וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עיצומי המורים: תלמידים הניגשים לבגרויות הקיץ עדיין לא קיבלו ציון מגן

עודכן לאחרונה: 19.4.2023 / 20:16

הנהגת ההורים הארצית שלחה לשר החינוך כתב התראה לפני הגשת עתירה בנושא. במקרה שהציונים לא יועברו - הם דורשים לבטל את הבגרויות שיחלו בעוד כשבוע. השיבושים של המורים נועדו להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי, ובינתיים התלמידים ברוב בתי"ס לא חשופים לציוניהם

בווידאו: מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר מתייחסות ללימודי המתמטיקה בחטיבות הביניים/המכון הישראלי לדמוקרטיה

תלמידים הניגשים למבחני הבגרות הקרובים טרם קיבלו ציוני מגן בעקבות עיצומי ארגון המורים. הנהגת ההורים הארצית שלחה היום (רביעי) לשר החינוך יואב קיש מכתב התראה לפני הגשת עתירה בנושא. במקרה שהציונים לא יועברו, ההורים דורשים לבטל את הבגרויות.

הבחינות יחלו בעוד כשבוע, לאחר יום העצמאות. מאז הודיע ארגון המורים על השיבושים, שנועדו להפעיל לחץ לקידום הסכם שכר חדש בעל-יסודי, התלמידים במרבית בתי הספר לא יכולים לראות את הציונים שניתנו להם. המשמעות היא שבחודשים הקריטיים לפני הבחינות הם מגששים באפילה, מבלי להבין את רמת הידע שלהם. מלבד הערכה עצמית, אין להם דרך לדעת אם עליהם למשל להגביר קצב בלמידה או להיעזר בשיעורים פרטיים. כמו כן, במסגרת העיצומים הונחו המורים לא לצאת לפעילויות מחוץ לבית הספר, כמו טיולים ותחרויות.

כיתה ריקה. דוד כהן, פלאש 90
טרם קיבלו ציוני מגן. כיתה ריקה/פלאש 90, דוד כהן

"לצערנו, במשך חודשיים נקטו משרדי הממשלה במדיניות פאסיבית המתעלמת מהנזק האדיר המתרגש על תלמידי ישראל כתוצאה מעיצומים אלה", נטען בהתראה שכתבו עורכי הדין הרן רייכמן מהקליניקה למשפט ומדיניות חינוך באוניברסיטת חיפה ועו"ד רהב עוז מהנהגת ההורים הארצית. "האדישות שליוותה את אי הטיפול בסוגיה באופן ראוי במשך חודשיים אף מוסיפה תחושת זלזול הפוגעת בכבוד הנבחנים והנבחנות".

הנהגת ההורים הארצית ביקשה מענה למכתב ההתראה עד יום ראשון. כך או כך, העמידו דרישה לדחיית הבגרויות במקצועות שבהם לא יועברו ציוני מגן עד שבעה ימים לפני מועד המבחן, או לחלופין, התבססות על ציון פנימי במקום הבחינה החיצונית. "ברור כי גם פתרונות אלה לוקים בקשיים מסוימים, אך הם בטלים לעומת הנזק במצב הנוכחי", הסבירו. עוד לפני התאריך האחרון שהציבו למענה, ההורים יקיימו הפגנה מול ביתו של שר החינוך בהוד השרון ביום שישי בצהריים.

עוד בוואלה!

הורים הפגינו בעקבות השחתת בי"ס - לאחר שהרסו אותו בעצמם עם דחפור

לכתבה המלאה
עילאי כהן. באדיבות המצולמים
"לא יודעים כמה צריך לקבל בבגרות כדי לעבור או אם לגשת למועד ב'". עילאי כהן/באדיבות המצולמים

המחאה מגיעה גם מהתלמידים עצמם. שכבת י"א בתיכון אליאנס בחיפה לא הגיעה היום ללימודים במחאה על הפגיעה בהם. "בבגרות הראשונה עוד קיבלנו ציונים, אבל מאז זה התגבר ולא קיבלנו ציון על אף מבחן. אנחנו לא יודעים כמה צריך לקבל בבגרות כדי לעבור או אם לגשת למועד ב'", סיפר עילאי כהן, אחד התלמידים. "יש מורים שהולכים לקראתנו ואומרים לפחות אם עברנו אבל גם זה לרוב לא קורה. ביטלו לנו עכשיו את הטיול השנתי. אמרנו שבימים שהיינו אמורים לצאת אליו לא נגיע לבית ספר".

"אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לארגון המורים. הם מצפים לתנאים ממשרד החינוך והאוצר. אם המשרדים היו מתפקדים לא היינו פה עכשיו. אבל אנחנו אלה שנדפקים מכל הסיפור. הארגון ומשרד החינוך הם כמו הורים גרושים שמערבים את הילדים שלהם בבלאגן", האשים. לדבריו, הוא וחבריו מתכוונים למחות בהמשך יחד עם תיכונים נוספים בעיר.

יואב קיש. יוסי זמיר המכללה האקדמית נתניה, אתר רשמי
ורשים לבטל את הבגרויות שיחלו בעוד כשבוע. קיש/אתר רשמי, יוסי זמיר המכללה האקדמית נתניה

דרישות ארגון המורים בשיחות השכר לא השתנו משמעותית בחודשים האחרונים. המרכזיות שבהן כוללות שכר של 12 אלף שקלים למורים מתחילים, ותוספת של 30% לכלל מורי התיכונים ולמורי חטיבות הביניים החברים בארגון.

הצעת האוצר, מנגד, כוללת העלאה של שכר המורים המתחילים עם תואר ראשון ל-9,800 ו-10,677 למורה מתחיל עם תואר שני - תוספת של 1,300-1,000 שקלים. לעומתם, המורים הוותיקים ביותר יזכו בתוספת של 470-300 שקלים. לצד זאת האוצר דורש חוזים אישיים וגמישות בהעסקת מורים, תגמול למורים מצטיינים והקלה על הליך הפיטורים, סעיפים שנויים במחלוקת בפני עצמם.

ממועצת התלמידים הארצית נמסר: "תלמידי ישראל נפגעים כמעט חודשיים מעיצומי ארגון המורים, בעוד פחות משבועיים יתחילו בחינות הבגרות החיצוניות כשלתלמידים אין ציוני הגשה ולא ברור איך תיראה תעודת הבגרות שלהם. ארגון המורים חצה קו אדום כשהחליט לפגוע בעתידם של התלמידים. חייבים לעצור את הפגיעה בעתידם של תלמידי ישראל, ביניהם תלמידי י"ב שיסיימו את לימודיהם במערכת החינוך בעוד כשלושה חודשים ויתגייסו לצה"ל. אנו קוראים למשרד החינוך, משרד האוצר וארגון המורים להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו עד שיפתרו את המחלוקות ותפסק הפגיעה בתלמידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully