וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לבג"ץ: חייב את נתניהו בקנס או מאסר על ביזיון בית המשפט

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 15:13

בעקבות נאומו של רה"מ, שבו הודיע כי יעסוק בפומבי במהפכה המשפטית, התנועה לאיכות השלטון ביקשה לגזור עליו עונש בעקבות הפרת הסדר העניינים עליו הוא חתום. הבקשה פונה גם ליועמ"שית, כך שתכריח אותה לכתוב חוות דעת בעניין. נשיאת העליון חייבה את השניים להגיב בתוך שבוע

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר (ראשון) בקשה לבג"ץ לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו בביזיון בית המשפט, בעקבות נאומו בשבוע שעבר, שבו הודיע כי הוא "נכנס לאירוע" המהפכה המשפטית. לטענת התנועה, נתניהו לא מכבד את פסיקת בית המשפט, וביקשה לגזור עליו קנס או אפילו מאסר. "עולה תמונה מבהילה, לפיה ראש הממשלה עושה דין לעצמו תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים שלו", נכתב בפנייה.

הבקשה לבג"ץ פנתה גם ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, כך שתכריח אותה לכתוב חוות דעת בעניין. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות חייבה את נתניהו ובהרב מיארה להגיב לפנייתה של התנועה לאיכות השלטון בתוך שבוע. בסביבת היועמ"שית מעריכים כי היא תטען שנתניהו הפר את ניגוד העניינים עליו חתם בכל הקשור לרפורמה המשפטית.

נתניהו טען בנאומו בשבוע שעבר כי לאחר אישור חוק הנבצרות, הוא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. עם זאת, בהרב מיארה הבהירה בסוף השבוע כי תיקון החקיקה אינו פוטר אותו מהסדר ניגוד העניינים, ולכן עליו להימנע מכל יוזמות לשינוי מערכת המשפט והרכב הוועדה לבחירת שופטים. "עליך להימנע מנקיטת פעולות שמעוררות חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה", כתבה היועמ"שית.

מתוך "סיירת מטכ"ל: המבצעים, הסודות, האנשים". דנור גלזר,
"עושה דין לעצמו". נתניהו/דנור גלזר

בחודש שעבר הורה בג"ץ לראש הממשלה וליועמ"שית לנמק מדוע לדעתם אין להוציא את נתניהו לנבצרות, בעקבות המשפט שמתנהל נגדו, וקידום המהפכה המשפטית. שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק ארז הורתה למדינה להשיב לעתירת התנועה לאיכות השלטון עד סוף החודש הקרוב.

כשבועיים לאחר מכן יצאה בהרב מיארה נגד חוק הנצברות, וכתבה בחוות דעתה כי יש להתנגד להצעת החוק, שלדבריה מונעת כל בחינה שיפוטית על נבצרות ראש הממשלה. על פי עמדת היועמ"שית, יש הצדקה לקבוע את המנגנון שבאמצעותו תיקבע נבצרות של ראש ממשלה. אולם, הבהירה בהרב מיארה, "פרטי ההסדרים הכלולים בהצעה מעוררים קשיים משפטיים ומעשיים, המחייבים התייחסות והשלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully