וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם נציגי האופוזיציה כחלק מהשיחות על המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 15:28

לאחר פגישת ההידברות המרכזית עם נציגי הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי, הרצוג נועד עם נציגים נוספים מהאופוזיציה. במקביל, הצוות של המחנה הממלכתי נפגש היום עם אנשי מכון תכלית והמכון הישראלי לדמוקרטיה שהיו מעורבים בגיבוש מתווה העם של הנשיא

שידור חי מאוניברסיטת "רייכמן"

LIVE

הנשיא יצחק הרצוג נפגש היום (רביעי) עם נציגים מטעם סיעות האופוזיציה ודן עמם על המהפכה המשפטית. הנשיא קיבל צוותים של רע"ם, חד"ש-תע"ל ומפלגת העבודה, לאחר פגישת ההידברות המרכזית שהתקיימה אתמול בין הצוותים של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי. במקביל, הצוות של המחנה הממלכתי נפגש היום עם אנשי מכון תכלית והמכון הישראלי לדמוקרטיה שהיו מעורבים בגיבוש מתווה העם של הנשיא.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר היום בכנס באוניברסיטת רייכמן כי "כל עוד ש"ס ויהדות התורה יהיו חלק מהקואליציה, לעולם לא נגיע לכינון חוקה בישראל. מי שבאמת רוצה חוקה, חייב להבין שחובה להקים קואליציה עם מפלגות ציוניות בלבד. כל הניסיונות לשמר ציר צדדי עם ש"ס ויהדות התורה מונעים מאיתנו אפשרות אמיתית לכונן חוקה ולהוביל סוף סוף לשוויון בנטל בחברה הישראלית".

הרצוג עם נציגי האופוזיציה בשיחות על המהפכה המשפטית. 29 במרץ 2023. בית הנשיא, אתר רשמי
פגישת הרצוג עם נציגי האופוזיציה. היום/אתר רשמי, בית הנשיא

בפגישת ההידברות אמש שנמשכה כשעה וחצי, הנשיא ביקש מהצדדים לדון במנגנון ההידברות, ולא בתוכן המתווים המשפטיים השונים שהוצגו בשבועות האחרונים. לפי גורמים שהשתתפו בפגישת ההידברות, השיחה הייתה ראשונית מאוד וכללה סבב היכרות והצהרות ראשוניות בלבד - וטרם סוכם על מנגנון ההידברות.

על פי הגורמים, נציגי הקואליציה הבהירו כי מבחינתם מתווה העם של הנשיא שהוצג מוקדם יותר החודש אינו יכול להוות בסיס לשיחות וכי כל דיון חייב להתמקד בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. הצוות של יש עתיד שב על קריאתו לכונן חוקה בהסכמה רחבה המבוססת על ערכי מגילת העצמאות ונציגי המחנה הממלכתי דיברו על החשיבות בהשגת הסכמות לאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully