וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים הודיע על השבתת הלימודים ביום ראשון בכיתות י'-י"א

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 16:06

השביתה תתקיים בניסיון להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי, ומגיעה בהמשך לשיבושי המורים ואי העלאת ציוני מגן לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ. ביום ראשון צפוי הארגון להודיע על צעדים נוספים - שיינקטו בתקופת הבגרויות. משרד החינוך יגיש צווי מניעה לעיצומים

בווידאו: אין שביתה - המורים והאוצר הגיעו להסכמות וההכנות לחזרה ללימודים בעיצומן/צילום: ראובן קסטרו ודוברות משרד האוצר

ארגון המורים הודיע היום (שישי) על שביתת אזהרה בת יום אחד שתתקיים ביום ראשון בכיתות י'-י"א ברחבי הארץ. זאת, בניסיון להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי. הצעד מגיע בהמשך לשיבושי המורים ואי העלאת ציוני מגן לתלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ כחלק מעיצומי המורים להמשך המו"מ. עם זאת, משרד החינוך יגיש עד כניסת השבת צו מניעה נגד עיצומי ארגון המורים והשביתה המתוכננת.

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי ביום ראשון הארגון יודיע על צעדים נוספים - שיינקטו במהלך תקופת הבגרויות. "צר לי לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך יואב קיש על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים העל יסודיים", אמר.

ביום שני בית הדין הארצי לעבודה קבע כי מורי התיכונים יחזרו להעביר ציונים לתלמידים. בתגובה לבקשת משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי להורות על הפסקת העיצומים, הציע בית הדין פשרה לפיה ציוני המתכונות יוזנו במערכת משרד החינוך והתלמידים יוכלו לערער עליהם, אך המשרד לא יוכל לעשות בהם שימוש.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
דורשים את המשך המו"מ על השכר. כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

יו"ר ארגון המורים רן ארז התנגד לחלקה השני של הפשרה, הכולל את הזנת הציונים למערכת משרד החינוך, והשאיר זאת לשיקול בית הדין. בהחלטתם קבעו השופטים כי הציונים יירשמו במערכת, אך הורו למשרד החינוך להימנע משימוש בהם עד להחלטה אחרת או הסכמת הצדדים. דיון נוסף נקבע ב-30 במאי. "החלטתנו זו נסמכת על שיקולים של מאזן הנוחות, המידתיות בפגיעה בתלמידים ושמירה על טוהר הבחינות", נימקו.

דרישות ארגון המורים בשיחות השכר לא השתנו משמעותית בחודשים האחרונים. המרכזיות שבהן כוללות שכר של 12 אלף שקלים למורים מתחילים, ותוספת של 30% לכלל מורי התיכונים ולמורי חטיבות הביניים החברים בארגון.

הצעת האוצר, מנגד, כוללת העלאה של שכר המורים המתחילים עם תואר ראשון ל-9,800 ו-10,677 למורה מתחיל עם תואר שני - תוספת של 1,300-1,000 שקלים. לעומתם, המורים הוותיקים ביותר יזכו בתוספת של 470-300 שקלים. לצד זאת האוצר דורש חוזים אישיים וגמישות בהעסקת מורים, תגמול למורים מצטיינים והקלה על הליך הפיטורים, סעיפים שנויים במחלוקת בפני עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully