וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשליחות איראן? אותרו חלקי כלי הטיס שחדר מסוריה לישראל

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 9:21

חלקי כלי הטיס אותרו צפונית לכנרת, והם ישלחו למעבדה במטרה לתחקרם. הערכת מערכת הביטחון היא שאיראן וחזבאללה מעורבים בשליחתו, ייתכן כתגובה על התקיפות שהתרחשו בשבוע האחרון בסוריה ויוחסו לישראל. המל"ט הופל על ידי אמצעי לוחמה אלקטרונית

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

צה"ל איתר הבוקר (שני) את חלקי כלי הטיס שחדר אמש מסוריה לישראל והופל על ידי מערכת הביטחון צפונית לכנרת. המל"ט הופל ב"אמצעים רכים", באמצעות לוחמה אלקטרונית, ולא על ידי ירי נ"מ. גורם ביטחוני סיפר כי ניתן היה להפיל אותו עוד קודם בשטח הסורי, כי זוהה בשלב מוקדם, אך בגלל השליטה וההערכה שניתן יהיה להפיל אותו מבלי שיגרם נזק בשטח ישראל - הוחלט לעשות זאת וללמוד ממנו.

חלקי הכלי יאספו וישלחו למעבדה ולטיפול גורמי המקצוע על מנת לתחקרם. ההערכה במערכת הביטחון היא שאיראן וחזבאללה מעורבים בשליחתו.

לפי ההודעה שפרסם דובר צה"ל בנושא, הוא "הופל בשטח פתוח ולא היווה סכנה בשום שלב". כמו כן, בהודעה צויין שלפי המדיניות הנהוגה - לא הופעלה התרעה בשטח.

דוח מודיעין של חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI) חברת הלוויינים ופתרונות המודיעין. תקיפת שדה התעופה של חיזבאללה באלדאבה, סוריה.. https://www.imagesatintl.com/, אתר רשמי
צילומי לוויין מתקיפת שדה התעופה באלדאבה בסוריה, בשבוע האחרון/אתר רשמי, https://www.imagesatintl.com/

לאחר היירוט, כלי תקשורת סורים דיווחו על פיצוץ שאירע בנמל התעופה בדמשק. תחילה, נטען שמדובר בתקיפה ישראלית, אם כי כעבור זמן מה - דווח שמקור הפיצוץ הוא בכלל במטען שהתפוצץ במקום. שרשרת האירועים הזו מתרחשת לאחר שלוש תקיפות בשטח סוריה בארבעת הימים האחרונים, שכולן יוחסו האחרונה לחיל האוויר הישראלי.

גורם ביטחוני אמר שההערכה במערכת הביטחון היא ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא מעין תגובה לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן אירעה שלשום בלילה באזור מחוז חומס. לפי הסורים, חמישה חיילים נפצעו במהלכה ונגרם נזק.

גורמי מודיעין מערביים סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בתקיפה נפגעו בסיסים אוויריים שבהם יש נוכחות של כוחות איראניים. בתקיפה הקודמת, בלילה שבין חמישי לשישי, נהרגו שני יועצים במשמרות המהפכה של איראן, וכתגובה - טהראן הבטיחה נקמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully