וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה רגב: "אם לא נגיע להסכמות - נמשיך בחקיקה אחרי יום העצמאות"

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 17:19

שרת התחבורה אמרה בראיון למגזין פנים ליכודי, כי אם ההידברות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית לא תוביל לתוצאות, הקואליציה תעלה את החקיקה לאישור מחדש. ליברמן: "קורא לחברי לאופוזיציה שוב, מספיק לשחק בכאילו"

בווידאו: מירי רגב: "כיכר המדינה - קסבה של טרור"/מערכת וואלה!

שרת התחבורה מירי רגב התראיינה למגזין החג של "מלוכדים News", עיתון פנים ליכודי, שהתפרסם הבוקר (ראשון), שם הבהירה רגב כי אם ההידברות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית לא תוביל להסכמות רחבות - הקואליציה תעלה את החקיקה לאישור מחדש.

"אם לא יבואו איתנו להסכמות, נחזור למתווה שאושר בקריאה ראשונה ואותו נעביר בקריאה שניה ושלישית. הרפורמה רק הושהתה, ויש תאריך מאוד ברור למושב הבא. מיד אחרי יום העצמאות נמשיך בחקיקה", הדגישה רגב.

עוד הוסיפה רגב: "לדעתי היה צריך להמשיך לפחות עם הצעת החוק של הרכב הוועדה לבחירת שופטים ולהביא את זה להצבעה לפני סוף המושב. גם אני חשבתי שצריך ללכת על המתווה הראשוני של רוטמן ולוין שהוצג בסיעה".

בהמשך הריאיון, השרה רגב השיבה לשאלה "מדוע לא הדחתם את היועמ"שית" גלי בהרב מיארה, ובתשובתה, אמרה רגב כי "צריך להביא את עניין משרות אמון של יועצים משפטיים ופיצול תפקיד היועמ"ש כבר במושב הבא" של הכנסת.

שיחות הדברות בנושא הרפורמה המשפטית בין קואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא 28 במרץ 2023. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
"אם לא נגיע להסכמות - נמשיך בחקיקה אחרי יום העצמאות". שיחות ההידברות בבית הנשיא, 28 במרץ 2023/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

"יש כאן יחס פריוויליגי לאנרכיסיטים מהשמאל"

בהתייחסה למחאה ולמפגינים נגד המהפכה המשפטית, השרה רגב טענה כי "יש כאן יחס פריוויליגי לאותם אנרכיסיטים מהשמאל". לדבריה, "היה צריך למנוע את חסימת הכבישים, את ההסתה ולהתנהל בצורה ונוקשה מול אותם בריונים, בדיוק כמו שהמשטרה פועלת מול מפגינים אחרים פורעי חוק. היחס המועדף שקיבלו המפגינים והסרבנים מוכיח את הצורך ברפורמה המשפטית". עוד הוסיפה שרת התחבורה: "ננצח מלחמות גם בלעדי אלה שמאיימים בסרבנות".

על פיטורי שר הביטחון יואב גלנט אמרה רגב: "אני מעריכה את גלנט, שירתתי איתו בצבא והוא תרם רבות לביטחון המדינה. אני בטוחה שהיו על גלנט לחצים גדולים אך עם זאת אני חושבת שזו הייתה טעות לצאת למסיבת עיתונאים בזמן שראש הממשלה בביקור מדיני בבריטניה, לשר הביטחון יש את הפורום המתאים להביע את עמדתו בשיחות סגורות, קבינט ביטחוני וישיבות ממשלה".

עוד בוואלה!

נתניהו: הרפורמה משפיעה על ביטחון המדינה וכלכלתה, חייב לפעול בעת משבר לאומי

לכתבה המלאה

במחנה הממלכתי התייחסו לדבריה של רגב: "מציעים למירי רגב לפרוק את האקדח שעל השולחן ולא לחבל במשא ומתן למען הסכמות רחבות בעם".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב גם הוא לדבריה של שרת התחבורה: "אני קורא לחברי לאופוזיציה שוב, מספיק לשחק בכאילו. ‏תפסיקו למכור אשליות ולנהל מו"מ בכאילו, כאשר ידוע לכולם שבסוף תהליך 'ההידברות' נתניהו כהרגלו יסית ויאשים את האופוזיציה ואת כל שאר העולם בכך שלא הגיעו להסכמות. יש לו תוכנית ברורה למסמס את המחאה ולהעביר את החקיקה, אל תתנו לזה יד".

יצוין כי לאחר הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר על השהיית החקיקה, החלו שיחות בהשתתפות צוותי עבודה של הקואליציה ושל סיעות האופוזיציה בבית הנשיא, בניסיון למצוא מתווה הידברות. אולם, גורמים בקואליציה וגם באופוזיציה מעריכים כי נוכח הפער הגדול בנושא הוועדה למינוי שופטים - ההידברות צפויה להיתקל בקשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully