וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה בוערת: נתניהו הודיע על "השהייה", מטה המחאה: "לא נפסיק עד שהחקיקה לא תיגנז"

עוד מסר המטה כי היום יוסיפו להתקיים פעולות מחאה מקומיות, ובמוצאי שבת - הפגנה בקפלן כמדי שבוע. זאת, שעות לאחר שהודיע רה"מ על השהיית חקיקת הרפורמה המשפטית, בהמשך להפגנות הנרחבות שהתקיימו ברחבי הארץ. "אני קשוב לרצון אזרחים רבים להפיג את המתח בין חלקי העם"

הפגנות בירושלים/אור אדר, תנועת רגבים

עשרות אלפי בני אדם הפגינו אתמול (שני) ברחבי הארץ בעד ונגד הרפורמה המשפטית. זאת, בהמשך למחאות הנרחבות שהתקיימו שלשום נגד המהפכה המשפטית, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הדחתו של שר הביטחון יואב גלנט.

הפגנה בעד ונגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 27 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית בקפלן, אתמול/אורי סלע
הפגנה בעד ונגד המהפכה המשפטית,יגאל אלון תל אביב, 27 במרץ 2023. אורי סלע
הפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית, אתמול/אורי סלע

עימותים בין מפגינים

עימותים בין מפגינים מתנגדי המהפכה המשפטית לבין תומכים, ירושלים, 27 במרץ 2023/ינון שלום יתח

עם פתיחת צעדה של מפגינים נגד המהפכה המשפטית אתמול בירושלים, עימותים פרצו בין כמה מתומכי ומתנגדי הרפורמה. זאת, סמוך לסינמה סיטי בעיר, שם נערכו ההפגנות של שני הצדדים. תומכי הרפורמה קראו "העם בחר רפורמה משפטית" ו"64 בקלפי". חלקם הניפו שלטים עליהם כתוב "אני אזרח סוג ב'".

בהמשך, אלפי מפגינים שתומכים במהפכה המשפטית הגיעו לקריית הממשלה בעיר, וכן עשרות אלפי מוחים נגד הרפורמה החלו לצעוד לעבר בית הנשיא ומעון ראש הממשלה. במקביל, כ-30 אלף מפגינים שתומכים ברפורמה הגיעו לגן סאקר בעיר, להפגנה בעד הרפורמה המשפטית בה נאם בין היתר שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

"יש צורך עז ברפורמה המשפטית", טען ג'קי, תושב ירושלים. "הצד שנגד הרפורמה לא קיבל את דין הבוחר, הם משתמשים בזה לטובת כינון למדינה ישראלית במקום יהודית. אם נתניהו ייכנע, אני רואה אותו כראש ממשלה לחיץ שלא מסוגל לנהל את הממשלה וללכת לפי רצון הבוחר".

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון

בשעות הערב, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה בה הודיע על "השהיית" חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת, כדי לתת "פסק זמן להזדמנות אמיתית להידברות". עם זאת הדגיש, "כך או כך נביא את הרפורמה ונחזק את זכויות הפרט". עוד הוסיף כי הוא "ער למתח העצום שהולך ונצבר בין שני המחנות וחלקי העם. אני קשוב לרצון אזרחים רבים להפיג את המתח הזה".

נתניהו הוסיף ודרש מראשי מערכת הביטחון להילחם בסרבנות. "יש מיעוט קיצוני שמוכן לקרוע את המדינה שלנו לגזרים. הוא נוקט באלימות, מאיים לפגוע בנבחרי ציבור, מלבה מלחמת אחים, וקורע לסרבנות שהיא פשע נורא. מדינת ישראל לא יכולה להתקיים בלי צה"ל', וצה"ל לא יכול להתקיים עם סרבנות", אמר. "רוב רובם של אזרחי ישראל משני צידי המתרס אינם רוצים לקרוע את העם לגזרים. אזרחי ישראל, אני אינני מוכן לקרוע את העם לגזרים. אסור שתהיה מלחמת אחים. אנחנו נמצאים בנתיב של התנגשות מסוכנת בחברה הישראלית. אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר שמסכן את האחדות הבסיסית בינינו, וזה מחייב את כולנו לפעול באחריות", הוסיף.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב, 27 במרץ 2023. שלומי גבאי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, אתמול/שלומי גבאי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, גשר המיתרים,ירושלים, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בירושלים, אתמול/אתר רשמי, ללא

לאחר הצהרת נתניהו, הודיע מטה המאבק המרכזי נגד המהפכה המשפטית כי המחאות יימשכו, בין היתר בפעולות מחאה מקומיות שיתקיימו היום במסגרת המאבק. עוד הוסיפו כי בשבת יתקיימו הפגנות ברחבי הארץ, כשבמרכזן ההפגנה בקפלן.

גם מטה מאבק עובדי ההייטק הגיב להצהרת נתניהו ומסר כי ימשיכו במחאות נגד המהפכה המשפטית. "נאום ההסתה של נתניהו כבר הוביל הערב לתקיפת מפגינים בירושלים", נמסר מטעמם. "זו אינה עצירה. זהו ניסיון הרדמה כושל. לא נעצור, ולא נפסיק את המחאה עד שהחקיקה לא תיגנז ותחל הידברות כנה ופתוחה, ללא אולטימטום, לכינון חוקה לישראל".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר גם כן כי ימשיכו במחאות. "את חוקי ההפיכה המשטרית יש לגנוז לחלוטין. לא להשהות ולא לעצור", מסרה התנועה. "אני קוראים לראשי האופוזיציה להמשיך להיאבק בחקיקה המסוכנת שעלולה לדרדר את ישראל לדיקטטורה. עד אז - המחאה תלך ותגדל".

הפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, ירושלים

הפגנת תמיכה במהפכה המשפטית/ינון שלום יתח
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון
הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון

בהמשך, כ-150 מפגינים בעד המהפכה המשפטית חסמו את צומת גן סאקר וכביש בגין בירושלים וכן ירו זיקוקים, זרקו בקבוקים ותקפו כלי תקשורת. ממהמשטרה נמסר כי חלק מהמפגינים זרקו חפצים לעבר שוטרים, ביצעו מעשי אלימות, וניסו לפגוע במפגינים אחרים, בעיתונאים ובשוטרים.

גם בתל אביב דיווחה המשטרה על יידוי בקבוקים והשלכת גדרות אל עבר שוטרים במהלך המחאות. עוד נמסר כי שוטר נפצע מגדר מתכת שהושלכה לעברו, ושוטר נוסף מפחית בירה. בהמשך, מכתז"ית הופעלה במקום, ופרשים בלמו את המפגינים.

באזור השעה חצות, כמה רימוני הלם הושלכו לעבר מפגינים במטרה לפזרם. זאת, לאחר שהודיעה המשטרה כי מי שלא יתפנה מהמקום - ייעצר.

הפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ניב אהרונסון
הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים, אתמול/ניב אהרונסון

איתמר בן גביר בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית, אתמול

בווידאו:איתמר בן גביר בהפגנת תומכי המהפכה המשפטית, ירושלים 27 במרץ 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מאוחר יותר, הקימו מפגינים בעד הרפורמה המשפטית "מחסום נושם" בצומת תל יוסף. בכך, עמדו בכניסה לישוב ואפשרו מעבר לרכבי צבא, משטרה ותושבי המקום בלבד. אישה מקיבוץ מעוז חיים סיפרה כי ניסתה לחזור לביתה לאחר שאספה את ילדיה מאימון כדורסל, כשהמפגינים עצרו את רכבה. עוד הוסיפה כי אלו הקיפו את רכבה, קיללו אותה וירקו על הרכב.

בהמשך, נהג מונית ערבי הותקף על ידי מפגינים בתחנת דלק באזור ירושלים. מהמשטרה נמסר כי הנהג נקלע למוקד הפגנות אלימות, כשכמה מפגינים החלו להתגודד סביבו ולתקוף את רכבו. עוד נמסר כי הוא ניסה להימלט מהמקום כשהמפגינים רדפו אחריו, תקפו אותו וגרמו לנזק לרכבו. במהלך מנוסתו, מסרה המשטרה, פגע קלות ברגלו של הולך רגל וברכב נוסף. נפתחה חקירת נסיבות המקרה.

צעיר ערבי נוסף הותקף אמש על ידי מפגינים תומכי הרפורמה המשפטית בירושלים. זאת, כך נמסר, תוך צעקות "מוות לערבים" על ידי המפגינים.

תומכי ומתנגדי המהפכה המשפטית באותו המקום בירושלים. 27 במרץ 2023. ינון שלום יתח
הפגנות תומכי ומתנגדי הרפורמה בירושלים, אתמול/ינון שלום יתח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully