וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה נגד "חוק מח"ש": "יהפוך את הפרקליטות לגוף חושש ומורתע"

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 20:42

איסמן הבהיר כי יפעל נגד הצעת החוק, שמבקשת להקים גוף חדש במקום מח"ש, שיהיה כפוף לשר המשפטים ויאפשר חקירות של פרקליטים - לא על ידי נציבות המדינה. לדבריו, המהלך עלול לפגוע בעצמאות הפרקליטות. "מערכת אכיפת החוק לא תשוב להיות כשהייתה"

הרפורמה במערכת המשפט (הוועדה למינוי שופטים) אושרה בקריאה ראשונה/ערוץ כנסת

פרקליט המדינה עמית איסמן שלח הערב (ראשון) אימייל לפרקליטים בפרקליטות המדינה, והביע את התנגדותו לחוק שמבקש להעביר חבר הכנסת משה סעדה. על פי ההצעה, יוקם במקום מח"ש גוף חקירות חדש שיהיה כפוף למשרד המשפטים, ויאפשר חקירה של פרקליטים. "המהלך יחליש את הפרקליטות ויהפוך אותה לגוף חושש ומורתע מלהתמודד עם התיקים והסוגיות הקשות המונחות לפתחו", כתב איסמן.

איסמן אמר כי הפרקליטות מעוניינת בביקורת ושמסייעת לה להשתפר, אך טען כי הצעת החוק עלולה לפגוע בעצמאותה. "נשמת אפה של תביעה במדינה דמוקרטית, היא עצמאותה ואי תלותה בגורמים פוליטיים. ככל שהצעת החוק הפרטית תתקבל - לא רק שעצמאות זו תוחלש, אלא שייפגעו קשות עצמאותה של התביעה ושלטון החוק. טול ממערכת אכיפת החוק את עצמאותה, ומערכת אכיפת החוק לא תשוב להיות כשהייתה".

עמית איסמן בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי
"אם ההצעה תתקבל - היא לא תאפשר לנו למלא את התפקיד המוטל עלינו, באופן מלא ומיטבי". עמית איסמן/שלומי גבאי

"ללא עצמאות, לא יהיה בידינו לספק לאזרחי המדינה את השירות הייחודי של אכיפת חוק שוויונית, מקצועית ונטולת פניות", המשיך פרקליט המדינה. "אם ההצעה תתקבל - היא לא תאפשר לנו למלא את התפקיד המוטל עלינו, באופן מלא ומיטבי. עצם הקמת גוף, שתכליתו המרכזית היא חקירת פרקליטים, הכפוף לדרג פוליטי ולא לגופי החקירה 'הרגילים' תהיה בעלת אפקט מצנן על כלל הפרקליטים, ובפרט אלה המטפלים בתיקים רגישים ובתיקי שחיתות שלטונית".

לבסוף הבהיר איסמן כי הוא מתכוון לפעול נגד הצעת החוק. "בכל שנותיי בפרקליטות המדינה, פגשתי בפרקליטות ופרקליטים מסורים, ישרים, נחושים ומקצועיים מאד - משרתי ציבור הפועלים בנאמנות, בערכיות ובהגינות, אל מול מתאר רחב של אתגרים, לחצים ומשימות", כתב איסמן. "המחלקה לחקירות שוטרים היא חלק בלתי נפרד מהפרקליטות - כולם שותפים מלאים לעשייה הרבה והחשובה בקידום ובשמירה על שלטון החוק בישראל. ומטפלים במסירות ובמקצועיות בתיקים רגישים ומורכבים ביותר, כל זאת ביושר וללא משוא פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully