וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין המצטיין שהסתבך עד שהחליט לפרוש: המועמד של בן גביר למפקד המשמר הלאומי

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 20:38

אבינועם אמונה היה קצין עולה בצבא שפיקד על גדוד צנחנים ועל יחידת העילית מגלן. אלא שאז התפרסם כיצד דרש לקבל דובר ללשכתו משום ש"לא נוח לו לשרת לצד אישה" וקרא לחייליו "להרוג מחבלים כשהם בורחים". כעת הוא מועמד לעמוד בראש הגוף שבן גביר מעוניין להקים

בווידאו: המועמד לתפקיד ראש המשמר הלאומי: "תהרגו אותם בורחים"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד המועמדים מטעם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לעמוד בראש המשמר הלאומי הוא אבינועם אמונה, עד לפני כמה חודשים קצין בכיר בצבא - שנכנס לתודעה הציבורית בעקבות כמה סערות סביבו והבקשה לפרוש, ככל הנראה, כי לא קודם בצבא. אמונה, שהאפשרות למינויו פורסמה לראשונה ב"הארץ", עדיין בשירות פעיל כקצין במכללה לפיקוד טקטי וטרם השתחרר.

אמונה בן ה-43, נשוי ואב לחמישה, חובש כיפה סרוגה והיה נחשב לאחד הקצינים המבטיחים בזרם הציונות הדתית. במעלה הדרך היה מפקד גדוד 101 בצנחנים, יחידת מגלן והקים מחדש את "חטיבת החרמון".

ב-2015 זכה בצל"ש אלוף פיקוד על תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן". כמפקד יחידת הקומנדו "מגלן" הוביל כמה מבצעים חשאיים במסגרת המב"ם והשתתף בהיתקלות משמעותית עם מחבלים בגבול רצועת עזה בסופה חוסלו 8 מהם.

חוץ מהרגעים הזוהרים בקריירה הצבאית, שמו של אמונה נקשר באירועים פחות חיוביים. במסגרת התחקיר הפיקודי שניהל הרמטכ"ל לשעבר כוכבי ב-2021, בעקבות המקרה שבו קפץ חייל מגלן עילי חיות לשיח מג'יפ נוסע כחלק "ממסורת" - ננזף אמונה על מקרה דומה וקידומו עוכב בשנתיים. בנוסף, בתחקיר "הארץ" משנת 2018 דווח כי כשנכנס לתפקיד מח"ט הגולן, ביקש לקבל דובר (זכר) ללשכה שלו בטענה "שלא נוח לו לשרת לצד אישה".

אבינועם אמונה. דובר צה"ל, אתר רשמי
אבינועם אמונה/אתר רשמי, דובר צה"ל
בן גביר במליאת הכנסת 22 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
רוצה משמר לאומי. איתמר בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בתדריך שעשה ללוחמיו בגדוד 101, לפני היציאה למבצע הקרקעי בצוק איתן, התייחס למחבלים שיוצאים מהמנהרות ואמר: "אנחנו יודעים טוב מאוד מה אנחנו שווים, והצ'יקמוקים האלה יוצאים מתחת למנהרות ועושים מה שהם עושים. אתם תראו אותם בורחים ותהרגו אותם כשהם בורחים".

בספטמבר האחרון החליט לפרוש מצה"ל על רקע קידומו שהתעכב. גורמים בציונות הדתית נימקו את ההחלטה ומתחו ביקורת על המערכת הצבאית בכך "שלא מקדמת חובשי כיפה באופן שיטתי". בנוסף, דווח כי החליט לפרוש לאחר שהבין שלא יקודם להיות מח"ט צנחנים או של חטיבת הקומנדו.

ח"כ מתן כהנא, טייס קרב, לוחם לשעבר בסיירת במטכ"ל ו"סרוג" בעצמו, פנה לאמונה במכתב פתוח ואמר: "אתה ואני יודעים שזה קשקוש. אתה ואני יודעים שהמחשבה הזו מקטינה את החברים המדהימים (והראויים) שלנו שכן קיבלו את התפקידים וממשיכים להתקדם. אתה ואני יודעים שצה"ל עיוור לשיוך מגזרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully