וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים יהודיים בעולם: מודאגים לגורל העם היהודי, לעצור את הרפורמה לאלתר

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 18:05

נשיא ג'יי סטריט כתב באתר הארגון כי "זאת מחויבות היסטורית ומוסרית של מנהיגי המוסדות היהודיים-אמריקניים לדבר בקול רם וברור ולהתנגד לאלתר לפעולות שבהן הממשלה נוקטת". מארגון קריף הצרפתי נמסר: הארגון קורא לממשלת ישראל להשעות את הרפורמה הנוכחית"

הפגנות בירושלים/אור אדר, תנועת רגבים

ארגונים יהודיים בעולם הגיבו היום (שני) לפיטורי שר הביטחון יואב גלנט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, להפגנות שפרצו אמש לאחר פרסום דבר הפיטורים ולקריאה חסרת התקדים של ההסתדרות להשבית מגזרים שלמים במדינה בתגובה לצעדי נתניהו.

ג'רמי בן-עמי, נשיא ג'יי סטריט, השדולה האמריקנית של יהודים-אמריקנים שהוקמה ב-2008, כתב באתר הארגון כי "זאת מחויבות היסטורית ומוסרית של מנהיגי המוסדות היהודיים-אמריקניים לדבר בקול רם וברור ולהתנגד לאלתר לפעולות שבהן הממשלה הנוכחית נוקטת". כותרת מאמרו היתה "המשבר בישראל חייב להיות הקריאה שלנו לפעולה".

קריף (המועצה המייצגת של מוסדות יהודיים צרפתים(, ארגון גג של הארגונים היהודיים בצרפת ומאגד מעל לשישים ארגונים ומוסדות, פירסם הצהרה שבה נכתב:

"בזמן שהמשבר בישראל מחריף, קריף מאששת את המחויבות המולטת שלה לעקרונות הדמוקרטיים של מדינת ישראל ולאחדותה. הארגון קורא לממשלת ישראל להשעות את הרפורמה הנוכחית כדי להשיב את השקט והדיאלוג עם החברה מה ככל האפשר. הדרישה הזאת נעשית בתיאום עם אנשים מהימין ומהשמאל בישראל ובתפוצות".

בווידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א', רעיה ברקן
קריאה נגד הרפורמה המשפטית בישראל. אתר רשמי, צילום מסך
"נלחמים למען הדמוקרטיה"/צילום מסך, אתר רשמי

הקונגרס היהודי האירופי (EJC), הגוף המייצג של הקהילות היהודיות ברחבי אירופה, הביע גם כן את חששותיו העמוקים לאור ההתפתחויות האחרונות במדינה וקרא לכל פלחי האוכלוסייה בחברה הישראלית "להשיב את השקט ואת הדיאלוג":

"מחויב לביטחון ולשגשוג של המדינה היהודית שמבוססים על ערכים שקודשו בהכרזת העצמאות, EJC, שמייצג ארגונים יהודיים ביותר מ-40 מדינות אירופיות, קורא לממשלת ישראל להשהות לאלתר את החקיקה המוצעת לגבי רפורמה משפטית. המדינה היהודית יקרה לכולנו, כמוה אחדות הנצחית של העם היהודי. זה מצער אותנו לראות כזה פילוג, שיכול רק להיטיב עם אויבי ישראל והעם היהודי. זאת המחויבות והאחריות שלנו לדרוש מכל האחים והאחיות שלנו, מכל הקשת הפוליטית, לעצור את הפילוג כעת ולשוב לדיאלוג לפני שיהיה מאוחר מדי".

קריאה לעצירת הרפורמה בג'יי סטריט. אתר רשמי, צילום מסך
אתר ארגון ג'יי סטריט/צילום מסך, אתר רשמי

תנועות אזרחיות, המייצגות אזרחים מארצות הברית, גרמניה, מדינות אירופה, קנדה וניו-זילנד, יצאו גם כן בקריאה למנהיגי העולם לנקוט בפעולה דחופה כדי להגן על הדמוקרטיה בישראל למען כל מי שחיים באזור:

"אנו עומדים בסולידריות עם אזרחיות ואזרחי ישראל שנאבקים למען דמוקרטיה וממלאים את הרחובות במאות אלפים ב-12 השבועות האחרונים. חלקנו חיים במדינות שבהן הממשלות נקטו בצעדים דומים כדי ליצור 'דמוקרטיה לא-ליברלית'. אנחנו מודאגים מאוד להיווכח שראש הממשלה נתניהו וממשלת הימין הקיצוני בראשותו עושים שימוש באותו ספר הוראות", נכתב בהודעה.

קריאת הארגונים התפרסמה גם ב-POLITICO Europe ושותפים לה 14 ארגוני-אחות של תנועת "זזים - קהילה פועלת" הישראלית, ביניהם MoveOn,org האמריקאי ו- Campact הגרמני. מנכ"לית תנועת "זזים - קהילה פועלת", רלוקה גנאה, אמרה: "הקריאה הבינלאומית הזו היא רוח גבית להמשך המחאה והמאבק, לא רק לעצירת החקיקה אלא הלאה, עד לכינון דמוקרטיה לכולם".

גורם באיחוד האירופי אמר ל"וואלה": "אנחנו עוקבים מקרוב אחר האירועים בישראל. אנחנו מודאגים מהסדקים המעמיקים בחברה הישראלית וקוראים להשבת הסדר ולרוח של פשרה. כעקרון, איננו מתערבים בענייניה הפנימיים של ישראל, אך קריטי לשמר נורמות דמוקרטיות ואת שלון החוק. היחסים של האיחוד האירופי עם ישראל מבוססים על ערכים משותפים, כגון דמוקרטיה, שלטון החוק, הזכות למחות וחברה אזרחית דינמית. אנחנו מעריכים את מאמציו של הנשיא הרצוג להרגיע את המצב.

"בסופו של דבר, העם הישראלי צריך להחליט אם וכיצד ליישם רפורמות. אך אנו קוראים לתהליך כוללני יותר שלא יותיר שום צד עם תחושה ששללו ממנו את זכויותיו, ושירפא את הקרע שלו אנו עדים כעת. במצב ביטחוני כה סוער, ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להרחיב את התהום בין פלחים שונים בחברה".

סגן שר החוץ הרוסי מיכאיל בוגדנוב אמר: "מוסקבה עוקבת בדאגה אחר המצב בישראל, אך רואה בכך עניין פנימי". מדובר ממשלת גרמניה נמסר: "מודאגים מהמצב בישראל בימים ובשעות האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully