וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרעת הדין בתיק התקיפה של לוחמת מג"ב נדחתה; פרקליטה: מח"ש השמיטה ראיות

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 21:39

מחר הייתה אמורה להימסר הכרעת הדין בפרשת אוריאן בן כליפא, שנאשמת בתקיפת ערבייה בעיר העתיקה לפני שנתיים. אלא שהשופטת החליטה לדחות את הדיון בעקבות בקשת ההגנה לספק את הסרטון המלא של האירוע, שאורכו יותר משעה, במקום הסרטון של כשתי דקות, שלטענת ההגנה ערוך ומזויף

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

אחרי שנתיים של דיוני הוכחות בתיק התקיפה של לוחמת מג"ב אוריאן בן כליפא הנאשמת בתקיפה, מחר, (שני), תוכנן להתקיים דיון בבית משפט השלום בירושלים של הכרעת הדין לאחר שבתביעה וההגנה הגישו את סיכומיהם לבית משפט. אלא שלפני ימים אחדים הפתיעה השופטת ג'ויה סקפה שפירא והודיעה כי הדיון נדחה לטובת דיון טכני בהתנהלות המחלקה לחקירות שוטרים בתיק. "משלא הוגשה כל תגובה על ידי המאשימה עד עתה, הדיון שנקבע יוקדש להשלמת סיכומיה בסוגיית הנסיבות שהובילו לכך שמתיק בית המשפט הושמטה (פעמיים) ראייה רלוונטית. המאשימה תיערך להגשת עותק מהראיה. רשות להשלמת סיכומים בסוגיה זו תינתן גם להגנה. מועד חדש להשמעת הכרעת הדין ייקבע במעמד הדיון".

קצפה של השופטת סקפה שפירא יצא בעקבות בקשת ההגנה לצרף לתיק את הסרטון המלא מזירת האירוע בעיר העתיקה, באורך של למעלה משעה. זאת לאחר שלטענתם הסרטון המתעד את התקיפה עצמה באורך של כשתי דקות ערוך ומזויף.

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
אוריין בן כליפא בבית משפט השלום, 13 בדצמבר 2022/פלאש 90, ללא

במסגרת דיוני ההוכחות הופיעו עדים מטעם ההגנה, והתייחסו לממצאים שונים שעלו מסרטוני מצלמות האבטחה המלאים, והצביעו בין היתר על היבטים העומדים לזכותה של הנאשמת בן כליפא. עם התקדמות ההליך המשפטי ובחינת סיכומי הצדדים לבית המשפט, גילה עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את בן כליפא, כי במח"ש החסירו את תיעוד בן שעה ו-8 דקות מהמוצגים שהוגשו להית משפט והגישו תיעוד קצר בן 2 דקות בלבד. הוא פנה לבית משפט בבקשה לצרף את התיעוד המלא, אלא שעל אף הנחיית השופטת למח"ש לצרף מוצג זה בתיק, על מנת שתוכל לבחון בין היתר את טענות ההגנה, במח"ש השמיטו פעם אחר פעם את הקטע המדובר. עקב כך הורתה השופטת לקיים דיון מיוחד, ובו ידרשו במח"ש לספק הסברים על התנהלותם.

בתגובת להחלטת השופטת, במח"ש העבירו תגובה מטעמם לבית המשפט, שלפיה הסרטון המדובר הועבר כבר בשלבים הראשונים בהליך המשפטי לעורכי דינה של בן כליפא, שמאז הוחלפו כמה פעמים, וכי עורכי דינה ויתרו ביוזמתם על הגשת הסרטון המלא כמוצג בתיק: "במסגרת החקירה, נאספו סרטונים מתוך מצלמות שונות ,שתיעדו את ההתרחשויות הנוגעות לאירועים מושא כתב האישום. במסגרת זו, נאסף קטע שאורכו 2:36 דקות מתוך מצלמה שתיעדה את נקודת המשטרה שבה התרחש חלק מהאירוע. לבקשת עורך דין כהן שייצג את הנאשמת בשלב זה, נאסף והורד גם פרק זמן ממושך יותר של אותה מצלמה, המתעדת את נקודת המשטרה בה התרחש האירוע, וכמובן שגם הוא הועבר להגנה במסגרת כלל חומר החקירה שהועבר".

עוד בוואלה!

חוות דעת זהות, הכחשה וניסיון התחמקות: העדות הבעייתית של הניצב בדימוס

לכתבה המלאה
אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
בן כליפא בבית המשפט/פלאש 90, ללא

לפי מח"ש, "טרם הגשת תיק המוצגים מטעם המאשימה, שוחחה המאשימה עם ב"כ הנאשמת באותה עת
עו"ד כרייף, אשר נתנה הסכמתה להגשת המוצגים, ובהם ת/9, שהינו סרטון קצר שאורכו 2:36 דקות, ואשר בו מתועדים החלקים הרלוונטיים לאירוע נשוא האישום. הדבר אף הובהר במסגרת הדיון שבו נשמעה פרשת התביעה ,כאשר המאשימה ציינה גם בפני בית המשפט שיש סרטון ארוך יותר, שאם ההגנה רוצה להגישו אין כל מניעה לכך, אולם בסופו של יום, ומטעמים מובנים של רלוונטיות, גם ההגנה הסתפקה בסרטון הקצר, והוא זה שסומן ת/9".

לדברי מח"ש, אי אפשר להסיק שהם השמיטו ראיות, אלא שההגנה התרשלה בהגשת חוות דעת על בסיס ראיה שלא הוגשה, ולא הסתפקה בכך אלא האשימה את מח"ש במחדליה שלה.

עו"ד אייל בסרגליק. ליאת מנדל, אתר רשמי
"עינוי דין נוראי". עו"ד אייל בסרגליק/אתר רשמי, ליאת מנדל

עו"ד בסרגליק אמר כי: "לא מספיק שמח"ש הסתמכה על סרטון מזויף כדי להגיש כתב אישום נגד אוריאן בן קליפא ולסגור את התיק כנגד בת המוכתר, מבלי לבדוק אותו, אלא שגם אחרי שההגנה הביאה ראיה חותכת לכך בחרה מח"ש להתעלם ממנה. כעת בעת שבית המשפט כותב את הכרעת הדין התברר שמח"ש לא הגישה את הסרטון הארוך של העמדה שבה נטען שקרו האירועים לבית המשפט אלא גרסה מצומצמת שלו, למרות שכלל העדים נחקרו על הסרטון המלא וגם זאת לאחר שבית המשפט ביקש שכל הראיות יוגשו אליו מהתביעה פעמיים. כך במקום שנשמע הכרעת דין ויסתיים עינוי הדין הנוראי של אוריאן, בית המשפט קבע דיון שבו מח"ש תצטרך להסביר מדוע השמיטה מתיק בית המשפט פעמיים ראיה רלוונטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully