וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע עימותים בהר הבית: 10 רקטות נורו מעזה לישראל

עודכן לאחרונה: 5.4.2023 / 10:52

שלושה מטחים נורו מהרצועה לאחר פרסום תיעוד מהומות במסגד אל-אקצא. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי, אך נגרם נזק למפעל בשדרות. תשע מהרקטות יורטו או נפלו בשטח פתוח. צה"ל תקף בתגובה יעדים של חמאס. בד בבד, חייל נפצע בינוני מירי במהלך פעילות סמוך לחברון

בוידאו: תיעוד: תקיפות צה"ל ברצועת עזה אחרי שיגורי הרקטות/דובר צה"ל

עשר רקטות נורו הלילה (רביעי) מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. זאת, ברקע מהומות קשות שפרצו בהר הבית בין מתפללים לשוטרים זמן קצר קודם לכן. איש לא נפגע מהרקטות, אך נגרם נזק למפעל בשדרות. בד בבד, חייל נפצע בינוני מירי סמוך לחברון.

הרקטות לעבר ישראל נורו בשלושה מטחים. תחילה, בסביבות השעה 3:30, זוהו חמישה שיגורים מהרצועה, שארבעה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל. זמן קצר לאחר מכן נורו ארבע רקטות נוספות, שנפלו בשטח פתוח. בבוקר נורתה רקטה נוספת, שנפלה בשטח פתוח ליד קיבוץ יד מרדכי.

בתגובה לירי הרקטות, צה"ל תקף פעמיים ברצועת עזה. תחילה, הופצצו שני אתרים לייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס, ובהמשך אירעה תקיפה נוספת, בין היתר על ידי טנקים.

תקיפת צה"ל ברצועת עזה לאחר שיגור רקטות מהרצועה לעבר עוטף עזה, 5 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפת צה"ל ברצועה, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בוידאו: תיעוד פגיעת רקטה במפעל בשדרות/מצלמת אבטחה

על פי הערכת גורמי ביטחון, תיעוד המהומות בהר הבית הגביר את ההסתה הקיימת והיה אחד הגורמים למטחי הרקטות. העימותים הלילה אירעו על רקע קריאת חמאס להגיע למתחם כדי "להגן על מסגד אל-אקצא", לקראת ניסיונות של פעילי הר הבית להקריב קורבנות במתחם בערב חג פסח.

על פי כוחות הביטחון, מאות מתפללים התבצרו במסגד, ירו זיקוקים לעבר השוטרים וזרקו מקלות ואבנים. כמו כן, הם הציבו מכשולים בפתח המקום כדי להקשות על כניסת השוטרים. עשרות מהמתפרעים נעצרו.

בעולם הערבי גינו את פעילות המשטרה במהלך הלילה. משרד החוץ הסעודי פרסם הודעה לפיה הוא מגנה את "הסתערות המשטרה הישראלית על מסגד אל-אקצא בירושלים", והוסיף כי המעשים "מערערים את מאמצי השלום".

משרד החוץ של ירדן מסר כי הוא מגנה את ההסתערות "השערורייתית" של ישראל באל-אקצא. גם במצרים גינו את האירועים מהלילה וקראו לעצור באופן מיידי את "המתקפה הבוטה של ישראל על המתפללים במסגד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות עצורים כפותים במסגד. תיעוד מהמהומות בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, חייל מחטיבת גבעתי נפצע הלילה בינוני מירי בכפר בית אומר הסמוך לחברון, במהלך הפרות סדר אלימות שהתרחשו בזמן פעילות צה"ל. הלוחם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק שבירושלים. צה"ל מתגבר כוחות בכניסה לעיירה ונערך לפעילות רחבה במקום במטרה לאתר את החשודים בירי. במקביל, לוחמי ימ"ס עצרו בשכם חוליית מחבלים חמושה.

בצה"ל נערכים להסלמה אפשרית. דובר צה"ל תת אלוף דניאל הגרי אמר כי "טרם ברור מי שיגר את הרקטות במהלך הלילה. הכול תלוי כעת במצב בהר הבית. הסרטונים ברשתות על העימותים במקום עם המשטרה יצרו הסתה. אם עזה תגיב - אנחנו נגיב בעוצמה".

בעקבות אירועי הלילה, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קרא שוב לראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר את שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו ולבטל את פיטוריו: "זו עוד תזכורת שבמזרח התיכון לא עושים פוליטיקה מביטחון. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שר ביטחון על תנאי מול האתגרים שלפתחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully