וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים פרסמו תיעוד של חייל מכה אזרחים; הרמטכ"ל: "אירוע מעורר שאט נפש"

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 13:21

האירוע התחרש סמוך לרמאללה, ובסרטון שהפיצו הפלסטינים ברשתות נראים 4 לוחמי צה"ל חובטים ובועטים באזרחים פלסטינים כשהם על הקרקע. "אירוע האלימות של הלוחמים הוא חמור ביותר ובניגוד גמור לערכי צה"ל", אמר כוכבי בהודעת גינוי לתקרית שפרסם צה"ל

בווידאו: תיעוד של חיילים מגדוד נצח יהודה תוקפים פלסטינים ממערב לרמאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה היום (רביעי) תקרית אלימה במסגרתה חיילים תועדו מכים אזרחים פלסטיניים ביהודה ושומרון. "אירוע האלימות של הלוחמים הוא חמור ביותר, מעורר שאט נפש והוא בניגוד גמור לערכי צה"ל", אמר כוכבי בהודעת הגינוי שפרסם דובר צה"ל. האירוע התחרש סמוך לרמאללה, ובסרטון שהפיצו הפלסטינים ברשתות נראים ארבעה לוחמי צה"ל חובטים ובועטים באזרחים כשהם על הקרקע.

בצה"ל הסבירו את השתלשלות האירועים שהביאה לתקרית והודיעו כי הלוחמים שהשתתפו בה הושעו מתפקידם כלוחמים. "מבירור ראשוני עולה שבמהלך פעילות מבצעית זוהה רכב חשוד. נוסע ברכב ופלסטיני נוסף עוכבו על ידי הלוחמים שנהגו באלימות והפעילו כוח כנגדם, שלא לצורך. התחקיר הראשוני הוצג למפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס", נכתב.

אביב כוכבי ואליעזר טולדנו. דובר צה"ל
"אינם ראויים להיות לוחמים". כוכבי/דובר צה"ל

בעקבות המקרה נפתחה חקירת מצ"ח ובהמשך ממצאיה יועברו לפרקליטות הצבאית. עוד אמר כוכבי כי "הלוחמים באירוע אינם ראויים להיות לוחמים. האירוע יתוחקר ביסודיות על ידי המפקדים וייחקר על ידי המשטרה הצבאית. נמצה את הדין עם המעורבים. אין ולא יהיה מקום בצה"ל להתנהגות מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully