וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בישיבת הליכוד: ביטן הזהיר שיצביע בעד השינויים ברפורמה ב"פעם האחרונה"

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 18:01

בישיבת הציג שר המשפטים את השינויים ברפורמה לחברי הסיעה, וביטן הביע את חוסר שביעות רצונו ואמר: "הכל מבושל פה". גם ח"כ דיכטר תמה בהתייחס לשינויים: "למה אנחנו צריכים לשלוט בשלוש הרשויות?"

בוידאו: נתניהו: "מצפה מהרמטכ"ל להיאבק בסרבנות ומהמפכ"ל לאכוף את החוק"/רוני כנפו

ח"כ הליכוד דוד ביטן אמר היום (שני) כי יצביע בעד ריכוך הרפורמה, שהוצגה בישיבת הסיעה, אולם הזהיר: "זאת הפעם האחרונה שלא מתייעצים איתנו", כך נודע לוואלה!. עוד אמר בהתייחסו לריכוך, "הכל מבושל פה".

בישיבה הציג שר המשפטים יריב לוין את השינויים ברפורמה, ואמר לחברי הסיעה: "לא באנו לשלוט אלא לגוון. אנחנו צריכים גיוון, שלא יהיו אוכלוסיות מודרות. השופטים עצמאיים והם לא עובדים בשבילנו אבל לא צריך לתת להם עצמאות מוחלטת". בתגובה תמה בישיבה ח"כ אבי דיכטר, "למה אנחנו צריכים לשלוט בשלוש הרשויות?".

ח"כ יולי אדלשטיין, שקרא בשבועות האחרונים לריכוך המהפכה המשפטית והידברות, אמר בישיבה כי הוא מתכוון לתמוך במתווה המרוכך החדש שהוצג בה. כמו כן קרא לראשי הליכוד לנסות לייצר הסכמות בקרב חלק מאנשי המחאה ולהרגיע את ההתקפות הכוללות עליהם כדי שיקבלו את המתווה המרוכך.

ח"כ חנוך מילבצקי טען, "היינו חודשיים וחצי בוועדה אבל עכשיו אף אחד לא סופר אותנו". שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "כולנו חייבים להצביע פה אחד".

דוד ביטן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"הפעם האחרונה שלא מתייעצים איתנו". ביטן/ראובן קסטרו

עד כה שלושה ח"כים בליכוד קראו לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית, והם ח"כ יולי אדלשטיין, ח"כ דוד ביטן וח"כ אלי דלל. מנגד, ח"כים אחרים בליכוד הביעו התנגדות חריפה לריכוך חוקי המהפכה עליו הודיעו אתמול - בהם דני דנון, דודי אמסלם, טלי גוטליב ומשה סעדה.

"אני יוצא בקריאה לעצור הכול ולשבת להידבר גם עם אלה שלא רוצים להידבר, ליצור הפוגה", אמר היום ח"כ דלל בוועידת התעשיינים. "לעשות משא ומתן עם עצמנו זה לא דבר נכון, לרכך עם עצמנו זה לא דבר נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully