וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "חשוב שניתן סיכוי אמיתי להידברות"

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 16:42

נשיא המדינה התייחס לפגישות שערך עם נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, שנערכו כדי להגיע יחד להסכמות ברפורמה המשפטית. "המפגשים היו ברוח טובה. אני מודע לכך שחומות החשדנות גבוהות. אני יודע לצערי שיש איבה ואי אמון. חשוב שננשום עמוק, נסתכל על המציאות"

בווידאו: הרצוג עונה לביקורת על המתווה: "מציע לכולם ללמוד אותו לעומק"/רוני כנפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שישי) לפגישות שערך עם נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה, שנערכו כדי להגיע יחד להסכמות ברפורמה המשפטית. "המפגשים היו ברוח טובה", אמר. "אני מודע לכך שחומות החשדנות גבוהות. אני יודע לצערי שיש איבה ואי אמון. חשוב שננשום עמוק, נסתכל על המציאות וניתן סיכוי אמיתי לתהליך ההידברות".

הנשיא ציין כי הוא וצוות בית הנשיא נמצאים בקשר שוטף עם נציגי הסיעות השונות לקראת המשך התהליך. "אני עושה כל שביכולתי על מנת לנסות להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן", טען. "אני קשוב לקולות העולים מן העם. אנחנו נותנים תשומת לב להצעות, הרעיונות והקריאות המופנות אלינו מהעם כולו. אני מבטיח לעשות כל מאמץ ומצפה לכך גם מצד כל השותפים לתהליך".

שיחות הדברות בנושא הרפורמה המשפטית בין קואליציה לאופוזיציה בבית הנשיא 28 במרץ 2023. קובי גדעון/ לע״מ, אתר רשמי
פגישת הרצוג עם נציגי הקואליציה, סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי/אתר רשמי, קובי גדעון/ לע״מ

"המדינה שלנו יקרה לכולנו. האתגרים שלה במישורים הבטחוניים, הכלכליים והחברתיים גדולים ביותר. מזיגה של יהודית ודמוקרטית היא שילוב נפלא בעיני ועלינו לשמור עליו מכל משמר. ניתנה לנו ההזדמנות לנסות לשנות את הכיוון. לנסות ולהוביל לתהליך שיכול אפילו להיות טוב ובריא לאומה שנמצאת בוויכוח קשה. בואו ניתן לזה סיכוי".

הרצוג נועד ביום שלישי עם צוותים מטעם הקואליציה, סיעת יש עתיד וסיעת המחנה הממלכתי - לפגישת ההידברות. למחרת, הוא נפגש עם נציגים מטעם סיעות האופוזיציה, בהם צוותים של רע"ם, חד"ש-תע"ל ומפלגת העבודה. בפגישות הנשיא ביקש מהצדדים לדון במנגנון ההידברות, ולא בתוכן המתווים המשפטיים השונים שהוצגו בשבועות האחרונים.

עוד בוואלה!

הרצוג נפגש עם נציגי האופוזיציה כחלק מהשיחות על המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
הרצוג עם נציגי האופוזיציה בשיחות על המהפכה המשפטית. 29 במרץ 2023. בית הנשיא, אתר רשמי
הרצוג עם נציגי האופוזיציה בשיחות על המהפכה המשפטית, יום רביעי/אתר רשמי, בית הנשיא

לפי גורמים שהשתתפו בפגישת ההידברות, השיחה היתה ראשונית מאוד וכללה סבב היכרות והצהרות ראשוניות בלבד - וטרם סוכם על מנגנון ההידברות. לפי הגורמים, נציגי הקואליציה הבהירו כי מבחינתם מתווה העם של הנשיא שהוצג מוקדם יותר החודש אינו יכול להוות בסיס לשיחות וכי כל דיון חייב להתמקד בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הצוות של יש עתיד שב על קריאתו לכונן חוקה בהסכמה רחבה המבוססת על ערכי מגילת העצמאות ונציגי המחנה הממלכתי דיברו על החשיבות בהשגת הסכמות לאומיות.

מי שילווה את תהליך ההידברות מטעמו של הנשיא הוא מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל שהיה מעורב במתווים ובניסיונות של הרצוג להשיג פשרה בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully