וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב לשעבר תקף את מח"ש במשפט חיילת מג"ב שמואשמת בתקיפת ערביה: "שוטר - לא זבל"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 18:35

ניצב בדימוס אורי בר לב העיד מטעם ההגנה בדיון ההוכחות האחרון בעניינה של אוריאן בן כליפא, שנאשמת בתקיפת תושבת מזרח ירושלים בשער האריות במהלך פעילות מבצעית. לדבריו, "התיק לא מנוהל מקצועית ומלא חורים". מנגד, במח"ש תהו על תיאום גרסאות שלו עם עד אחר מטעם ההגנה

דיון אוריאן בן כליפא/רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים ערך היום (שלישי) דיון הוכחות אחרון בעניינה של אוריאן בן כליפא, שוטרת מג"ב בקבע שנאשמת בתקיפת תושבת מזרח ירושלים בשער האריות במהלך פעילות מבצעית.

מטעם ההגנה עלה לדוכן העדים ניצב בדימוס אורי בר לב שהרבה לתקוף את התנהלות מח"ש בפרשה, וטען כי התיק נגד בן כליפא לא מנוהל מקצועית. נציגי מח"ש שאלו את בר לב האם יש לו רקע בתחום המשפטי וזה השיב בשלילה. "ראינו שהוא לא מומחה ולא מובן מכוח מה מעיד היום", הגיבה נציגת מח"ש בדיון.

"עברתי על אלפי תחקירים מבצעיים ואני מניח שאני קצת יותר מומחה ממי שהבאתם", אמר בפתח עדותו בר לב. "לאור ניסיוני הרב פנה אליי עורך הדין ושאל אותי אם אני מוכן לתת את חוות דעתי. ישבתי ובחנתי את החומרים והסרטונים, קראתי את כל העדויות. מעבר לחוסר הבנה (מצד התביעה, ש.ה) אני רואה שהתיק הזה לא מנוהל מקצועית בעצם הגעתו לבית משפט. יש פה אירוע עם תקלה עם הרבה מאוד חורים מקצועיים. יש פה הרבה מאוד דברים מאוד לא מובנים שנובעים מזדון".

אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
בן כליפא בבית המשפט, היום/פלאש 90, ללא

בהמשך הדיון הציגו נציגי מח"ש קווי דמיון בין קטעים בחוות דעת שהגיש בר לב לבין חוות דעת שהגיש עד אחר מטעם ההגנה - אמיר הלמר, מומחה לשפת גוף. בר לב השיב כי את חוות דעת המצדדת בבן כליפה הכין במשרדו של סנגורה של הנאשמת, עו"ד אייל בסרגליק, זאת לאחר שלמד את חומרי החקירה והבהיר כי אינו מכיר את הלמר ולא נפגש עמו. "לו אני מפקד המחוז הייתי בר ואומר לה (לבן כליפא. ש.ה) נהגת יפה מאוד, היא בכלל לא הפעילה את כוח שבסמכותה להפעיל", אמר בר לב.

בר לב הבהיר כי הסיבה שהגיע להעיד לטובת בן כליפה אינה נובעת מנקמנות, ברקע חקירה שנוהלה נגדו במח"ש בזמן כהונתו במשטרה ונסגרה בהמשך. "אם את רומזת שיש לי משהו נגד מח"ש - התיק נסגר והמשכתי בתפקידים שונים", אמר.

עוד בוואלה!

שוטר מג"ב שהואשם ברצח חברו כופר בעבירת הרצח - אך הודה בעבירות האחרות שיוחסו לו

לכתבה המלאה
אוריין בר כליפא, בימ"ש השלום ירושלים, 13 בדצמבר 2022. ללא, פלאש 90
בן כליפא בבית המשפט, היום/פלאש 90, ללא

בשלב זה שאלה נציגת מח"ש מדוע הפנייה בוצעה דווקא אליו ולא למפכ"לים או סמפכ"לים בדימוס. "רוב האנשים מאוד עסוקים, וגם לא היה לי יותר מדי זמן", השיב. "אבל כשקראתי את החומרים הבנתי שאני אעשה שקר בנפשי אם לא אגיע לפה ואומר לכם - מח"ש, אתם השתגעתם. אני לא מבין איך את נשארת בתפקידך. מה המניע שלכם? ולמה אתם סוגרים את התיק למי שתוקף שוטר? שוטר הוא לא זבל של אף אחד, תתביישו".

לאורך עדותו טען בר לב כי מומחיותו הנוגעת לתיק נגד בן כליפה נובעת מניסיונו הרב מהתפקידים השונים שמילא בשורות משטרת ישראל. לדבריו, הוא עדיף על פני עדותו של הלוחם שהיה עד לאירוע התקיפה והעיד שבן כליפה משקרת והמתלוננת לא תקפה אותה. עוד אמר בר לב בעדותו, כי לא היה נוהג אחרת מבן כליפה וכי היה פועל כמוה. "יש שימוש בכוח בגבולות הרלונטייים. הנאשמת פעלה כמי שהפעילה כוח סביר", אמר.

כמו כן נשאל בר לב במהלך הדיון אם הכיר את הנחיית פרקליט המדינה לשימוש בכוח, והשיב שלא. בנוסף סיפק גרסה שונה לחלוטין לאירוע התקיפה וסתר בדבריו חלקים בעדותה של הנאשמת עצמה.

עו"ד אייל בסרגליק. ליאת מנדל, אתר רשמי
עו"ד בסרגליק/אתר רשמי, ליאת מנדל

מעו"ד אייל בסרגליק, המייצג את אוריאן בן כליפא יחד עם דניאל הרמן ממשרדו נמסר: "היום העידו שלושה עדים נוספים מטעם ההגנה. העד הראשון היה עוד עד שהיה בזירה שמעיד על כך שהמוכתר ובני משפחתו פעלו באופן אלים כלפי השוטרים שהגיעו לאירוע. העד השני הוא ניצב בר לב, אשר העיד כי מדובר בחקירה רשלנית ומגמתית, כי מבצעית לא נפל רבב בפעולה של אוריאן וכי היא השתמשה בכוח מידתי וסביר ואף בשימוש מופחת בכוח ביחס לאירוע שהותקפה בו יותר משלוש פעמים".

"ביהמ"ש שאל את ניצב בר לב כיצד הוא סבור שיש להכריע בתיק כזה שלא מתוך הניאון אלא מתוך השטח וניצב בר לב ביקש שבית המשפט פשוט יבחן את הראיות. עוד הוא ביקר את ההחלטה השערורייתית לסגור את התיק כלפי חלא והבן של המוכתר, כשברור מהסרטונים שהם תקפו את אוריאן. עוד העיד מומחה מז"פ שקבע שהסרטונים מזויפים. באשר לטענת נציגת מח"ש לדמיון כלשהוא בין חוות דעת בר לב לזו של ד"ר אמיר הלמר - די היה בלשמוע את ניצב בר לב שואל במי מדובר כדי להבין שכלל לא ידע שקיים עד כזה. אנו עודנו ממתינים לתוצאות פנייתנו לפרקליט המדינה והיועמ"שית לעצור את המשפט ולחקור את הברחת הטלפון על ידי השוטר ענאן וזיוף הסרטונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully