וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלות הפתוחות סביב הפיגוע בתל אביב: "כל הסימנים מצביעים על פח"ע, אך זה לא סופי"

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 1:47

בשלב זה אין עדות לכך שיוסף אבו ג'אבר ניסה להימנע מפגיעה באנשים כשדהר במהירות עם רכבו בטיילת. אולם, משפחתו ממשיכה לטעון שמדובר בתאונה, ופרטים שטרם התבררו מקשים על הבנת הסיפור במלואו. במשטרה מסבירים: "ההתנהלות, המהירות והעובדה שלא עצר - מעידים על פיגוע"

בווידאו: פיגוע ירי בתל אביב, 7 באפריל 2023/ראובן קסטרו

יוסף אבו ג'אבר, תושב כפר קאסם, עלה אתמול (שבת) עם רכבו על המדרכה סמוך לפארק צ'ארלס קלור שבתל אביב, דהר במהירות במשך יותר ממאה מטר ופגע בשמונה תיירים, עד שהתהפך. על פרטים אלה אין עוררין, אך כמה שאלות נותרו פתוחות. במשטרה אומרים כי "כל הסימנים מצביעים על פיגוע, אך עדיין לא נקבע סופית".

ההודעות הראשוניות שיצאו סיפרו על פיגוע דריסה וירי. חובשי מד"א דיווחו כי זיהו פצע ירי על צווארו של התייר האיטלקי אלסנדרו פאריני, לצד סימני דריסה. מאוחר יותר החלו להסתייג ובשלב זה לא ברור אם נורה. התשובה ככל הנראה שלילית. הספק מתחזק בעקבות הגילוי שלאבו ג'אבר לא היה נשק, אלא חפץ דמוי רובה M-16 מפלסטיק. גופתו של פאריני צפויה להיבדק מחר במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

זירת פיגוע, טיילת תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"כל הסימנים מצביעים על פיגוע, אך עדיין לא נקבע סופית". זירת הפיגוע בת"א, אמש/ראובן קסטרו

לא ברור מה עמד מאחורי החלטתו של אבו ג'אבר להביא את החפץ דמוי הרובה, שכל שביכולתו לעשות הוא להגביר את הסיכויים שיסיים את חייו. זו אכן הייתה התוצאה: השוטרים סיפרו כי הירי לעברו של אבו ג'אבר בוצע לאחר שניסה להושיט את ידו לעבר הנשק המדומה. לפי המשטרה החפץ התפרק לחתיכות, ככל הנראה בעקבות הירי של השוטרים, ולכן אין אפשרות לפרסם תמונה שלו.

משפחתו של אבו ג'אבר העלתה מצדה את האפשרות של תאונה. הרכב נלקח על ידי המשטרה ובינתיים לא נבדקו בעיות טכניות. עם זאת, התיעודים של האירוע מראים כי לאחר שסטה מהכביש, אבו ג'אבר המשיך לנסוע בקו ישר מרחק לא קצר, תוך שהוא פוגע בעוד ועוד בני אדם ופוצע שבעה תיירים איטלקים ובריטים בנוסף לפאריני. לפיהם, לא נראה שניסה לחמוק מפגיעה בחפים מפשע. לאבו ג'אבר אין עבר של עבירות ביטחוניות, אך לפי דיווחים בכלי תקשורת הוא היה מעורב במקרי אלימות.

עוד בוואלה!

המחבל עלה על המדרכה, פגע בתיירים, המשיך לכיוון שביל האופניים - ונוטרל

לכתבה המלאה
זירת פיגוע, טיילת תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בת"א, אמש/ראובן קסטרו

אבו ג'אבר עבד עד לפני שנה וחצי כמנקה בחטיבת הביניים שז"ר בקריית אונו. תלמידי בית הספר וההורים נדהמו לגלות שהאדם אותו תיאור כ"חייכן" הוא המחבל. "הבן שלי מכיר אותו, אפילו יש סרטון שהוא עושה איתו צחוקים", כתבה תושבת העיר בפייסבוק.

במשטרה מבהירים כי כיוון החקירה הוא פיגוע. "החקירה עדיין מתנהלת, לא הרבה השתנה מאתמול מבחינת התשתית העובדתית. גם ברמה של פרטי האירוע, מהרגע שנכנס לטיילת עד לרגע שהתהפך", אמרו. "אתמול הגדרנו את האירוע ככזה שכל הסימנים בו מעידים על פח"ע - אם זה ברמת ההתנהלות, אופן הנסיעה, המהירות והכיוון, העובדה שלא עצר והדמוי נשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully