וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה התכנסה בשדרות, ראשי מועצות: "בן גביר ואנשיו לא דואגים לעוטף"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 18:04

ישיבת הממשלה התכנסה בעיר הדרומית ימים אחרי מטחי הרקטות מעזה. מאות מפגינים מחוץ לישיבת הממשלה, מולם מפגינים עשרות תומכים. ראשי המועצות מהעוטף אמרו כי התקציב גדל במעט אך מתחו ביקורת על שרי עוצמה יהודית. נתניהו: עזרנו לתושבים מבחינה כלכלית, צריך לעשות יותר

בווידאו:המפגינים מחו, הממשלה התכנסה בשדרות: "נהלום בטרוריסטים"/אבי רוקח

הממשלה תתכנס היום (חמישי) לישיבה מיוחדת בשדרות, שספגה מטחי רקטות כבדים החודש. מחוץ למקום כינוס הממשלה התכנסו כ-200 מתנגדי המהפכה המשפטית ותומכיה, ועשרות שוטרים נפרסו בכוחות מתוגברים כדי לאבטח את האירוע. לאחר הישיבה, ייפגש ראש הממשלה עם ראשי רשויות בנגב המערבי ובהמשך יבקר במפעל של חברת סינרג'י בעיר.

המפגינים מחוץ לישיבת הממשלה קוראים לה להתפטר. "אנחנו מפגינים נגד המהפכה המשפטית. אנחנו נשמיע את קולנו בכל מקום", אמרו. מולם, מפגינים עשרות תומכים. בישיבת הממשלה בשדרות אמורים לאשר את התקציבים לעוטף עזה. ראשי המועצות מהעוטף אמרו כי התקציב גדל במעט אך מתחו ביקורת על שרי עוצמה יהודית: "הם לא דואגים לעוטף".

בפתח הישיבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ממשלתו מביאה "בשורה גדולה לשדרות ולעוטף עזה". הוא טען כי ממשלותיו פיתחו את התחבורה, פתחו תוכניות של אלפי יחידות דיור, הכפילו את אזורי התעשייה ו"עזרו לתושבים מבחינה כלכלית". הוא המשיך, "במישור הביטחוני פעלנו כל הזמן. גם בתחום ההגנתי, בעיקר במיגון, וצריך לעשות יותר. מבצע צוק איתן פגע בפעם הראשונה פגיעה משמעותית בנשק המנהרות". הוא סיכם, "עוטף עזה זה עוטף ישראל. הוא כולל את כל חלקי עמנו. נמשיך לפתח את העוטף".

הפגנה מחוץ לישיבת ממשלה שהתקיימה בשדרות, 20 באפריל 2023. אבי רוקח
הפגנה מחוץ לישיבת הממשלה/אבי רוקח
ראש הממשלה בנימין נתניה בישיבת ממשלה חגיגית בעיר שדרות, עם ראשי הרשויות של עוטף עזה, 20 באפריל 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בישיבת הממשלה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קרא לשרים ולחברי הכנסת להימנע מאמירות פוליטיות בבתי העלמין הצבאיים. "אל לנו להכניס ביטוי פוליטי לקוד הקודשים שלנו, בתי העלמין הצבאיים", הפציר גלנט במכתב ששלח לחברי הממשלה. "יש חשיבות רבה לנוכחות ממלכית של נבחרי ציבור בטקסי הזיכרון ובבתי העלמין הצבאיים ביום הקדוש הזה".

נתניהו הצטרף לקריאתו של גלנט, ומסר: "בחודשים האחרונים ניטש בתוכנו ויכוח חשוב בדמוקרטיה שלנו, אבל בימים אלה, אני מבקש מכל נבחרי הציבור, מימין ומשמאל, להניח בצד את הוויכוח, להשאיר אותו מחוץ לבתי העלמין. לאפשר למשפחות השכולות, לכולנו, להתייחד בדממה עם זכר יקירינו".

במקביל, משרד החינוך הודיע היום כי הוא יעלה את תקציב החינוך ביותר מ-30% לטובת התלמידים ביישובים באזור הדרום בשנתיים הקרובות. זאת, לפי הודעה שפרסם המשרד, "לצורך הרחבת המענים הרגשיים, צמצום הפערים הלימודיים וחיזוק החוסן הקהילתי של תושבי האזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully