וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המגעים להשארת גלנט בתפקידו: נתניהו ושר הביטחון ירימו כוסית יחד עם חיילי צה"ל

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:05

עבר שבוע מאז רה"מ הודיע שהוא מפטר את שר הביטחון במחאה על דבריו נגד המהפכה המשפטית, אך מכתב הפיטורים טרם נשלח. בכירים בקואליציה ובליכוד מתווכים ביניהם בניסיון להגיע לפשרה שתאפשר לגלנט להישאר בתפקידו. על הפרק: התנצלות פומבית על ההצהרה נגד המהפכה המשפטית

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

ברקע המגעים להשארת שר הביטחון יואב גלנט בתפקידו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישתתפו הערב (שני) בשתי הרמות כוסית משותפות עם חיילי צה"ל.

נתניהו פיטר את גלנט ביום ראשון שעבר בעקבות ההצהרה שנשא בקריאה לעצירת המהפכה המשפטית בה הזהיר מסכנה ברורה ומידית לביטחון המדינה, אך מאז לא נשלח אליו מכתב פיטורים רשמי כבר למעלה משבוע והפיטורים לא נכנסו לתוקף.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ובכירים נוספים בליכוד ובקואליציה הפעילו בשבוע האחרון לחצים על ראש הממשלה לחזור בו ולהשאיר את גלנט בתפקידו נוכח האתגרים הביטחוניים והמדיניים והמשבר הפנימי בצה"ל. מנגד, בכירים בלשכת ראש הממשלה ובמשפחתו לחצו לפטר אותו כדי להעביר מסר ברור למי שינסה לחתור תחת נתניהו בליכוד.

טקס קבלת מינוי והענקת דרגת רא"ל לרמטכ"ל ה-23  הרצי הלוי בראשות רה"מ בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל היוצא אביב כוכבי, 16 בינואר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
טרם סוכם נוסח ההתנצלות. נתניהו וגלנט, בינואר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

נתניהו דרש תחילה שגלנט יתפטר מהכנסת כתנאי להשארתו בתפקיד אך ירד מדרישה זו וכעת דורש רק התנצלות, שגלנט מוכן לפרסם. ואולם, נותרו עוד פערים לגבי נוסח ההתנצלות; נתניהו דורש שגלנט יתנצל באופו גורף על האזהרה שהשמיע, כולל על התוכן והמהות, ואילו שר הביטחון מוכן להתנצל רק על העיתוי והדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully