וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזית הפנימית בליכוד: חמישה ח"כים עד כה קראו לעצירת החקיקה

עודכן לאחרונה: 25.3.2023 / 21:36

הח"כים הם יואב גלנט, יולי אדלשטיין, דוד ביטן, אבי דיכטר ואלי דלל. עם זאת, בהצבעה בשבוע שעבר על המתווה המצומצם של המהפכה המשפטית רוב הסיעה הצביעה בעד, כולל חברי הסיעה שקוראים לעצירת החקיקה. דוד ביטן: "מחזק את דבריו של שר הביטחון"

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

עד כה, חמישה חברי כנסת מסיעת הליכוד קראו לעצירת החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. הח"כים הם יואב גלנט, יולי אדלשטיין, דוד ביטן, אבי דיכטר ואלי דלל. עם זאת, בהצבעה שהתקיימה בסיעת הליכוד בשבוע שעבר על המתווה המצומצמם של המהפכה המשפטית, ועל החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, רוב הסיעה הצביעה בעד המשך התהליך, כולל חברי הכנסת שקוראים לעצירת החקיקה. ארבעת חברי הסיעה שהצביעו נגד היו דודי אמסלם, דני דנון, משה סעדה ומשה פסל, והם הצביעו נגד מאחר שהם התנגדו לריכוך החקיקה.

ח"כ דוד ביטן הגיב להצהרתו של גלנט לתקשורת הערב: "כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הביטחון".

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
הצבעה מוטל בספק, יולי אדלשטיין/ראובן קסטרו

כדי להעביר את החוק יש צורך ב-61 חברי כנסת, משום שמדובר בחוק יסוד. בשלב זה, היחידים שהצבעתם מוטלת בספק הם רק דיכטר, אדלשטיין וגלנט, משום שדלל וביטן אמרו שהם יישמעו למשמעת הסיעתית ויצביעו בעד, גם אם לא תיעצר החקיקה.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר הערב בראיון לערוץ 14: "מי שלא יצביע בעד הרפורמה השבוע, סיים את דרכו הפוליטית בליכוד".

שר התקשורת שלמה קרעי אמר בתגובה להצהרתו של גלנט: "אני מבקש סליחה ממצביעי הליכוד על שר הבטחון שלנו שנכנע תחת לחץ השמאל. מדינת ישראל נמצאת בצומת היסטורי בין דמוקרטיה לדיקטטורה ושר הבטחון שלה בוחר בדיקטטורה ונותן רוח גבית לסרבנות ולהפיכה צבאית. לא מבטלים את הכרעת העם בשביל ליטוף מהתקשורת והאליטה. זה לא דמוקרטי. אסור לאפשר זאת".

ח"כ טלי גוטליב (ליכוד) אמרה בתגובה להצהרת גלנט: "מה נדמה לך שר הבטחון? שיתנו לך אי פעם לשנות את מבנה הוועדה למינוי שופטים? שיתנו לך אי פעם לפרק את משחקי הכח בין נציגי לשכת עורכי הדין לשופטי העליון בוועדה? לא יתנו לך לא מחר ולא מחרתיים. אז מה זו הרפיסות והכניעה הזו?
כנראה האיתרוג והליטוף של השמאל מענגים יותר ממה שניתן לדמיין".

עוד בוואלה!

גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"

לכתבה המלאה
ח"כ דוד ביטן. יור ועדת הכלכלה. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מחזק את דברי שר הביטחון. ח"כ דוד ביטן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בעקבות הצהרת גלנט כי הוא "קורא לראש הממשלה לפטר את גלנט שנכנס למשרד הביטחון בקולות של הימין אבל נכנע ללחץ של אלה שאיימו בסרבנות ומנסה לשים מעצור לרפורמה החשובה. הוא גם מנהל בפועל מדיניות "הכלה" וחוסר תגובה בעזה וביו"ש וגם במדיניות זאת הוא מפנה עורף לבוחרי הימין שרוצים ממשלת ימין מלא מלא אם ברפורמה המשפטית ואם בהחזרת הביטחון האישי והמשילות לישראל".

מנגד רבים ממתנגדי המהפכה המשפטית פרסמו הצהרות תמיכה בדברי גלנט. יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את שר הביטחון גלנט על קריאתו לעצירת החקיקה ומצפה משאר חבריו בליכוד להצטרף ולעצור את הטירוף. הגיע הזמן שהממשלה תשים את אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות ותפעל לשמור על הביטחון, הכלכלה ועל מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית וליברלית".

הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט אמר כי הוא "מברך את שר הביטחון על עמדה אמיצה ונכונה לבטחון הלאומי והעתיד המשותף במדינה, ומצפה ממי שמדינת ישראל חשובה לו- להצטרף אליו".


יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר כי הוא "מחזק את ידיו של שר הביטחון יואב גלנט ותומך בקריאתו לעצירת החקיקה. ביטחון עם ישראל ושלמות החברה הם מעל לכל. ערב החגים והימים הלאומיים, על כל הצדדים לגלות אחריות ומנהיגות. אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו: זוהי העת לעצור ולחבר את העם! שבו ודברו - כי אין לנו ארץ אחרת".

גדי איזנקוט. יונתן זינדל, פלאש 90
קורא להצטרף לגלנט. גדי איזנקוט/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ גדעון סער אמר בהפגנת העם בבאר שבע: "אני רוצה להודות לפטריוט ישראלי, גיבור ישראל שר הביטחון יואב גלנט שמקיים את ההתחייבות הבסיסית שלו לשמור על ביטחון ישראל. כי לעצור את החקיקה זה ביטחון ישראל".

חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי אמר: "שר הביטחון גלנט, ראש השב"כ לשעבר וחבר הקבינט דיכטר ויו"ר ועדת חוץ וביטחון אדלשטיין, כולם מבכירי הליכוד, מזהירים הערב מפני פגיעה בחיים של כולנו.
נראה לי שכל מי שאוהב את ישראל ודואג לבטחונה וללכידותה - אנשי ימין, מרכז ושמאל, מבינים הערב שהדבר האחראי והנכון הוא לעצור את המהפכה המשפטית. זה הזמן לעצור ולהיכנס להידברות במטרה להגיע להסכמות רחבות. זו תהיה האחריות של כולנו להרגיע את הלהבות מכל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully