וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא סיבה נראית לעין: לוחמי מג"ב תועדו יורים לעבר שכונה ערבית בצפון ירושלים

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 16:45

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראים הלוחמים עומדים בשדה שמעבר לגדר המפרידה את השכונה א-ראם, ויורים לכיוונה כשמטרתם אינם ברורה. במג"ב טוענים כי החיילים פעלו כדי לפזר הפגנות של פלסטינים שיידו אבנים, וכי התיעוד אינו משקף את האירוע

בווידאו: תיעוד של לוחמי מג"ב מבצעים ירי ללא סיבה מבצעית לעבר שכונה ערבית בצפון ירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בתיעוד שהתפרסם היום (רביעי) ברשתות החברתיות נראים לוחמי מג"ב יורים לעבר השכונה הערבית א-ראם שבצפון ירושלים ללא סיבה מבצעית.

הלוחמים נראים עומדים בשדה שמעבר לגדר המפרידה את השכונה הערבית, וכביש שחוצץ ביניהם. בתיעוד הם מכוונים את הרובים לעבר הגדר, בזמן שעל פניהם חולפים כלי רכב רבים, ויורים מספר פעמים כשלא ברור מהי מטרתם.

במג"ב טוענים כי במהלך הפרת סדר בשבוע שעבר, במהלכה יידו פלסטינים אבנים לעבר מכוניות שנסעו בכביש, הגיבו הכוחות באמצעים לפיזור הפגנות וכי התיעוד אינו משקף את האירוע. כמה נעצרו והוגשו כתב אישום.

תיעוד של לוחמי מג"ב מבצעים ירי ללא סיבה מבצעית לעבר שכונה ערבית בצפון ירושלים
21.09.22. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
נראים יורים ללא סיבה. התיעוד שהופץ ברשתות החברתיות/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בחודש שעבר הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה תקרית אלימה במסגרתה חיילים תועדו מכים אזרחים פלסטיניים ביהודה ושומרון. "אירוע האלימות של הלוחמים הוא חמור ביותר, מעורר שאט נפש והוא בניגוד גמור לערכי צה"ל", אמר בהודעת הגינוי שפרסם דובר צה"ל. האירוע התחרש סמוך לרמאללה, ובסרטון שהפיצו הפלסטינים ברשתות נראים ארבעה לוחמי צה"ל חובטים ובועטים באזרחים כשהם על הקרקע.

בעקבות התיעוד סמוך לרמאללה נפתחה חקירת מצ"ח ובהמשך ממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית. עוד אמר כוכבי כי "הלוחמים באירוע אינם ראויים להיות לוחמים. האירוע יתוחקר ביסודיות על ידי המפקדים וייחקר על ידי המשטרה הצבאית. נמצה את הדין עם המעורבים. אין ולא יהיה מקום בצה"ל להתנהגות מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully