וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיווך דרעי: המתווה המוצע לביטול הפיטורים של גלנט

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 22:27

יור ש"ס מפעיל לחץ על נתניהו לחזור בו מפיטורי שר הביטחון ומתווך בין שני הצדדים. הערב נפגש עם גלנט ודן עמו באפשרות של התנצלות על ההצהרה שנשא נגד המהפכה המשפטית. במקביל, נתניהו נפגש עם ברקת וממשיך לשקול בכירים אחרים בליכוד לתפקיד

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב (רביעי) עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ודן עמו בניסיונות לשכנע את ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את פיטוריו. דרעי הוא אחד הגורמים המרכזיים שלוחץ על נתניהו לחזור בו מהפיטורים, כמו גם השר דודי אמסלם, שמקורב מאוד לגלנט ומתווך בין הצדדים. לפי גורמים בליכוד, נתניהו העביר מסרים עם דרישות שגלנט יתנצל על הצהרתו נגד המהפכה המשפטית וכן יתפטר מהכנסת כדי להבטיח שלא יצביע נגד החקיקה לכשתחודש.

דרעי מנסה לתווך בין נתניהו וגלנט ולמצוא דרך שיוכל להישאר בתפקידו. לפי גורמים המעורים בפרטים, על הפרק עומדת האפשרות שגלנט יתנצל על ההצהרה שנשא עם האזהרה מהמהפכה המשפטית ועל כך שניתנה בזמן שנתניהו בחו"ל, מבלי לחזור בו מהתוכן או המהות של הדברים.

דרעי נפגש גם עם הרמטכ"ל ביום שישי האחרון ושמע ממנו את ההערכות והאיומים על תפקוד צה"ל במידה והמהפכה המשפטית תעבור. הוא לוחץ על נתניהו לחזור בו על מנת לייצב את המערכת.

שר הביטחון יואב גלנט, 25 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
דן עם דרעי בניסיונות לשכנע את נתניהו לבטל את פיטוריו. גלנט/אתר רשמי, ללא

במוצאי שבת הביע גלנט את התנגדותו מהמשך החקיקה בהצהרה פומבית ראשונה שנשא בנושא. "צריך שינוי במערכת המשפט - מארג היחסים בין הרשויות דורש תיקון, ועם זאת, שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהדברות ובשיח", אמר. בעקבות הצהרתו הודיע למחרת נתניהו על פיטוריו מתפקיד שר הביטחון.

גלנט קרא להידברות בין המחנות והזהיר מגל הסרבנות לשירות במילואים. "אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל - צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו".

הצהרתו התקבלה בתגובות מעורבות מצד חברי כנסת ושרים מהליכוד. הח"כים דוד ביטן, יולי אדלשטיין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הביעו תמיכה בדבריו של גלנט, בעוד שח"כים ושרים אחרים במפלגה תקפו אותו וקראו לפטרו. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפטר את גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully