וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בלשכת רה"מ: נתניהו דוחה את ההחלטה בעניין פיטורי גלנט בשל המצב הביטחוני

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:22

לדברי הגורמים, "הוא יידרש לכך בהמשך". בכך, רה"מ לא חוזר בו מהפיטורים - ודוחה אותם למועד בלתי ידוע - שבוע לאחר שהודיע על כך במחאה על דבריו של השר נגד המהפכה המשפטית. בכירים בקואליציה מתווכים ביניהם בניסיון להגיע לפשרה. גנץ: "ביטחון ישראל - לא אודישן להצגה"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו דוחה את ההחלטה בעניין פיטורי שר הביטחון יואב גלנט בשל המצב הביטחוני - כך אמרו היום (שני) גורמים בלשכת ראש הממשלה. הם הוסיפו כי ראש הממשלה "יידרש לכך בהמשך". נתניהו פיטר את השר מתפקידו ביום ראשון שעבר לאחר שקרא לעצור את החקיקה של המפכה המשפטית, אולם מאז טרם נשלח מכתב רשמי בעניין, והפיטורים לא נכנסו לתוקף.

בנאום שהביא לפיטוריו, התייחס גלנט גם לאיומים הביטחוניים שבפניהם ניצבת ישראל, ובראשם התקרבותה של איראן לפיתוח נשק גרעיני. הוא קשר את האיומים לקולות הסרבנות ברקע המחאה נגד המהפכה המשפטית, וכינה אותם כ"סכנה מוחשית לביטחון המדינה".

בעקבות הצהרתו של גלנט, אותה נשא בשעה שראש הממשלה שהה בביקור מדיני בבריטניה, פיטר אותו נתניהו מתפקידו. הצעד הנמהר יצר זעם בקרב רבים, שיצאו להפגין באופן ספונטני כבר באותו הערב של ההודעה. בעקבות המחאה הרחבה הודיע נתניהו כי הוא משהה את החקיקה של המהפכה המשפטית, אולם לא התייחס מעולם לפיטורים של השר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
דוחה את ההחלטה בשל המצב הביטחוני. נתניהו/רויטרס

יו"ר ש"ס אריה דרעי ובכירים נוספים בליכוד ובקואליציה הפעילו בשבוע האחרון לחצים על ראש הממשלה לחזור בו מפיטורי השר, ולהשאיר את גלנט בתפקידו נוכח האתגרים הביטחוניים והמדיניים והמשבר הפנימי בצה"ל. ברקע מגעים אלה, נתניהו וגלנט צפויים להשתתף הערב בשתי הרמות כוסית משותפות עם חיילי צה"ל.

נתניהו דרש תחילה שגלנט יתפטר מהכנסת כתנאי להשארתו בתפקיד אך ירד מדרישה זו וכעת דורש רק התנצלות, שגלנט מוכן לפרסם. ואולם, נותרו עוד פערים לגבי נוסח ההתנצלות; נתניהו דורש שגלנט יתנצל באופו גורף על האזהרה שהשמיע, כולל על התוכן והמהות, ואילו שר הביטחון מוכן להתנצל רק על העיתוי והדרך.

שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
פיטוריו טרם נכנסו לתוקף. גלנט/אתר רשמי, ללא

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסר בתגובה לפרסום כי "דווקא בגלל האתגרים הביטחוניים על נתניהו להודיע מיד על ההחלטה להשאיר את גלנט בתפקידו. ביטחון ישראל הוא לא אודישן להצגה או סרט. אזרחי ישראל צריכים שר ביטחון קבוע. לא בהמשך, עכשיו".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מסר: "בזמן שהמצב הביטחוני כה רגיש ויש אינספור נסיונות לפגוע באזרחי ישראל, במקום לכנס את הקבינט המדיני ביטחוני לדיון מקיף ומעמיק, ראש הממשלה עסוק בלנהל משא ומתן מביש על נוסח ההתנצלות של גלנט בפניו. אין דבר מזיק יותר למערכת הביטחון מאי יציבות ואי ודאות לגבי זהותו של שר ביטחון קבוע שממוקד כולו אך ורק בענייני ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully