וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין קבע: מורי התיכונים יאולצו לחלק ציונים לתלמידים

עודכן לאחרונה: 24.4.2023 / 16:37

בית הדין הארצי לעבודה הציע פשרה לפיה הציונים יחולקו לתלמידים, אך לא יוזנו במערכת של משרד החינוך. ארגון המורים סירב תחילה לפשרה, אך לבסוף קבע בית המשפט כי על הציונים להתפרסם. "תיפסק הפגיעה בתלמידים", מסר יו"ר השלטון המקומי. המורים מוחים: "נעצר מאבק צודק"

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

בית הדין הארצי לעבודה קבע היום (שני) כי מורי התיכונים יחזרו להעביר ציונים לתלמידים. בתגובה לבקשת משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי להורות על הפסקת העיצומים, הציע בית הדין פשרה לפיה ציוני המתכונות יוזנו במערכת משרד החינוך והתלמידים יוכלו לערער עליהם, אך המשרד לא יוכל לעשות בהם שימוש.

לפי הפשרה שהציג בית הדין והתקבלה על ידי הצדדים, ארגון המורים ומשרד החינוך יפנו לממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה לטובת תיווך בין הצדדים. אם תסכים, היא תעשה זאת בעצמה או שתמליץ על גורם אחר. זאת, במטרה להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי יותר שיסתיים בתוך חודש וחצי.

יו"ר ארגון המורים רן ארז התנגד לחלקה השני של הפשרה, הכולל את הזנת הציונים למערכת משרד החינוך, והשאיר זאת לשיקול בית הדין. בהחלטתם קבעו השופטים כי הציונים יירשמו במערכת, אך הורו למשרד החינוך להימנע משימוש בהם עד להחלטה אחרת או הסכמת הצדדים. דיון נוסף נקבע ב-30 במאי. "החלטתנו זו נסמכת על שיקולים של מאזן הנוחות, המידתיות בפגיעה בתלמידים ושמירה על טוהר הבחינות", נימקו.

שר החינוך יואב קיש. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"התלמידים יקבלו את ציוני המבחנים", קיש/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

\שר החינוך יואב קיש בירך את החלטת בית המשפט וקבלת עמדת משרד החינוך. "‏התלמידים יקבלו את ציוני המבחנים וכולי תקווה שהליך הגישור בין משרד האוצר לארגון המורים יסתיים בהצלחה ובמהרה", אמר.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי מסר כי הוא שמח לבשר כי עיצומי המורים יופסקו מיידית, וכי "תיפסק הפגיעה בתלמידי ישראל שיקבלו את ציוני המגן, יוכלו להגיש ערעור ולסיים את שנת הלימודים כסדר". יחד עם זאת, הוסיף ביבס ואמר כי בית המשפט אפשר למורים להמשיך במאבקם על תנאי העסקתם ושכרם

רן ארז יו"ר ארגון המורים. ראובן קסטרו
"עוד פעם המורים אולצו להפסיק את מאבקם הצודק",, יו"ר ארגון המורים רן ארז/ראובן קסטרו

"פעם נוספת המעסיקים ונציגי הממסד הממשלתי והשלטון המקומי יצאו מבית הדין הארצי לעבודה עם כל תאוותם בידם", מסר ארז, "עוד פעם המורים אולצו על ידי בית הדין להפסיק את מאבקם הצודק למען שיפור שכרם ותנאי עבודתם. בית הדין הארצי לעבודה תרם בדרך זאת למשרדי האוצר, החינוך והשלטון המקומי להמשיך לקפח את זכותם הבסיסית של עובדי ההוראה להאבק על שיפור שכרם ותנאי עבודתם. ובכך לקדם את מערכת החינוך על תלמידיה, ביום הזה לא רק המורים צריכים להיות עצובים אלא גם ההורים והתלמידים בבחינת: 'את נפשי הצלתי כעת' ואחריהם המבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully