וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצא צו מניעה למורים: הלימודים בתיכונים יתקיימו מחר כרגיל

עודכן לאחרונה: 29.4.2023 / 23:02

בית הדין הארצי לעבודה אסר על ארגון המורים לנקוט בצעדי השביתה. השופט מתח ביקורת על ההודעה על השביתה דרך התקשורת, ולא נתן למשרד החינוך מספיק זמן להיערך להחרפת הצעדים הארגוניים

בווידאו: כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

בית הדין הארצי לעבודה הוציא הערב (שבת) צו מניעה לארגון המורים, שביקש להשבית את הלימודים בכיתות י' ו-י"א ברחבי הארץ. בית הדין מתח ביקורת על הארגון, שהודיע על הההשבתה בתקשורת ולא למשרד החינוך, שמולו מתנהל המשא ומתן. "עיתוי ההודעה היה צהריי יום שישי, ביחס לצעדים כבר ביום ראשון בבוקר מבלי שיש זמן מספק להיערך או לברר את סיבת ההחרפה בצעדים הארגוניים", נימק השופט.

בתגובה להחלטת בית הדין נמסר מטעם משרד החינוך: "משרד החינוך עושה מאמצים רבים לקידום המשא ומתן בין האוצר לארגון המורים בסוגיית הסכם השכר של עובדי ההוראה בבתי הספר העל יסודיים, ותומך בדרישת ארגון המורים ובמאבקם הצודק לשיפור שכרם ותנאי עבודתם. נבהיר כי משרד החינוך לא יתן ידו לפגיעה בתלמידי ישראל ובציבור ההורים".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
כיתה ריקה. ארכיון/ראובן קסטרו

אתמול הודיע ארגון המורים שביתת אזהרה בת יום אחד שהייתה אמורה להתקיים מחר בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ, בניסיון להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי. הצעד מגיע בהמשך לשיבושי המורים ואי העלאת ציוני מגן לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ כחלק מעיצומי המורים להמשך המשא ומתן.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי ביום ראשון הארגון יודיע על צעדים נוספים - שיינקטו במהלך תקופת הבגרויות. "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך יואב קיש על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים", אמר.

מוקדם יותר השבוע קבע בית הדין הארצי לעבודה כי מורי התיכונים יחזרו להעביר ציונים לתלמידים. בתגובה לבקשת משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי להורות על הפסקת העיצומים, הציע בית הדין פשרה לפיה ציוני המתכונות יוזנו במערכת משרד החינוך והתלמידים יוכלו לערער עליהם, אך המשרד לא יוכל לעשות בהם שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully