וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לא אפשרה לבן גביר לייצג את עצמו בבג"ץ - בתגובה פנה אליו ישירות

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 14:18

במכתב לשר לביטחון לאומי השיבה בהרב מיארה שלא תוכל להתייחס לבקשתו לייצג את עצמו בבג"ץ מהסיבה שהינה "כללית". עוד חזרה על דרישתה ממנו להיפגש עמה ולהעביר לה את התייחסותו לתיקון פקודת המשטרה. בן גביר ענה לה: "אין לי אמון בך" - ופנה בבקשה זו ישירות לבג"ץ

בווידאו: השר בן גביר: האנרכיסטים מבקשים להבעיר את מדינת ת"א/צילום: רוני כנפו

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שיגרה הבוקר (שני) מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בו השיבה לו כי בקשתו לייצג את עצמו בבג"ץ הינה כללית, וככזאת היא לא תוכל להתייחס אליה. בנוסף דרשה שוב להיפגש עמו וטענה כי פניותייה אליו לא נענו. בתגובה פנה בן גביר לבג"ץ וביקש לייצג את עצמו.

במכתב של היועמ"ש לבן גביר היא חזרה על דרישתה מבן גביר לקבל את התייחסותו לתיקון פקודת המשטרה. לפי התיקון לחוק, המכונה חוק בן גביר, מפכ"ל המשטרה יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר לביטחון לאומי.

עוד הדגישה במכתב את סמכותה, והזכירה לממשלה כי היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, וחוות דעת מחייבת כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

בתגובה למכתב אמר לה בן גביר: "בוקר טוב אליהו. שמח שאת מבקשת להיפגש איתי אחרי שכבר גיבשת את עמדתך והחלטת להקפיא מינוי ניצב עמיחי אשד למפקד בסיס הדרכה. אין לי אמון בך, בשיקולייך ובהחלטותייך והגיע הזמן שאפסיק לשמוע באמצעות התקשורת על מכתבים שאת שולחת אליי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
"חוות דעתי מחייבת כל עוד בית משפט לא קבע אחרת". בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בהמשך פנה בן גביר לבג"ץ בבקשה שיאפשר לו לייצג את עצמו במקום היועמ"ש. בפנייתו מתח ביקורת על התנהלות בהרב מיארה, שלדבריו, לא עדכנה אותו בפרסום הודעתה על השהיית הדחת אשד מתפקידו. "חמור מכך, טרם החלטתה, המשיבה לא מצאה לנכון לשוחח עם הח"מ, שלא לומר להיפגש עמו ולדון איתו על פרטי האירוע", נכתב.

הוא הוסיף: "התנהלות זו אינה חוקתית, אינה סבירה, אינה מידתית ואינה הגונה. אין זה ראוי כי המשיבה תקבל החלטה כל כך חריגה וחריפה בחומרתה מבלי לשוחח עם הח"מ".

עוד בוואלה!

בן גביר ליועמ"שית: מבקש לייצג את עצמי בבג"ץ - לא סומך עלייך שתייצגי אותי נאמנה

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
"אין לי אמון בך". בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

בן גביר שלח אתמול מכתב ליועצת המשפטית לממשלה בו כתב כי הוא לא סומך עליה שתייצג אותו נאמנה בבג"ץ, וביקש לייצג את עצמו או לדאוג לייצוגו באופן פרטי. זאת, על רקע דרישתה להקפיא את הדחתו של מפקד מחוז תל אביב במשטרה ניצב עמי אשד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully