וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה על פיטורי גלנט: "דיקטטורה במיטבה". בן גביר: מברך על הצעד

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 23:44

גל של תגובות במערכת הפוליטית להחלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. מתנגדי הרפורמה המשפטית גינו בחריפות את המהלך. לפיד וגנץ: "מי שיקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון יביא על עצמו חרפה". גדעון סער: "מעשה של טירוף". הסתייגויות גם בתוך הליכוד

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

גל של תגובות נשמע הערב (ראשון) במערכת הפוליטית להחלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. מתנגדי הרפורמה המשפטית התבטאו בחריפות רבה נגד המהלך. הרמטכ"ל לשעבר ח"כ גדי איזנקוט אמר לאחר פרסומה: "נתניהו הוכיח שבטחון ישראל לא נמצא בסדר העדיפות שלו. פיטורי שר הבטחון גלנט הם אות קלון למורשת נתניהו והימור מסוכן על חיי כולנו"


יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כינה את המהלך "דיקטטורה במיטבה". לדבריו: "שר הביטחון העז לבטא את דאגתם העמוקה של כל ראשי זרועות הביטחון מהתפרקות צה"ל ופגיעה אנושה בביטחון ישראל. במקום להקשיב לו ולכנס את הקבינט, נתניהו בחר בדרך של כל הדיקטטורים- סתימת פיות. אני מחזק את שר הביטחון על ההחלטה האמיצה והאחראית שחייבת להוות אזעקת אמת עבור כל חברי הקואליציה".


ליברמן הוסיף: "אני לא אתפלא אם הצעד הבא של נתניהו יהיה פיטוריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי". ליברמן קרא מאוחר יותר ליו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין לכנסת את ועדת המשנה למודיעין מחר, לדיון חירום על מצב מערכת הביטחון ועל הפיטורים.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "פיטוריו של שר הביטחון רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית, שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון. נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת יש עתיד, 20 בפברואר 2023. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
"לא אתפלא אם הצעד הבא יהיה פיטורי הרמטכ"ל". אביגדור ליברמן/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

מאוחר יותר פרסמו יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודעה משותפת שבה נאמר: "ביטחון המדינה לא יכול להיות קלף במשחק הפוליטי. נתניהו חצה הערב קו אדום. אנחנו קוראים לשרי הליכוד, לחברי הכנסת של הליכוד, אל תתנו יד לריסוק הביטחון הלאומי. מי שיקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון יביא על עצמו חרפה. עיני העם נשואות אליכם בתקווה. אפשר עדיין לעצור".

הסתייגויות נשמעו גם בתוך הליכוד. גורמים בליכוד אמרו כי שר המשפטים יריב לוין, ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, הם שלחצו על ראש הממשלה לפטר את גלנט, ושיכנעו אותו שהוא חותר תחתיו ועליו להפגין כוח. בסביבת נתניהו היו שהמליצו לא לפטרו אך השניים לחצו מהרגע הראשון ובסוף הכריעו.

עוד בוואלה!

אחרי שקרא לעצור את החקיקה: נתניהו החליט לפטר את שר הביטחון יואב גלנט

לכתבה המלאה
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
"מי שיקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון יביא על עצמו חרפה". בני גנץ/פלאש 90, אריק מרמור

ח"כ גדעון סער גם הוא מילים חריפות בתגובה לפיטורים ואמר: "החלטת נתניהו לפטר את שר הבטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול-דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר בטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה".

ח"כ בני גנץ אמר כי: "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".

חה"כ יפעת שאשא ביטון כתבה: "ההפיכה כבר כאן. גלנט פוטר כי העז לפעול לטובת אזרחי ישראל וביטחונם ולא לפי תכתיבי העריץ. נתניהו הבהיר - טובת השליט מעל הכל. ככה זה עובד בדיקטטורה. נתניהו מחסל את עם ישראל מבפנים ומסכן את ביטחון המדינה".

גדעון סער, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
"נחוש לדרדר את ישראל לתהום". גדעון סער/ראובן קסטרו

מנגד אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "העם רוצה רפורמה עכשיו! מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש ואני מברך אותו על כך".

חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר בחדר הסיעה של עוצמה יהודית בכנסת, 18 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"הוביל מדיניות של הכלה וכניעה לטרור". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט התייחס גם הוא לפיטורי גלנט ואמר: "מדינת ישראל בסכנה הגדולה מאז מלחמת יום הכיפורים. אני קורא לראש הממשלה למשוך את מכתב הפיטורין של גלנט,
‏להשהות את הרפורמה ולהיכנס להפוגת הידברות עד אחרי עצמאות". הוא התייחס גם לגל ההפגנות בעקבות פיטורי גלנט ואמר: "לא חשוב מי צודק ומי טועה. ‏אני קורא לכל המפגינים ולכל אזרחי ישראל-עשו הכל בלי אלימות, בלי שפיכות דמים. ‏אחים אנחנו.

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
"לא חשוב מי צודק ומי טועה". נפתלי בנט/ראובן קסטרו

גם בקרב חוגי המארגנים של ההפגנות מיהרו להגיב. נציגי מחאת הסטודנטים והסטודנטיות הודיעו כי הם מגנים את פיטריו של שר הביטחון יואב גלנט, אותם כינו "פיטורים פוליטיים בעקבות ההצהרה האחראית שלו".

לדבריהם: "נתניהו מבצע סיכול ממוקד במי שמעז להשמיע קול נגד הסכנה הניצבת מול עתיד המדינה , ומהמר על הביטחון שלנו. אנחנו רואים שוב ושוב ניסיונות השתקה של אנשי ציבורי שקשובים לזעקות העם לעצור את הרס המדינה. נתניהו, אתה הורס באכזריות את העתיד שלנו, ואנחנו לא נעצור עד שניסיון ההפיכה המשטרית האלים והאגרסיבי שלך לא יופסק. התעסקת עם הדור הלא נכון".

התנועה לאיכות השלטון אמרה כי היא "רואה בחומרה רבה את הדחתו של יואב גלנט מתפקידו כשר הביטחון. נתניהו מוכיח פעם נוספת כי נבצר ממנו מלמלא את תפקידו. הוא לא כשיר לא מוסדית, לא ערכית ולא מוסרית. התנועה תשקול צעדין משפטיים כדי לעצור את הפיטורים השערורייתיים והבזויים הללו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully