וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הרפורמה משפיעה על ביטחון המדינה וכלכלתה, חייב לפעול בעת משבר לאומי

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 15:14

בתגובה לעתירה שהוגשה נגד התערבותו במהפכה המשפטית, אמר נתניהו כי כל שופט חדש שייבחר לא יהיה מעורב בעניינו המשפטי. עוד אמר ראש הממשלה כי הוא חייב מתוקף תפקידו כראש ממשלה "לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום (ראשון) בתשובה לבג"ץ כי המהפכה המשפטית משפיעה על ביטחון המדינה, ולכן הוא אינו מנוע מלהתערב בה חרף הסכם ניגוד העניינים שבו הוא מצוי. זוהי הפעם הראשונה בה הודה ראש הממשלה כי הנושא משפיע על "ביטחון המדינה וכלכלתה". נתניהו אף הבטיח כי שופטים חדשים שימונו במסגרת הרפורמה בוועדה למינוי שופטים לא יהיו מעורבים בענייניו הפליליים.

בתשובה לעתירה, עורכי דינו של נתניהו אמרו כי ראש הממשלה "מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שיבחר על ידי הוועדה לבחירות שופטים שיהיה מעורב בעניינו". עוד אמרו כי "הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים".

ראש הממשלה התייחס גם לביקורת הבינלאומית על החקיקה ואמר כי "כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים; כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה; כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה; ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים".

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו/רויטרס

העתירה הוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, ולפיה נתניהו הפר את הסדר ניגוד העניינים שלו ואת פסיקת בג"ץ שאוסרת עליו לעסוק בנושאים משפטיים. בנאומו, עליו עתרה התנועה לאיכות השלטון, התייחס נתניהו בפעם הראשונה למהפכה המשפטית ואמר כי הוא "נכנס לאירוע". ראש הממשלה אמר כי הוא ידאג לטפל בחקיקה זו באופן אישי, וכי נמנע ממנו לעסוק בכך עד עכשיו כי "איימו להוציא אותי כראש ממשלה כנבצרות".

לאחר הנאום אמרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה כי בהודעתו הוא הפר את פסיקת בג"ץ בעניינו וכתבה כי "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "מתשובתו של נתניהו עולה כי הוא אינו מבין את מעשיו ואת השלכותיהם.
על נתניהו נאסר לעסוק בענייני הרפורמה המשפטית, אולם הוא בוחר ביודעין להפר את הוראות בית המשפט, ואפילו מודה בכך".

יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הגיב בחשבון הטוויטר שלו לכך שראש הממשלה אמר כי ישראל נמצאת במשבר לאומי המשפיע על הביטחון והכלכלה ואמר כי "כולם רואים מה קורה במדינה, איפה היינו לפני שלושה חודשים ואיפה אנחנו נמצאים היום. הממשלה הזאת הורסת את הכלכלה הישראלית ופוגעת בביטחון המדינה. ביבי, קח אחריות ותתפטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully