וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר מייצג את עצמו: הדיון בבג"ץ נגד מינויו לשר לביטחון לאומי

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 19:13

העותרים טענו כי התבטאויותיו של השר והרשעותיו מהעבר הופכות את מינויו לבלתי סביר. עם זאת, היועמ"שית כתבה בחוות הדעת שלה כי המינוי סביר. בדיון טענו העותרים כי היה זה נתניהו שאמר שבן גביר אינו מתאים להיות שר, אך השופטים לא קיבלו זאת

בווידאו: השר בן גביר: האנרכיסטים מבקשים להבעיר את מדינת ת"א/צילום: רוני כנפו

בג"ץ דן היום (שני) בעתירה שהוגשה נגד מינויו של איתמר בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי. בעקבות המתיחות מול היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בן גביר בחר לייצג את עצמו בדיון. בדיון טענו העותרים שהתבטאותיו של בן גביר, וגיליון ההרשעות שלו, הופכות את מינויו לבלתי סביר. מנגד, בהרב מיארה כתבה חוות דעת לפיה המינוי סביר.

הדיון מתקיים בהרכב של שלושה שופטים - יצחק עמית, נועם סולברג ויחיאל כשר. בפתח הדיון אמר בא כוחם של העותרים, עורך הדין גלעד ברנע, אמר כי מי שאמר שבן גביר לא יהיה שר בממשלה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו בזמן ריאיון בחדשות 12. עם זאת, סולברג השיב: "פוליטיקאים אומרים כל שני וחמישי דברים הפוכים - זאת סיבה שנתערב ונפסול את המינוי?".

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
ביקש לייצג את עצמו. בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

"חבר כנסת שקורא לחברי כנסת אחרים מחבלים לא יכול להיות שר", אמר ברנע. "הרי הוא אמר 'אל תגידו מוות לערבים תגידו מוות למחבלים' - כשהוא מתייחס לחברי כנסת אחרים 'מחבלים' מה הציבור שלו מבין?". בן גביר התפרץ לדבריו של ברנע וטען: "הוא הופך את בית המשפט לקרקס, הוא אומר טענות לא נכונות - אני קראתי לערבים מחבלים?". השופט עמית השיב לבן גביר: "הטיעון שלו היה אחר לגמרי, חבל שלא הבנת, אולי רצית להבין אחרת, עכשיו אדוני יתן לו להשלים".

עוד בוואלה!

100 ימים של קטסטרופה: כך נכשל בן גביר במימוש הבטחותיו

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
בן גביר בחר לייצג את עצמו. גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בחודש שעבר ביקש בן גביר מהיועצת המשפטית לממשלה לייצג את עצמו בדיונים בעניינו או בעניין משרדו בבג"ץ או לדאוג לייצוגו באופן פרטי. במכתב ששלח לבהרב מיארה, כתב בן גביר כי הוא לא סומך עליה שתייצג אותו נאמנה בבג"ץ. זאת, על רקע דרישתה להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמי אשד.

לטענת השר, בהרב מיארה הפעילה בבקשתה לחץ על המפכ"ל קובי שבתאי לבטל את החלטתו. "וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין מבלי לשוחח עמי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות", כתב. עוד הוסיף השר כי "זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אליי ולמשרדי מבלי לשוחח עמי".

היועצת המשפטית לממשלה השיבה לו כי בקשתו לייצג את עצמו היא כללית, וככזאת היא לא תוכל להתייחס אליה. בנוסף דרשה להיפגש עמו וטענה כי פניותייה אליו לא נענו. בתגובה פנה בן גביר ישירות לבג"ץ וביקש לייצג את עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully