שהייתה אמורה להתקיים היום בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ, וזאת בניסיון להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי. הצעד מגיע בהמשך לשיבושי המורים ואי העלאת ציוני מגן לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ כחלק מעיצומי המורים להמשך המשא ומתן.

עוד אמר ארז כי הארגון צפוי להודיע היום על צעדים נוספים - שיינקטו במהלך תקופת הבגרויות. "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך יואב קיש על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים", אמר.

בהקשר זה, יצוין כי בשבוע שעבר, בית הדין הארצי לעבודה קבע כי מורי התיכונים יחזרו להעביר ציונים לתלמידים. בתגובה לבקשת משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי להורות על הפסקת העיצומים, הציע בית הדין פשרה לפיה ציוני המתכונות יוזנו במערכת משרד החינוך והתלמידים יוכלו לערער עליהם, אך המשרד לא יוכל לעשות בהם שימוש.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully